Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@14:11:39 GMT

ستاره‌های مبتلا به کرونا در دنیای ورزش

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۲۲۴۲

ووهان، خاستگاه این ویروس ناشناخته حالا رفته رفته به روال عادی خود برمی‌گردد و این در حالی است که کرونا حالا از مرزهای بیش از ۹۰ کشور جهان عبور کرده و تمامی فعالیت‌ها را از اقتصاد گرفته تا زندگی روزمره مردم تحت الشعاع قرار داده است.

اخبار ورزشی- ورزش نیز از ویروس کرونا در امان نمانده و بسیاری از رویدادهای بزرگ و کوچک ورزشی در سرتاسر جهان لغو شده و یا به تعویق افتاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایتالیا به عنوان متضررترین کشور اروپایی متاثر از کرونا، سری‌آ تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد؛ اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) روز گذشته لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را به حالت تعلیق درآورد؛ لالیگا و لیگ برتر جزیره، بوندسلیگا و لوشامپیونه نیز تصمیمی مشابه اتخاذ کردند.

جالب اینجا است که کرونا اورست را هم به تعطیلی کشاند و دولت نپال صعود از هیمالیا را به خاطر هراس از شیوع ویروس کرونا ممنوع کرده است.

حالا ورزش جهان نیز همچون سایر بخش‌ها اعم از حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ..... در حالت به اصطلاح آچمز به سر می‌برد.

اما رویدادی که در روزهای اخیر بیش از هر تورنمنت بزرگی دیگری تحت تاثیر قرار گرفته، المپیک ۲۰۲۰ توکیو است؛ گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد این تورنمنت بزرگ دست به دست شده و مقامات ژاپنی نسبت به از دست دادن امتیاز میزبانی این رویداد پرمنفعت ابراز نگرانی کرده‌اند.

کمیته بین‌المللی المپیک همچنان بر این باور است که المپیک توکیو طبق برنامه برگزار می‌شود اما سرعت شیوع کرونا و محدودیت‌های مسافرتی اعمال شده از سوی کشورهای جهان، قرنطینه شهرهای کوچک و بزرگ و ... داستان متفاوتی را روایت می‌کند

اما در بحبوحه شیوع کووید-۱۹ بد نیست به آمار ورزشکاران مبتلا به این ویروس نگاهی بیاندازیم؛ البته این فهرست بی‌شک بروزرسانی خواهد شد زیرا کرونا به این سادگی‌ها خیال بیخیال شدن ندارد...

فوتبال

تیمو هوبرس (هانوفر)

جیمز هورن (هانوفر)

دنیله روگانی (یوونتوس)

مانولو گابیادینی

(سمپدوریا)

میکل آرتتا (سرمربی آرسنال)

هادسون اودوی (چلسی)

عمر کولی (سمپدوریا)

آلبین اِکدال (سمپدوریا)

آنتونیو لاگومینا (سمپدوریا)

مورتن تورسبی (سمپدوریا)

دوشان ولاهوویچ (فیورنتینا)

جرمن پزلا (فیورنتینا)

 پاتریک کوترونه (فیورنتینا)

بسکتبال

رودی گوبرت (اوتا جاز)

داناوان میشل (اوتا جاز)

تری تامکینز (رئال مادرید)

دوچرخه سواری

فرناندو گاویریا (تیم ملی امارات)

دمیتری استراخف (گازپروم-روس‌ولو)

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس دنیای ورزش ویروس کرونا المپیک 2020 توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آنچه در قبال شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، هشداری بود که یک پاندمی چگونه می تواند جغرافیای انسانی و زیستی را پشت سر گذاشته و به بدن همه انسانها در تمامی نقاط دنیا رسوخ کند! در این میان باید به هشدارهای ناظر بر وقوع پاندمی های جدید توجه کرد، حتی اگر این فراگیری شدت و حدت کمتری نسبت به کوید-19 داشته باشد. 

دانشمندان هشدار دادند «آنفلوانزا» عامل بیماری‌زایی است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد.به نوشته وبسایت گاردین،‌ یک نظرسنجی بین‌المللی که قرار است آخر هفته آینده منتشر شود، نشان می‌دهد ۵۷ درصد از متخصصان احتمال می‌دهند یک سویه از ویروس آنفلوانزا علت شیوع بعدی بیماری‌های عفونی مرگبار در سطح جهان خواهد بود.جان سلمانتون گارسیا از دانشگاه کلن که این مطالعه را انجام داده است، تاکید کرد:‌ «این باور که آنفلوانزا بزرگترین تهدید همه‌گیری در سطح جهان است بر اساس تحقیقات طولانی‌مدتی به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس به طور مداوم در حال تکامل و جهش است.»

آنچه ماجرا را جدی تر می سازد، معطوف به تکامل و جهش ویروس آنفلانزاست. اگرچه هربار تلاش می‌شود با سویه‌های مختلف آنفلوانزا به اندازه کافی مقابله شود و آنها فعلا در حد خطرناک ارزیابی نمی‌شوند،‌ این موضوع لزوما برای همیشه صادق نخواهد بود.»

بنا بر اطلاعات منتشرشده از این پژوهش،‌ ۲۱ درصد از کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کردند،‌ اعتقاد دارند که محتمل‌ترین عامل بعدی همه‌گیری، پس از آنفولانزا، احتمالا ویروسی است به نام بیماری ایکس X که هنوز برای علم ناشناخته است. آنها درباره بیماری ایکس بر این باورند که همه‌گیری بعدی ممکن است از سوی میکروارگانیسمی که هنوز شناسایی نشده است ایجاد شود درست همانطور که ویروس عامل کووید-۱۹ پیدا شد و در سال ۲۰۱۹ همه‌گیری جهانی را شکل داد. در واقع، برخی از دانشمندان هنوز بر این باورند که سارس کوو-۲ Sars-CoV-2 (عامل کووید – ۱۹) همچنان یک تهدید محسوب می‌شود به طوری که ۱۵ درصد از دانشمندان این مطالعه، آن را محتمل‌ترین علت همه‌گیری در آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.وجه مشترک این تحقیق این است که آنفلوانزا تهدید شماره یک از نظر احتمال همه‌گیری از سوی بیشتر دانشمندان جهان معرفی می‌شود.

این نتایج در حالی ارائه خواهد شد که هفته گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان ( سویه اچ۵ان۱ H5N1) که باعث میلیون‌ها مورد ابتلا در سراسر جهان شده است، ابراز نگرانی کرد. شیوع این بیماری در سال ۲۰۲۰ آغاز و تاکنون منجر به مرگ یا تلف شدن ده‌ها میلیون طیور و نابودی میلیون‌ها پرنده وحشی شده است.این ویروس به تازگی به گونه‌های پستانداران نیز گسترش یافته است به طوری که گزارش شده گاوهای اهلی در ۱۲ ایالت آمریکا آلوده شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد خطرات این بیماری برای انسان بیش از پیش افزایش یافته است.این موارد مطالعاتی، هشدارهایی هستند که تصور نکنیم دوران شیوع پاندمی های فراگیر و خطرناک به پایان رسیده و پیش بینی ها و اقدامات لازم را در این خصوص صورت دهیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • خداحافظی تلخ جیدن کاکس آمریکایی از دنیای کشتی + ویدئو
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • ال‌کلاسیکو ابرستاره فوتبال آمریکایی را فوتبالی کرد!‏
  • ورزش و سیاست یگانه در واقعیت، بیگانه در کلمات!
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران