Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع کرونا در قم "افزایشی" است/ خدمت‌رسانی طلاب و جهادگران به بیماران/کمبود پزشک نداریم
قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر قریب به ۴۰۰ نفر از جهادگران که بخشی از آن‌ها طلبه هستند در بیمارستان‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی ابرازه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در چند روز گذشته ابلاغ وزیر بهداشت در بسیج ملی برای مقابله با کرونا انجام شد، با توجه به این ابلاغ به‌دنبال این هستیم که در خانه و یا مراکز 16 ساعته خدمات دارودرمانی به مردم ارائه دهیم تا وضعیت حاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون 3 هزار و 370 نفر در بخش‌ها و 6 هزار و 443 نفر در اورژانس به مدت 24 ساعت بستری‌شده‌اند، حدود 18 هزار و 700 نفر هم به اورژانس‌های ما مراجعه کرده‌اند و 881 نفر در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: متأسفانه روند شیوع کرونا در قم در حال حاضر افزایشی است، اما بستری شدن مردم کمتر شده، بنابراین تهران هم بر اساس تعداد بستری‌ها آمار افراد را اعلام می‌کند.

ابرازه عنوان کرد: در بحث کرونا امنیت روانی مردم بسیار مهم بوده و اهالی رسانه این امنیت روانی را با صداقت و موارد موردنیاز مدیریت کردند.

وی بابیان این‌که بیمارستان‌های خصوصی در این وضعیت همگام ما بوده‌اند، گفت: در 30 بهمن نخستین مورد بیماری کرونا در قم کشف شد و این به جهت درایت همکاران ما در بیمارستان بود.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در روزهای آینده اقدامات بیشتری برای پیشگیری باید انجام دهیم، در حال حاضر مردم قم کمتر از سایر استان‌ها در سامانه سلامت و خود اظهاری ثبت‌نام کرده‌اند، مردم با اعلام وضعیت خود در این سایت می‌توانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

ابرازه افزود: 624 هزار ماسک در داروخانه‌های استان توزیع شد و بالغ‌بر 200 هزار خانوار و هر خانوار چهار یا پنج عدد ماسک به‌اضافه محلول ضدعفونی‌کننده به کمک بسیج و سپاه توزیع شد که مجموع ماسک‌های توزیع‌شده در خانواده‌ها بالغ‌بر یک‌میلیون بود.

وی با بیان اینکه 60 میلیارد تومان برای راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) جذب شد، گفت: از همان روزهای نخست شروع کردیم به خرید تجهیزات و هم‌اکنون دیزل و ترانس‌ها به بیمارستان داده‌شده و تا 10 روز آینده این بیمارستان 220 تخت خوابی افتتاح می‌شود.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر قریب به 400 نفر از جهادگران که بخشی از آن‌ها طلبه هستند در بیمارستان‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند، تصریح کرد: طلاب در مکان‌هایی که صد درصد امکان ابتلا وجود دارد به‌صورت خودجوش کار می‌کنند و حضور آن‌ها تجربه خوبی بوده و ما به استان‌های دیگر نیز پیشنهاد استفاده از این نیروهای جهادی را داده‌ایم.

ابرازه با اشاره به اینکه بیش از دو هزار نفر از بیماران ترخیص شدند، عنوان کرد: روند بهبودی آن‌ها پایش و به خانواده‌های آن‌ها توصیه‌های لازم برای قرنطینه کردن این عزیزان ابلاغ شد.

وی گفت: مرکز مجتمع یاوران مهدی(عج) نیز به همت سپاه پاسداران دائر شده و بیمارانی که نیاز به خدمات درمانی دارند به این بیمارستان منتقل می‌شوند و 700 تخت در این مجتمع مستقرشده است.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در بیمارستان‌ها تاکنون کمبود پزشک نداشتیم و هرکس از کارگران تا پرستاران و پزشکان اگر غیبت غیرموجه داشته باشند به کمیته تخلفات معرفی می‌شوند.

ابرازه عنوان کرد: تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و جمکران امروز در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر نیز این اماکن متبرکه بسیار خلوت است، اما امروز نامه بسته شدن این اماکن به‌صورت رسمی صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار نفر در حال حاضر در خط مقدم بیمارستان‌های قم در حال خدمت‌رسانی هستند و به جهت مادی ما توانستیم چند ماهی کارانه کادر درمان را پرداخت کنیم، فراخوان استخدام قراردادی نیز صادرشده و در مواقع بحران ما مجوز استخدام این نیروها را داریم.

لینک کوتاه: asriran.com/0030yi

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قم قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم بیمارستان ها حال حاضر خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان

غلامعلی جاودان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: پارسال این طرح در شهر‌های بندرلنگه و حاجی آباد اجرا شد که امیدواریم امسال این طرح به طور کامل در شهر‌های استان اجرا شود.

وی گفت: طرح جامع سلامت در روستا‌های استان اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش بیمار‌های غیر واگیر از جمله فشار خون افزود: در اجرای طرح سلامت خانواده برای مراقبت از هر دو هزار نفر در حوزه شهری یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است.

جاودان گفت: ایجاد هزار تخت بیمارستانی از دیگر برنامه‌های امسال دانشگاه علوم پزشکی استان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت این برنامه اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان میناب با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس با پیشرفت خوبی در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

جاودان گفت: در دوسال گذشته از فعالیت تاکنون یک میلیون و ۲۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان ۱۰ میلیون خدمات بستری استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۱۰۰ هزار زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:۷۰ قلم تجهیزات پزشکی سنگین به ارزش ۶ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان در بیمارستان‌های استان مستقر شده اند.

جاودان افزود: ۹۰ پایگاه اورژانس زمینی، اورژانس هوایی بال ثابت و ۴ فروند اورژانس دریایی در هرمزگان فعال است.

وی گفت: شناور اورژانس دریایی برای جزیره بوموسی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: برای تجهیز این اورژانس ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

منوچهر کمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این نشست با اشاره باینکه در استان ۷۳۰ پزشک متخصص داریم، گفت: در استان ۴۵۳ پزشک متخصص کمبود داریم.

حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیزگفت: داروخانه‌های استان ۳۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه گرمطالبه دارند.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه و سلامت هرمزگان رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان