Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران استان، کیامرث حاجی زاده شنبه 24 اسفندماه در نشست ستاد پیشگیری و  مقابله با بحران استان در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، اظهار کرد: نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان در راستای فراهم کردن تمهیدات و تصمیماتی که برای پیشگیری و کنترل سیلاب داشتیم امروز برگزار شد، البته نخستین کارگروه مقابله با سیلاب براساس تجارب سال گذشته در مردادماه برگزار شد تا آمادگی لازم به دستگاه های متولی داده شود و تقسیم کار و توزیع کارها صورت گیرد، البته این اقدامات از همان نشست های اولیه تا به امروز  انجام و شرح وظایف تمامی دستگاه ها  به آنها داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اصول مدیریت بحران این است که در زمینه پیشگیری و مقابله بدترین حالت ممکن را در نظر بگیریم و برای آن برنامه ریزی کنیم، اکنون ضرورت دارد آمادگی لازم برای بدترین شرایط را داشته باشیم تا در روزهای پیش رو غافلگیر نشویم.

جانشین استاندار در ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان با اشاره به استفاده از تجارب سیلاب در حوضه های آبریز مختلف در استان از سال 95 تاکنون، بیان کرد: در 2 حوضه کرخه و دز با مشکلاتی هم در حوزه رودخانه و هم در حوزه احداث نشدن سدهای بالادستی رو به رو هستیم، به عنوان مثل سد سیمره در بالادست سد کرخه کمک هایی به این حوضه آبریز داشته است، اما در سد دز چنین امکانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: وضعیت تاب آوری رودخانه های استان به علت وجود رسوبات پایین آمده و دیواره بسیاری از رودخانه ها با فرسایش رو به رو است، همچنین در نقاط بسیاری رودخانه از مسیر اصلی خودش خارج شده و به سمتی منحرف شده که موجب تخریب سیل بندها شده  است که همین امر روستاها را در معرض خطر قرار میدهد.

حاجی زاده  ادامه داد: در حوزه ستاد مدیریت بحران خوزستان اخطارها، هشدارها و نظارت ها لازم انجام شده و تمهیدات از قبل اندیشیده شده است، لذا در ادامه این اقدامات از مردم شریف استان تقاضا داریم همانطور که در ابر بحران سیلاب اخیر با همکاری و همدلی موجب شدند تلفات انسانی نداشته باشیم و به خوبی پای کار آمدند اکنون نیز اخطارها و هشدارهای هواشناسی و ستاد مدیریت بحران را جدی بگیرند، روستاییان، عشایر و کشاورزان به این هشدارها توجه ویژه کنند و از نزدیک شدن به مسیل ها و رودخانه های فصلی و دائمی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران و جانشین استاندار در ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان خوزستان ادامه داد: تمامی فرمانداران و دستگاه های اجرایی با دستور استاندار و رئیس ستاد مدیریت بحران استان آماده باش هستند و بدون هماهنگی نباید محل خدمت را ترک کنند، همچنین تمامی ماشین آلات و دستگاه ها مورد نیاز باید در بازه هایی که احتمال  روان شدن سیلاب وجود دارد مستقر شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بحران استان خوزستان ستاد پیشگیری و مقابله با بحران مقابله با بحران استان مدیریت بحران رودخانه ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

ایسنا/کرمان فرماندار جیرفت از اعضای ستاد مدیریت بحران خواست تدابیر لازم را جهت برگزاری آزمون سراسری به بهترین نحو اتخاذ نمایند.

احمد بلندنظر شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از حوزه‌های برگزاری کنکور گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به عنوان میزبان برگزاری آزمون سراسری نیز ستاد مدیریت بحران درون سازمانی را شکل دهند.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های شدید و سیل آسا در روزهای آینده افزود: بخشداران و دهیاران همانند روزهای گذشته آمادگی لازم را جهت مدیریت مناطق و حوزه‌های کاری خود در صورت رخداد شرایط حاد و بحرانی ناشی از بارش شدید باران داشته باشند.

فرماندار جیرفت از همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان خواست در روزهای برگزاری کنکور همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه بیان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران نیز باید تدابیر لازم جهت برگزاری آزمون سراسری را به بهترین شکل ممکن اتخاذ کنند تا اینکه داوطلبان و خانواده‌هایشان با آسودگی خاطر و بدون دغذغه‌ از این مرحله عبور نمایند.

وی همچنین بر لزوم بازدید اعضای ستاد مدیریت بحران از خیابان‌های منتهی به حوزه‌های برگزاری آزمون تاکید کرد تا اینکه در رفع موانع اقدام کنند.

وی از مسوولان شهرداری خواست هم اکنون نسبت به بارش‌های احتمالی و آبگرفتگی معابر عمومی تدبیر کنند تا اینکه در این مورد برای داوطلبان در تردد و ایاب و ذهاب مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان