Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@14:20:07 GMT

نقش دادستان سابق تهران در پرونده عظیم‌خودرو

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۳۲۹۸

به گزارش ایلنا، دادگاه عظیم خودرو به عنوان یکی از پر شاکی ترین پرونده های قضایی بیستم اسفندماه جاری برگزار شد. در این پرونده مدیران شرکت عظیم خودرو به پیش فروش خودرو به میزانی بیشتر از مجوز متهم شده اند.

در جریان جلسه رسیدگی به این پرونده، نماینده دادستان اتهامات متهمان این دادگاه را قرائت کرد. متهم ردیف اول در جریان قرائت کیفرخواست اعتراض خود به هر بخش از کیفرخواست را با بلند کردن دستش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن برخی از شاکیان به بیان دلایل شکایت خود پرداختند. در انتها نیز قاضی دادگاه ختم رسیدگی به نخستین جلسه را اعلام کرد و سخنان متهم ردیف اول به جلسه آتی دادگاه موکول شد.

در این هنگام رضا عظیمی متهم ردیف اول با دادو فریاد خواستار بیان سخنان خود شد. وی در جریان همین سخنان ادعایی را درباره یکی از مقامات قضایی سابق مطرح کرد.

در جریان رسیدگی به اتهامات نیز یکی از شاکیان مدعی ارتباط خود با عباس جعفری دولت آبادی شد.

او با اشاره به اختلاف خود با مدیرعامل عظیم خودرو و انصراف از خرید، گفت: «چند روز بعد از انصراف، پول به حساب واریز شد، به گفته ام عمل کردم و نزد دادستان تهران (جعفری دولت آبادی) که از دوستان بود و به واسطه رابطه قضایی که داشتم درخواست کردم، به فوریت آگهی هایشان قطع شود و تشخیص دادم که فرآیند شرکت منتهی بر کلاهبرداری خواهد شد، متاسفانه متهم هنوز ادب نشده و احتیاج به تنبیه بیشتری دارد.»

شاید همین بخش از سخنان این شاکی موجب عصبانیت رضا عظیمی مدیرعامل عظیم خودرو شده است. چرا که او در جریان سخنان خود پس از پایان دادگاه خطاب به آن فرد گفت: «شما چکاره هستید که با دوستتان دادستان تهران (جعفری دولت آبادی) با شرکت دشمنی شخصی میکنی، که آگهی قطع میکنی و بازداشت میکنی، مردم بدانید از من باج می خواستند، من ندادم بعد این بلا را سر شما آوردند.»

منبع: سایت پیام نو

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سایپا گروه خودروسازی سایپا عظیم خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازگشت عرصه جنگلی الیمالات به وضع سابق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، دادستان مرکز مازندران در جلسه بررسی موارد مرتبط با قطع ۳ هزار اصله نهال در منطقه الیمالات نور، دستور داد تا ضمن اعاده عرصه مورد نظر به وضعیت سابق، اقدامات لازم نسبت به جبران خسارات وارده نیز از سوی فرد متخلف صورت گیرد.   محمد کریمی، دادستان مرکز مازندران در جلسه بررسی موارد مرتبط با قطع ۳ هزار اصله نهال در منطقه الیمالات نور، با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، بیان کرد: به جرایم و تخلفات صورت گرفته و همچنین ترک فعل مدیران و مسائل مرتبط با تخریب عرصه زیست محیطی به صورت مجزا و به شکل دقیق رسیدگی خواهد شد.   دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران، ادامه داد: در جلسه ستادی امروز مقرر شد با توجه به مفاد ماده ۷ آیین نامه هیئت وزیران مصوب سال ۱۳۹۴، شرکت برق منطقه‌ای استان با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، متخلف را مکلف به اعاده عرصه مورد نظر به وضعیت سابق کرده و اقدامات لازم نسبت به جبران خسارات وارده نیز صورت گیرد.   کریمی افزود: اداره کل میراث فرهنگی نیز با همکاری تعزیرات حکومتی باید نسبت به بررسی و اقدام قانونی در خصوص وجوه دریافتی غیرقانونی از مردم در محل ورودی جنگل الیمالات اتخاذ تصمیم کنند.   دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران تصریح کرد: ادارات تعزیرات حکومتی، اصناف و میراث فرهنگی باید دقت بیشتری بر نرخ‌های دریافتی از گردشگران داشته و بر این موضوع نظارت دقیق داشته باشند تا رضایت مردم حاصل شود.   دادستان مرکز استان مازندران همچنین اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای استان هم در این جلسه اعلام داشت که شیوه پاکسازی انجام گرفته در حریم برق، بدون اخذ مجوز، غیرقانونی و نامطلوب بوده است.   کریمی با بیان اینکه در صورتمجلس تنظیمی توسط اداره منابع طبیعی شهرستان نیز به تخلف و وقوع جرم مبنی بر قطع ۳ هزار اصله نهال اشاره شده است، تاکید کرد: این شیوه پاک تراشی مورد توافق هیچ سازمانی نبود و رسیدگی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت. قطعاً متخلف باید اعاده به وضع سابق داشته باشد و خسارات وارده نیز جبران نماید.   بنابر اعلام دادستان مرکز استان مازندران، طبق استعلامات انجام گرفته از شرکت آب منطقه‌ای مازندران، شرکت سهامی خاص نوین پویا گستر سبز نور مجری طرح تفریحی توریستی سد الیمالات و طرف قرارداد شرکت آب منطقه‌ای مازندران بوده است.   اواخر سال گذشته، حدود یک و نیم هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه الیمالات شهرستان نور به بهانه ایجاد پارکینگ برای طرح گردشگری تخریب و طی آن حدود ۳ هزار اصله نهال جنگلی قطع شد که در این خصوص با تشکیل پرونده قضایی، ضمن پلمب پارکینگ و باجه غیرقانونی دریافت وجه، دستور برخورد با متخلفین و متهمین از سوی دادستان مرکز مازندران صادر شد.   گفتنی است نمایندگان استانداری، میراث فرهنگی، برق منطقه‌ای، تعزیرات حکومتی، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط در این جلسه حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری
  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹شرکت تولیدی به قزوین
  • لزوم بازگشت عرصه جنگلی الیمالات به وضع سابق
  • حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین