Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: اختیار تعطیلی ادارات در دست استان نیست هرچند در زمینه تعطیلی پیشنهاداتی به ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا دادیم اما نمی‌توان ادارات مختلف استان را تعطیل کرد. ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، عباس رضایی عصر امروز در نشست خبری که به صورت اینترنتی برگزار شد، درباره اقدامات مسئولان استان برای مقابله با بیماری کرونا در اصفهان اظهار داشت: تمام هم و غم و تلاش ما بر مبنای پیشگیری از ابتلا به بیماری است و تا آنجایی که توان داریم تلاش می‌کنیم مراجعه به بیمارستان‌ها را کمتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احتمال دارد در این هفته با پیک ابتلا به کرونا مواجه شویم. به تمام بیمارستان‌ها دستور داده‌ایم که به هیچ وجه همراه بیمار نپذیرند. از تمام مردم استان نیز می‌خواهم تا جایی که ممکن است در قرنطینه خانگی باشند و به جز شرایط اضطرار از منازل خود بیرون نیایند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امسال اصفهان مهمان‌نواز نیست و در نوروز مهمان نمی‌پذیرد، ادامه داد: هیچ مدرسه، ورزشگاه، پارک و مکان‌های متعلق به شهرداری اجازه ندارد به مهمانان نوروزی اجازه ایجاد کمپ و برپا کردن چادر بدهد. هیچ فرد اصفهانی حق ندارد منزل و مکان دیگری را به مهمانان نوروزی اجاره دهد و با همکاری دادستانی برخورد قانونی و محکمی با افراد خاطی می‌شود.

وی درباره اقدامات اورژانسی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خط تلفن 3113 را راه‌اندازی کرد که در روز 30 هزار تماس دارد و 30 متخصص به سئوالات مردم جواب می‌دهند. یکی دیگر از این اقدامات، برپایی کلینیک تخصصی بیماری‌های ریوی بود تا مردم به جای مراجعه به بیمارستان‌ها به 68 کلینیک در استان مراجعه کنند. همچنین ثبت‌نام در سامانه یکپارچه بهداشت در استان پیگیری شد و ستاد استانی مقابله با کرونا تا کنون بیش از 100 مصوبه داشته است. ستاد استانی مقابله با کرونا 7 کمیته دارد که هر روز تشکیل جلسه می‌دهند و امشب سیزدهمین جلسه این ستاد را برگزار می‌کنیم.

رضایی درباره اینکه اقلام بهداشتی کشف‌شده از محتکران چطور در استان توزیع می‌شود، بیان کرد: تا جایی که می‌دانم 2 دانشگاه علوم پزشکی کاشان و اصفهان در روز به 15 هزار ماسک نیاز دارند و طی هماهنگی که با تعزیرات و مقام قضایی انجام داده‌ایم، نخستین قدم این است که بیمارستان‌ها را در اولویت توزیع بگذارند. این اقلام به بیمارستان‌ها می‌رود و قرار است بخشی از آنها نیز در بین مردم توزیع شود. از گلایه و مطالبه مردم که عنوان می‌کنند در داروخانه‌ها ماسک نیست اطلاع داریم اما باید بگویم این ماسک‌ها برای کسانی است که مبتلا به کرونا هستند، بنابراین زدن ماسک برای افراد سالم و کسانی که ناقل بیماری نیستند ضروری نیست.

وی اضافه کرد: به این منظور تولید ماسک پارچه‌ای از پارچه‌های خاص برای عموم مردم که قابل شستشو و مقرون به صرفه است را آغاز کردیم و این ماسک‌ها از ماسک‌های سه‌لایه و طبی بهتر است.‌ یکی از متخصصان عفونی عنوان می‌کرد مطالعه‌ای انجام و مشخص شده از میان افرادی که از ماسک سه‌لایه استفاده کرده‌اند 6.2 درصد به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، اما تنها 2 درصد از کسانی که از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کرده‌اند بیمار شده‌اند، پس ماسک‌های پارچه‌ای می‌تواند بهتر باشد. هرگونه اقلام بهداشتی که ضبط می‌شود به کمک نیروی انتظامی و زیر نظر آن‌ها و براساس توزیع معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی توزیع می‌شود.

استاندار اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره گلایه شماری از کادر درمانی بیمارستان‌های استان از کمبود اقلام بهداشتی در بیمارستان‌ها گفت: این موضوع را منعکس و فکر می‌کنم دست دانشگاه علوم دانشگاه برای تأمین اقلام باز است. در مدت اخیر تولید الکل و مواد ضدعفونی‌کننده را چند برابر کردیم و به واحدهای صنعتی برای راه‌اندازی خط تولید تأییدیه داده شده است. چند روز پیش از یکی از استان‌ها 200 هزار لیتر الکل تأمین کردم که قرار است روزانه 20 هزار لیتر تحویل بگیریم.

155 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اصفهان شناسایی شد/ تعداد مبتلایان از مرز 1000 نفر گذشتمنتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم: انقلابی‌ترین کار ماندن در خانه استبی‌توجهی مردم اصفهان به‌ هشدارها ادامه دارد/ همکاری مردم ویروس را ریشه‌کن می‌کند

وی ادامه داد: توزیع اقلام بهداشتی بر عهده معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی است و انتظار ندارم برای پرسنل بیمارستان‌ها که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، کمبود داشته باشیم. در جلسه امشب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا این موضوع را منعکس می‌کنم چون مسائل مالی و بودجه‌ای نیز حل و فصل شده است. تقریباً هر کاری که از دستمان برمی‌آمده را انجام داده و دستور داده‌ایم هر مکشوفه‌ای را ابتدا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان بگذارند و دلیلی ندارد که کمبود وجود داشته باشد. در این زمینه حتماً به مسئوان امر تذکر داده و بازرس خاص تعیین می‌کنم.

رضایی درباره چرایی تعطیل نشدن ادارات استان تصریح کرد:  اختیار تعطیلی ادارات در دست استان نیست و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا هم تنها از چند نفر تشکیل نشده و کارشناسان و مشاورانی در زمینه‌های گوناگون در این ستاد حضور دارند. سوال من این است که اگر ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را تعطیل کنیم چه کسی قرار است پاسخگوی مردم باشد؟ درباره کاهش ساعات اداری این تجربه را داشتیم که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا اتفاق افتاد ولی اوضاع بدتر شد و ازدحام بیشتری در ادارات داشیم که به معنای شیوع بیشتر بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: امور کشور باید بگذرد و هنوز هم به دولت الکترونیک عادت نکرده‌ایم و متأسفانه وضعیت در تمام کشور این‌گونه است. اگرچه تأکید می‌کنم که در شرایط کنونی سلامت مردم در اولویت است، اما آیا می‌توان سازمان غذا و دارو، تعزیرات، دادگستری، استانداری، سازمان صمت، ثبت احوال و غیره را تعطیل کرد؟ این ادارات به نحوی در زندگی روزانه مردم تأثیر دارد و اگر آنها را تعطیل کنیم نیازهای روزانه مردم بی‌پاسخ می‌ماند. تصمیمات تصمیم‌گیران بر اساس واقعیات است و از رسانه‌ها می‌خواهم در این زمینه به مردم آگاهی بدهند. هرچند در زمینه تعطیلی پیشنهاداتی به ستاد ملی دادیم اما نمی‌توان ادارات مختلف استان را تعطیل کرد. در این خصوص به کارمندانی که بیماری زمینه‌ای داشتند مرخصی داده شده و به اداراتی که می‌توانستند دورکاری کنند این اجازه را دادیم، اما تعطیل نشدن ادارات تصمیم ستاد ملی است و اصفهان نیز از این امر مستثنی نیست.

استاندار اصفهان درباره اینکه برای خلوت کردن معابر شلوغ شهر و استان اصفهان چه راهکاری دارد، افزود: باز هم از مردم بزرگوار و فهیم استان اصفهان تمنا می‌کنم خودشان این موضوع را رعایت کنند. صدا و سیما خیلی در این زمینه کار کرده است. روز گذشته از فرمانداران شهرستان‌های استان درخواست کردم که با بلندگو و محله به محله از مردم شهرستان‌های خود درخواست کنند در منازل بمانند و دیگر نمی‌دانیم چه اقدامی انجام دهیم و اگر رسانه‌ها پیشنهادی در این خصوص دارند ارائه دهند.

وی در پاسخ به اینکه چرا مانند برخی از استان‌ها از ورود مسافر به استان اصفهان به طور کلی جلوگیری نمی‌شود، گفت: استان اصفهان با شرایط جغرافیایی خاصی که دارد با برخی استان‌های دیگر تفاوت دارد و از طرف دیگر باید به گونه‌ای عمل کنیم که فرهنگ بالای مردم استان را در نظر بگیریم و وقتی ستاد ملی تصمیم می‌گیرد که این امر مدیریت شود ما نیز به این تصمیم عمل کردیم.

رضایی درباره اعتبار تخصیص یافته به استان اصفهان برای مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: دولت در ابتدا 790 میلیارد تومان برای مقابله با کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اختصاص داد که می‌توانید مبلغ اختصاص‌یافته به اصفهان و کاشان را از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی آنها بپرسید. خود من نیز مبلغ 50 میلیارد تومان برای اصفهان و 20 میلیارد تومان هم برای کاشان از آقای نوبخت (معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه) بودجه گرفتم.

وی بیان کرد: اگر مردم با افراد کلید به دست و کسانی که قصد اجاره دادن منزل به مسافری را داشتند مواجه شدند، این موضوع را به فرمانداری اصفهان یا فرمانداری شهرستان خود یا دادستانی‌ها اطلاع دهند و با این کار به شدت برخورد می‌کنیم.

استاندار اصفهان در پاسخ به اینکه آیا فوت‌شدگان کرونا از سایر استان‌ها در اصفهان دفن شده‌اند، بیان کرد: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و اگر چنین موردی باشد با مسئولان آرامستان‌ها که زیر نظر شهرداری است برخورد می‌شود. از شهرداری، بسیج و سپاه که بیشترین کمک را در زمینه مقابله با بیماری کرونا داشتند سپاسگزارم. بر اساس پروتکل‌های کشوری دفن میت در آرامستان‌های همان شهرها انجام می‌شود و نیازی به جداسازی آنها نیست و بنابراین تا جایی که می‌دانم هیچ موردی از دفن فوت‌شدگان سایر استان‌ها در اصفهان نبوده و نباید هم باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا انجام غربالگری در مبادی ورودی استان با توجه به 2 هفته نهفتگی ویروس کرونا امری استاندارد است یا خیر، اظهار داشت: هر سرفه و عطسه‌ای نشانه ابتلا به کرونا نیست و هر فردی که علائم بیماری را داشته باشد باید مراجعه کند. این غربالگری چیزی است که در تمام دنیا انجام می‌شود و پروتکل آن به تأیید سازمان جهانی بهداشت رسیده است.

رضایی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه به عنوان رییس شورای تأمین استان می‌تواند برخی تصمیمات را وتو کند، گفت: فردا جلسه شورای تأمین را داریم و نمی‌دانم تصمیم مورد نظر ایشان چه چیزی است.

وی با تشکر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی استان به خصوص پرستاران ادامه داد: در شرایط فعلی به همکاری و سعه‌صدر مردم و مسئولان استان نیاز داریم. اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی شناخته می‌شود و از مردم استان درخواست می‌کنم با ماندن در خانه فرهنگ بالای خود را نشان دهند. باز هم تکرار می‌کنم که امسال اصفهان مقصد خوبی برای مسافرت نیست. همچنین به عنوان استاندار اصفهان تأکید می‌کنم که در زمینه مقابله با بیماری کرونا هیچ قصوری از هیچ مسئولی برای من قابل قبول نیست.

انتهای پیام/165/ ز

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقابله با بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی استاندار اصفهان اقلام بهداشتی استان اصفهان بیمارستان ها ستاد استانی ستاد ملی استان ها ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: توصیه ما این است که زائران حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون دارو‌های غیر مجاز و نحوه انتقال داروی بیماران اظهار داشت لیست دارو‌های ممنوعه هرسال توسط وزارت بهداشت عربستان ابلاغ می‌شود که همان لیست سال‌های گذشته است. لیست دارو‌ها را به پزشکان معاینه کننده زائرین داده ایم و وظیفه پزشکان این است که این لیست را به اطلاع زائر برسانند.

وی افزود: از دارو‌های ممنوعه، دارو‌های مخدر است که ورود آن کلا به عربستان ممنوع است. همچنین دارو‌های آرامیخش از خانواده بنزودیازپین مثل خانواده دیازپام نیز ممنوع است.

مرعشی در ادامه تصریح کرد: ورود سایر دارو‌ها ممنوعیتی ندارد، ولی برای اینکه عزیزان زائر در فرودگاه‌های مقصد دچار مشکل نشوند، توصیه ما این است که حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در رابطه با واکسن‌های مورد نیاز برای سفر حج گفت: براساس دستورالعمل سعودی واکسن اجباری برای همه کشور‌ها واکسن مننژیت است و برای کشور ما همین واکسن در نظر گرفته شده است و از طریق هلال این واکسن برای همه زائرین تهیه شده است و تا دو هفته قبل از اعزام زائر باید این واکسن تزریق شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون لزوم تزریق واکسن کرونا اذعان داشت: فعلا توصیه‌ای برای تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا وجود ندارد. واکسن الزامی مننژیت است و نگرانی بابت بیماری کرونا وجود ندارد.

مرعشی در رابطه با بیماری‌های واگیر در میان زائران بیان داشت: رعایت نکات جمعی و فرعی در پیشگیری از بیماری‌های عفونی بسیار مهم است. به هر حال تعداد زیادی زائر از کشور‌های مختلف با بیماری‌های بومی مختلف در یک مکان قرار می‌گیرند و همین امر موجب می‌شود حتی افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند به بیماری‌های عفونی مبتلا شوند. اما در صورت بیمار شدن نیاز به قرنطینه نیست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی شد | خبر مهم یک نماینده درباره کاهش ساعت کاری ادارات
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی شد؟
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • رعایت حجاب از ادارات استان سمنان آغاز شود