Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@09:33:25 GMT

فعالیت‌های ساختمانی در تهران تا ۱۵ فرودین تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۳۱۲۸

فعالیت‌های ساختمانی در تهران تا ۱۵ فرودین تعطیل شد

رویداد۲۴ «عبدالرضا گلپایگانی» با اعلام این خبر افزود: با ابلاغ معاون شهرسازی و معماری به مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، محدودیت عملیات ساختمانی آغاز و مقرر شده است از ۲۴ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فرودین ۹۹ هیچ‌گونه عملیاتی انجام نشود.

وی افزود: هدف از این موضوع حذف هرگونه مزاحمت ناشی از فعالیت ساختمانی برای شهروندانی است که مجبورند امسال را در منزل سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلپایگانی تصریح کرد: البته با توقف فعالیت ساختمانی، سلامت هر چه بیشتر کارگران و کارفرمایان نیز تأمین شده است و با کاهش مأموریت همکاران ما در دستگاه نظارت، سلامتی این عزیزان هم کمتر در خطر خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه امسال نیز تمهیدات استقبال از بهار را اجرا می‌کنیم، گفت: همچنان که استقبال از نوروز بر اساس سنت ایرانی با تمهیداتی در منازل همراه است، شهر نیز به‌مثابه خانه بزرگ‌تر مردم به یک سری بازپیرایی‌هایی و تمهیداتی نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا در کشور و تأکیدات انجام‌شده جهت حضور شهروندان در منزل و همچنین کاهش تردد در سطح شهر، برنامه‌های استقبال از بهار امسال با تغییراتی همراه بوده است؛ به‌طوری‌که سعی شده تأمین آسایش شهروندان به‌طور ویژه‌ای مدنظر قرارگرفته و با توقف همه فعالیت‌ها و عملیات ساختمانی، سلامت کارگران، کارفرمایان و همکاران ما در دستگاه نظارت موضوع محوری معاونت شهرسازی و معماری بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به بخشنامه «طرح استقبال از نوروز ۹۹» از سوی شهرداری تصریح کرد: در این بخشنامه تدابیر و محدودیت‌هایی برای ساخت‌وسازها در کلیه پروژه ها اعم از دولتی و خصوصی به ‌منظور آمادگی شهر برای استقبال از نوروز اندیشیده شده است، با این تفاوت که با توجه به خطر شیوع کرونا برخلاف سال‌های گذشته که محدودیت فعالیت‌های ساختمانی تا ۵ فروردین اعمال می‌شد، امسال این محدودیت‌ها تا ۱۵ فروردین اعمال خواهد شد.

معاون شهردار تهران درباره مفاد این بخشنامه گفت: در موضوع بازپیرایی عمومی دستورالعملی صادرشده است که بر مبنای آن حصارهای کارگاهی باید حتماً مرتب‌سازی شود.

وی افزود: این حصارها به خاطر باد و بارندگی در زمستان نیاز به بازپیرایی، مرتب‌سازی و رنگ‌آمیزی دارند و اگر حصاری از کارکرد خود خارج‌شده است، باید اصلاح شود.

گلپایگانی بابیان اینکه بر اساس این دستورالعمل پوشش یا لفاف یا نمای موقت نیز به دلیل فرسودگی ناشی از باد و باران باید اصلاح و مرتب شوند، گفت: محیط اطراف کارگاه‌ها باید از مصالح پاک‌سازی شوند و اطراف آن‌ها در حد مقدور با نصب گلدان و استفاده از فضای سبز شامل زیباسازی اولیه‌ای شوند؛ البته این اقدامات بدون ایجاد هیچ سد معبر یا مزاحمتی برای عابران خواهد بود.

وی همچنین گفت: تأکید کردیم شناسنامه‌ها، گواهی‌های ایمنی سلامت دستگاه‌ها و اپراتورها در خصوص کلیه تاور کرین ها یک دور مجدد بازبینی شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: برای رسیدگی به پیام‌های دریافتی از جانب شهروندان نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هم پیام‌های باقی‌مانده از قبل تعیین تکلیف شود و هم به پیام‌های جدید به‌سرعت رسیدگی شود.

گلپایگانی افزود: به‌منظور رسیدگی و کنترل این دستورالعمل اکیپ‌هایی از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به‌موازات مأموران شهرداری مستقر در مناطق و نواحی بر حسن اجرای این بخشنامه نظارت می‌کنند.

وی بابیان اینکه در نظر داریم زیباسازی محیط‌های کارگاهی را به‌صورت کلی اصلاح کنیم، گفت: ما به دنبال این هستیم آنچه اکنون به‌عنوان حصار کارگاهی و لفاف و پوشش موقت نماهای ساختمانی وجود دارد و تاکنون بیشتر از جنبه ایمنی به آن توجه شده است به‌عنوان بخشی از نمای شهر دیده شود و روی زیباسازی آن کارکنیم چون برخی از این نماها حدود سه الی چهار سال مهمان شهر هستند، بنابراین به‌عنوان نمای موقت شهر باید موردتوجه باشند.

بیشتر بخوانید: تغییری در ساعات کار ادارات تهران در روز‌های آینده صورت نخواهد گرفت

معاون شهردار تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سه‌ماهه اول سال آینده دستورالعمل اصلاحی در این عرصه صادر شود تا با دقت بیشتری اصلاح نمای شهری را داشته باشیم.

وی افزود: در بحث سد معبر مصالح ساختمانی نیز فعالیت‌های خوبی تاکنون توسط شرکت شهربان صورت گرفته است که شامل چندین بازدید دوره‌ای مستمر از کلیه کارگاه‌ها بوده اما هنوز مطلوب نیست و به دنبال این هستیم که طی تمهیداتی با همکاری شورای اسلامی شهر تهران اصلاحاتی را در این زمینه رقم بزنیم.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000s12 خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا پروژه های عمرانی شهرسازی و معماری شهرداری تهران معاون شهرسازی و معماری فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است

صالح کربلایی حسنی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سایت مدیریت پسماند شهرداری ساوه اظهار کرد: کارگروه محیط زیست شهرستان به مناسبت هفته زمین پاک، به منظور بررسی مصوبه‌های این کارگروه در خصوص پسماند از این سایت بازدید کرد.

وی اضافه کرد: خاکپوشانی و پردازش از مهمترین مصوبه‌های کارگروه‌های استانی و شهرستانی است که هم اکنون در حال انجام و دفن زباله‌ها نیز به صورت بهداشتی در حال انجام است.

کربلایی حسنی با بیان اینکه این اقدامات گام مهمی در تحقق مصوبات است، یادآور شد: دفع محیط زیستی زباله‌ها مهمترین افق اعضای کارگروه محیط زیست شهرستان ساوه برای کاهش آلایندگی و عواقب محیط زیستی است که انتظار می‌رود مجموعه مدیریت شهری شامل شهرداری و شورای اسلامی شهر حمایت‌های خود را از مدیریت پسماند برای تحقق این هدف بیش از گذشته انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: احداث لندفیل (گودال دفن زباله‌های غیر بازیافتی) این طرح هم‌اکنون در دست مشاور برای اتمام طراحی و مراحل مطالعاتی است و انتظار می‌رود اعتبارات مورد نیاز آن از سوی مجموعه مدیریت شهرستان تخصیص و تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوه همچنین بر مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و افزود: همزمان با از سرگیری فعالیت سایت پردازش، سایت پسماند شهرداری ساوه و تفکیک زباله از مبدا نیز شروع شده تا میزان دفن زباله‌های شهر به حداقل برسد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه هم در این ارتباط گفت: سایت پردازش این شهرداری ۱۰ سال پیش با ظرفیت تفکیک ۲۵۰ تُن زباله در روز به بهره‌برداری رسیده، اما به علت نداشتن توجیه اقتصادی فعالیت آن پس از مدتی متوقف شد.

یاسر یعقوب زاده با بیان اینکه زباله دزدی توسط زباله گردها و مافیای آن مهمترین دلیل نداشتن توجیه اقتصدای برای فعالیت سایت پردازش محسوب می‌شود، افزود: این سایت در ۱۰ سال گذشته برای چند بار به پیمانکار واگذار شد، اما مجدد فعالیت‌های آن متوقف ماند.

وی اضافه کرد: در نهایت پارسال با اخذ مجوز از شهرداری و شورای سلامی شهر تفکیک زباله از مبدا تا سایت پردازش را به صورت یک مجموعه با تَرک تشریفات به یک سرمایه‌گذار به مدت سه ماه به صورت آزمایشی واگذار کردیم که فعالیت آن از ابتدای فروردین‌ماه امسال آغاز شده است.

یعقوب زاده میانگین زباله تفکیکی در سایت‌های پردازش کشور را حدود پنج درصد اعلام کرد و گفت: به علت فعالیت زباله گردها در ساوه این میانگین به کمتر از ۲ درصد رسیده که مانعی برای فعالیت شرکت پیمانکار تبدیل شده و انتظار می‌رود مردم برای پیشبرد هرچه بهتر کار در طرح تفکیک زباله از مبدا با این مجموعه همکاری داشته باشند.

وی همچنین در خصوص ساخت لندفیل در سایت پسماند نیز اظهار کرد: مطالعات این طرح هم‌اکنون در دست اقدام است که انتظار داریم پس از تایید و تامین اعتبار عملیات اجرایی آن نیز حدود ۲۵ ماه زمان لازم داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • مخالف آشکار دولت رئیسی با تعطیل شدن روز شنبه /از مجلس تعجب می کنیم!
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»