Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@15:04:28 GMT

قرنطینه خانگی را جدی بگیریم

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۲۹۷۰

قرنطینه خانگی را جدی بگیریم

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا استان اصفهان به تشریح دشواری‌ها و چالش‌های قرنطینه شهرها یا استان‌ها پرداخت و گفت: ما باید قرنطینه خانگی را جدی بگیریم و بتوانیم تمام نیازهای خود را در قرنطینه خانگی تأمین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی عصر امروز (شنبه) در نشست خبری مجازی ضمن تشکر از اصحاب رسانه به منظور ارتباط مردم و مسئولین و انتشار اخبار موثق در بین شایعات پرتعداد فضای مجازی، در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت صنایع و کارگران آنها در زمان شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار کرد: تصمیم گیری در این خصوص به عهده خود صنایع است و صنایع افرادی را که دارای بیماری‌های خاص بوده‌اند را به مرخصی فرستاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صنایع دیگری که نیازمندی‌های روزمره مردم را تأمین نمی‌کردند و اهمیت چندانی نداشته‌اند، مجموعه کارگری خود را به حداقل رساندند و دیگر صنایع که نیروهای آنها برای شهرستان بوده‌اند مجوزهای لازم برای فعالیت دورکاری کارگران برون شهرستانی خود را صادر کرده‌اند.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا ادامه داد: تمام دغدغه ستاد مبارزه با کرونا استان اصفهان این است که حضور مردم در مراکز پر جمعیت را به حداقل برساند، در عین حال به تولیدات ضرر نرسد و نیازمندی‌های روزانه مردم تأمین شود.

وی در خصوص زمان تعطیلی مدارس و تأخیر به وجود آمده اظهار کرد: در اصفهان در زمان درست مدارس تعطیل شد، تا مقدمات حضور مردم در مراکز ایجاد نشود و تعطیلی مدارس به یک اقدام ضد ارزش تبدیل نشود، زیرا اگر مدارس در شهرها بدون حساس سازی تعطیل شود مخرب خواهد بود همانطور که در برخی شهرها تعطیلی مدارس موجب شد تا دانش آموزان به همراه خانواده به مراکز خرید و پارک‌ها هجوم ببرند و این استان‌ها نتیجه آن را دیدند، اما استان اصفهان اول مقدمات را بررسی کرد و حساسیت را برای مردم ایجاد کرد و بعد از آن اقدام به تعطیلی مدارس کردند.

غلامی تاکید کرد: تعطیلی مدارس همزمان با اطلاع رسانی به مردم بود و به موقع انجام شد تا خانواده‌ها و دانش آموزان به مراکز خرید و پارک‌ها هجوم نبرند، من فکر می‌کنم برخی شهرها که زودتر نسبت به تعطیلی مدارس اقدام کردند عملاً عاملی شدند تا خانواده در سطح خیابان‌ها و پارک‌ها هجوم ببرند.

وی در خصوص تعطیلی سفرها و غربالگری قوی‌تر و دقیق‌تر در استان اظهار کرد: قرنطینه شهرها تصمیم و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را می‌خواهد و چون ستاد ملی مبارزه با کرونا قرنطینه را تصویب نکرده نمی‌توان آن را اجرایی کرد، اما اکیپ‌های ۱۵-۱۰ نفره در استان با همکاری نهادهای مختلف با تمامی تجهیزات در ۱۴ ایستگاه نسبت به غربالگری مسافران اقدام می‌کنند.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در خصوص اهداف اکیپ‌های حاضر در استان گفت: این اکیپ‌ها دو هدف را پیگیری می‌کنند، هدف اول غربالگری و دوم هدایت مردم برای استفاده از کمربندی‌ها و کنارگذرها برای عدم ورود به اصفهان.

وی افزود: در بحث غربالگری، بهداشت و درمان با تمام توان حاضر شد و اطلاعات کامل افراد مشکوک را در سامانه سیب ثبت کرد که در این صورت وزارت بهداشت می‌تواند نسبت به پیگیری وضعیت افراد مشکوک اقدام کند؛ باید خاطرنشان کرد که تشخیص افراد مشکوک با استفاده از گرفتن تست تب و گرمی بدن است که راهی است که مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی است.

غلامی در خصوص دیگر اقدامات این اکیپ‌ها گفت: این اکیپ‌ها وظیفه دارند افراد را نسبت به عدم سفر به اصفهان توجیه کنند و توضیح دهند که اصفهان هیچ شرایطی برای پذیرش مهمان در هتل‌ها و مهمان پذیرها ندارد و توصیه می‌کنند که حتی روستاهای هدف گرشگری نیز پذیرش مهمان را ندارد؛ البته این توصیه‌ها مؤثر بوده است.

وی در خصوص احتمال قرنطینه شهر یا استان اصفهان اظهار کرد: برای قرنطینه باید تمام امکانات لازم برای قرنطینه فراهم شود و به همین راحتی نمی‌توان یک شهر یا استان را قرنطینه کرد، آنچه مهم است این است که ما باید قرنطینه خانگی را جدی بگیریم.

تکمیل می‌شود... کد خبر 414953

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان ویروس کرونا کرونا ویروس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مبارزه با کرونا قرنطینه خانگی استان اصفهان تعطیلی مدارس اکیپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری جالب از خون‌گیری موزیکال در یک آزمایشگاه؛ می‌خواهیم خون بگیریم ۲ سی‌سی از شما!

۲۶۱ ۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898368

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • ببینید | تصاویری جالب از خون‌گیری موزیکال در یک آزمایشگاه؛ می‌خواهیم خون بگیریم ۲ سی‌سی از شما!
  • دستورالعمل ساترا برای تبلیغات بازرگانی در شبکه نمایش خانگی
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • آلومینیوم در اصفهان ذوب شد/ برتری خانگی شاگردان ربیعی
  • توجه به مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های تحقق شعار سال است