Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@00:42:26 GMT

فرآیند خصوصی‌سازی در تئاتر با عجله و بدون تأمل بود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۱۸۷۶

فرآیند خصوصی‌سازی در تئاتر با عجله و بدون تأمل بود

یک بازیگر و کارگردان تئاتر با بیان اینکه در خصوصی سازی تئاتر تامل صورت نگرفت، گفت: گروه های تجربی در تئاتر داریم که ناگزیر هستند از امکانات دولتی استفاده کنند و اگر دولت امکانات در اختیار آنها قرار ندهد، امکان فعالیت ندارند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی رادیو گفت و گو برنامه «پرده آخر» رادیو گفت و گو با موضوع اقتصاد تئاتر و نقش و مشکلات تئاتر خصوصی در این زمینه و با حضور شبنم فرشاد جو بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و مهران امام بخش کارگردان و بازیگر تئاتر به روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران امام‌بخش در آغاز در پاسخ به این سوال که آیا امکان امرار معاش از تئاتر وجود دارد، گفت: 25 سال پیش که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم می‌دانستم که اگر بخواهم از تئاتر امرار معاش کنم، شرایط خیلی سختی خواهم داشت و مجبور شدم جذب روابط عمومی یک سازمان پزشکی شوم و به مدت 10 سال کارهای هنری و تیزر درباره این سازمان انجام دهم و در کنار آن به کار تئاتر نیز بپردازم.

این کارگردان تئاتر با تصریح بر اینکه در یک شرایط کار مساوی، بین تئاتر و تصویر، تئاتر را انتخاب می‌کنم، عنوان کرد: متاسفانه خیلی از همکاران به این شکل فکر نمی کنند زیرا شرایط زندگی و کاری هنرمندان عرصه تئاتر سخت تر می‌شود و تورم خیلی بیشتر از قیمت بلیط تئاتر است و به همین خاطر باید گفت نمی توان از تئاتر امرار معاش کرد و کسانی که تمرکز خود را بر اقتصاد تئاتر می گذارند، نمی توانند گذران زندگی کنند.

بازیگر تئاتر با بیان اینکه در خصوصی سازی تئاتر تامل صورت نگرفت، گفت: گروه های تجربی در تئاتر داریم که ناگزیر هستند از امکانات دولتی استفاده کنند و اگر دولت امکانات در اختیار آنها قرار ندهد، امکان فعالیت ندارند زیرا باید پنج ماه تمرین کنند و دو ماه اجرا بروند و عملا هفت تا هشت ماه باید درگیر یک پروژه باشند.

وی ادامه داد: در این شرایط کمتر سرمایه گذاری پیدا می‌شود که هفت ماه یک گروه تئاتر را پشتیبانی کند و کمتر سالن خصوصی وجود دارد که این مدت طولانی سالنی را در اختیار یک گروه قرار دهد و بنابراین دولت باید از گروه های تئاتر حمایت کند.

امام بخش با بیان اینکه در گذشته هنرمندان براساس تجارب و توانشان دستمزد دریافت می کردند، عنوان کرد: این دستمزد به علاوه هزینه تولید به مرکز هنرهای نمایشی اعلام می شد و مرکز نیز هزینه ساخت آن را در اختیار گروه قرار می داد. برای ایجاد یک شرایط مناسب جهت داشتن تئاتر با کیفیت باید به اقتصاد تئاتر توجه ویژه شود و این مسئله بخصوص برای جوانان اهمیت بسیار بیشتری دارد.

شبنم فرشاد جو در ادامه با تصریح بر اینکه بین کار تصویری و تئاتر، عموماً تئاتر را انتخاب کرده ام، گفت: علت این انتخاب، علاقه به تئاتر است و این در حالی است که دستمزد کارهای تئاتر بسیار کمتر از تلویزیون و سینما است. البته بنده صلاحیت این را ندارم که درباره دلایل اندک بودن دستمزدها در تئاتر صحبت کنم.

این بازیگر تئاتر اضافه کرد: پیشنهاد می کنم کمیته ای از هنرمندان تئاتر و دغدغه مندان این عرصه تشکیل شود تا درباره وضعیت تئاتر گفتگو شود و با مسئولین شهری و یا مجلس و ارشاد ارتباط برقرار شود تا به نتایجی برسیم.

وی از تلاش های برخی افراد برای رونق بخشیدن به تئاتر خصوصی گفت و اظهار داشت: افراد زیادی بودند که قصد داشتند با تزریق سرمایه، سالن خصوصی افتتاح کنند اما شهرداری اجازه نداده است و رضا حداد یکی از این افراد است که قصد داشت سالن ایرانشهر 3 را در پاک هنرمندان افتتاح کند. شهرداری در ابتدا موافقت کرد و کلنگ کار نیز زده شد اما در ادامه اجازه نداد.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: تئاتر شبنم فرشادجو رادیو گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

به گزارش "ورزش سه" سرانجام مالکیت کنسرسیوم بانک‌های خریدار سهام 85 درصدی پرسپولیس نهایی و رسمی شد تا در آخرین روز تایم لاین ای اف سی برای صدور مجوز حرفه‌ای این اتفاق نهایی شود و با بارگذاری مدارک لازم بحث مالکیت مشترک سرخابی‌ها پایان یابد.

اما در نهایت کنسرسیومی متشکل از شش بانک مالکیت بخش عمده سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس را در اختیار گرفت که در رأس آن بانک شهر قرار دارد.

بانک شهر 30 درصد سهام پرسپولیس را در اختیار دارد اما با توجه به مدیریت خود بر این کنسرسیوم عملا سهام‌های 5 درصدی اقتصاد نوین، رفاه و صادرات هم زیر نظر بانک شهر خواهد بود و عملا 45 درصد سهام متعلق به این بانک است.

امروز مدیرعامل بانک شهر اعلام کرد تغییری در رأس هرم مدیریتی باشگاه پرسپولیس ایجاد نخواهد شد، چرا که درویش ارتباط بسیار خوبی با مدیران این باشگاه داشته و طی دو سال و چهار ماه حضورش در رأس باشگاه پرسپولیس همکاری مستمری با مدیران این بانک داشته است.

با این شرایط درویش حداقل تا پایان فصل جاری یعنی تا دو ماه دیگر مدیرعامل پرسپولیس خواهد بود و بعد از آن با تغییر ارنج هیئت مدیره مدیرعامل جدیدی انتخاب می‌شود که باز هم با اکثریت نمایندگان بانک شهر در هیئت مدیره احتمال ادامه حضور درویش در مسند فعلی‌اش وجود دارد.

دیگر خبرها

  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی
  • آغاز برگزاری فرآیند کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم