Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعقیل مرتضوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ابتدا گمان می رفت که نشت آب از سد غلامان، سبب بالا آمدن آب در شهر غلامان باشد اما در بررسی های تخصصی و دوره ای، کنترل ابزار دقیق و بازدیدهای انجام شده، این گمانه، رد شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام مشاور و طراح سد غلامان، تراز این سد، پایین تر از شهر غلامان است و نمی تواند عامل بروز این مشکل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل در شهر غلامان، به فرمانداری شهرستان و نیز مدیریت دفتر فنی استانداری، پیشنهاد داده ایم تا با تامین اعتبار، مشاور تخصصی انتخاب و مطالعات اجرای طرح زه کشی در این شهر انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با بیان اینکه مدیریت منابع آب و انجام زه کشی نیازمند مطالعه مشاور تخصصی است گفت: در شهر غلامان، سطح آب بالا است و این منطقه مستعد بروز مشکلات و چالش در ساخت و ساز بوده است.

مرتضوی تصریح کرد: پیش از این هم، مشاور بدلیل شرایط ویژه و تراز آب زیر سطحی منطقه و قبل از اجرای سد، پیشنهاد داده بود که زه کشی در اراضی کشاورزی همزمان با اجرای سیستم آبیاری فرعی صورت پذیرد که این امر بصورت مشترک و در راستای پیشنهاد توسط شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی کانالی در اراضی کشاورزی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون، حل مشکل، نیازمند مطالعات توسط مشاور و تامین اعتبار است تا طرح زه کشی ارائه شود.

وی افزود: چهار آبراهه، شهرغلامان را محصور کرده است، پیش از این، دو آبراهه توسط کانال های بزرگ به سد غلامان هدایت شده است اما افزایش بارش های ابتدای سال جاری و تغذیه آبرفت منطقه و آب زیر سحطی همچنان می تواند سبب بروز مشکل در نقاط مسکونی شهر شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: البته پیش از این هم بالا آمدن سطح آب، در نقاط مختلف استان در مناطق مسکونی روستایی مشاهده شده است و موضوع شهر غلامان، چیز تازه ای نبوده و نیاز به اجرای زهکش برای کاهش مشکلات دارد.

غلامان که در ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب بجنورد واقع شده، از اسفند سال ۹۷ به شهر ارتقا یافته است.  

به گزارش ایرنا توان تنظیم آب سد غلامان سالانه هفت میلیون و ۶۶۰ هزار متر مکعب است و این سد با هدف مهار سیلاب ها و جلوگیری از فرسایش خاک حاصل خیز، مهار آب های سطحی، بهبود کشاورزی و افزایش سطح درآمد و اشتغالزایی در منطقه ساخته شده است.  

برچسب‌ها راز و جرگلان شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راز و جرگلان شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خراسان شمالی راز و جرگلان شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خراسان شمالی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی شهر غلامان سد غلامان زه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار از خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی

استاندار خراسان رضوی از مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی به‌منظور تلاش ارزشمند وی در خدمت‌رسانی به مهمانان امام رضا (ع) در ایام نوروز تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری از ۴۰ روز حضور و تلاش ارزشمند علی‌اصغر اصغری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی و کارکنان این مجموعه در مسیر سوخت‌رسانی و کمک و یاری به مهمانان امام رئوف و سوخت‌رسانی مطلوب به مجاوران و زائران بارگاه قدس رضوی قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • آغاز فصل زایش وحوش در مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی خراسان شمالی
  • قدردانی استاندار خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی
  • قدردانی استاندار از خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی