Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو حقوقدان شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس دیوان عالی هند نوشت: از دیوان عالی هندوستان انتظار می‌رود امکان ابطال قانون تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را فراهم آورند.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس دیوان عالی هند درخواست کرد که با استفاده از روش‌های قانونی پیش بینی شده در نظام اساسی هندوستان امکان ابطال قانون تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان این کشور را فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای شاراد آرویند بابده، رئیس محترم دیوان عالی هند

با سلام و احترام

یکی از مأموریت‌ها و اهداف شکل‌گیری نهاد‌های دادرسی اساسی در نظارت قضایی بر قوانین و مقررات مصوب پارلمان‌ها و نهاد‌های مقرره‌گذار، حمایت از حقوق و آزادی‌های اساسی ملت و تضمین حقوق بشر و شهروندی آنان است. چنانکه ما و شما در دو نهاد ناظر بر قوانین پارلمان، خود را موظف می‌دانیم تا مانع از شکل‌گیری هنجار‌هایی شویم که حقوق ملت مورد تضییع قرار گیرد.

بخشی از اخبار و تصاویری که این روز‌ها از هندوستان به جامعه جهانی مخابره می‌شود، تصویر خشونت و سلب حقوق اولیه انسان‌ها همچون حق حیات است. در حالی که آن تصویری که ما تا به امروز از هند در ذهن‌ها داشته‌ایم، چیزی جز صلح و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان و گروه‌های فکری مختلف نبوده است و مدارا و دعوت به صلح و دوستی میان بودایی‌ها و اقلیت‌های دیگر خصوصاً مسلمانان توسط گاندی بزرگ در جهان زبانزد است.

بدون شک دولت هند اقدامات لازم برای جلوگیری از جنگ مذهبی را انجام خواهد داد. اما آنچه می‌تواند از عهده همکاران ما در کشور دوست و برادر هندوستان بربیاید، از بین بردن اسباب وجود این اعتراضات و خشونت‌ها است که به نظر می‌رسد قانون CAA مصوب دسامبر ۲۰۱۹ پارلمان هندوستان حاوی موادی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان از جمله حق برابری و حق تابعیت است که با اصول اولیه حقوق بشر و اسناد متعدد حقوق بشری از جمله مواد (۱) و (۲) و (۱۵) اعلامیه جهانی حقوق بشر، ماده (۲) و (۲۶) میثاق حقوق مدنی- سیاسی و ... همچنین مواد (۱۴) و (۱۵) قانون اساسی هند که به صراحت به حق برابری شهروندان هندی اشاره دارد، مغایرت دارد.

از همکاران محترم در دیوان عالی هندوستان انتظار می‌رود با استفاده از روش‌های قانونی پیش‌بینی شده در نظام اساسی هندوستان، امکان ابطال قانون تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را فراهم آورند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هند حقوق بشر شورای نگهبان هندوستان مسلمانان هند دیوان عالی هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم

صحبت‌های حجت‌الاسلام ماندگاری در برنامه «سمت خدا» در مورد طهارت،  یکی از مهمترین قانون هایی که خداوند به آن در نماز اشاره دارد صحبت می کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم
  • ایران، زن هندی را تحویل داد!
  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد