Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از تدابیر ویژه در نوار غزه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر دادند. ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل تسنیم،رئیس کمیته پیگیری دولتی نوار غزه از مجموعه اقدامات و تدابیری خبر داد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این منطقه اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، محمد عوض شامگاه شنبه گفت تصمیم گرفته شد تا گذرگاه های نوار غزه در دو طرف تا اطلاع ثانوی جز برای موارد استثنایی بسته شود.

عوض در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزارت بهداشت در خصوص ویروس کرونا اظهار داشت تصمیم گرفته شد پیوستن دانشجویان به موسسات آموزشی تا اواخر مارس تعلیق شده و برگزاری هر گونه تجمع بالای یکصد نفره ممنوع اعلام شده است.

وی تصریح کرد تدابیر پیشگیرانه لازم اتخاذ خواهد شد و مردم هم با پایبندی به آن، الگویی برای دیگران شوند.

در همین راستا وزارت داخلی و امنیت ملی فلسطین در نوار غزه از بسته شدن گذرگاه مرزی رفح مهمترین شاهراه ارتباطی منطقه تحت محاصره غزه با خارج، به جز در موارد استثنایی خبر داده است.

وزارت داخلی و امنیت ملی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد گذرگاه زمینی رفح به طور کامل به جز برای موارد بیماری اضطراری بسته شده است.

در این بیانیه آمده است بسته شدن گذرگاه رفح در چارچوب تدابیر پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا صورت گرفته و بر این اساس سالن ثبت سفر در مجتمع ابوخضره تا اطلاع ثانوی بسته می شود.

آخرین وضعیت ویروس کرونا در کرانه باختری

کرانه باختری اشغالی روز شنبه شاهد هیچ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا نبوده، نکته ای که دولت فلسطین بر آن تاکید کرده است.

ملحم سخنگوی دولت فلسطین گفت هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در روز شنبه ثبت نشده و تعداد مبتلایان همان 38 نفر بوده که مربوط به شهرهای بیت لحم و طولکرم است.

ملحم درباره آخرین وضعیت مربوط به ویروس کرونا در اراضی فلسطینی گفت حدود 180 مورد آزمایش جدید در خصوص ویروس کرونا انجام شده که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در خصوص موادغذایی در تمام مناطق فلسطینی وجود ندارد از مردم فلسطین خواست نگرانی به خود راه ندهند.

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین هم از تصمیم جدید در خصوص مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

بر اساس این تصمیم، از روز شنبه تا اطلاع ثانوی مراسم نماز در مساجد و مراسم مسیحیان در کلیساها برگزار نخواهد شد و مردم نماز و عبادت خود را منحصرا در منازل خود به جا آورند.

درگیر شدن همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با کرونا

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شامل عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت و عمان هم همانند بسیاری از کشورهای جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند و تدابیر مختلفی برای مقابله با آن اتخاذ کنند، البته به جز رژیم حاکم بر بحرین که نشان داده سلامتی و جان مردم این کشور اهمیتی برای آن ندارد.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، آمار مبتلایان در تمام شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس تا روز شنبه چهاردهم مارس(24 اسفند) به 829 نفر رسیده است که تاکنون 76 نفر از آنها بهبود یافته اند.

تازه ترین اقدام قطر برای مقابله کرونا

قطر از تازه ترین اقدام خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

بر اساس تصمیم جدید دولت قطر، تمام مسابقات فوتبال در لیگ این کشور از روز یکشنبه تا بیست و نهم مارس جاری تعطیل خواهد شد.

فدراسیون فوتبال قطر با اعلام توقف برگزاری تمام مسابقات فوتبال تا بیست و نهم مارس جاری آن را در چارچوب مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده است.

تعطیلی نماز جمعه و نماز جمعه و مراسم عمومی در تونس

نخست وزیر جدید تونس از لغو برگزاری نماز جمعه و نماز جماعت ، تعطیلی تمام مراسم؛ بستن مرزهای هوایی با ایتالیا، محدود شدن ساعات کاری رستوران ها و فروشگاه ها تا اطلاع ثانوی در راستای مقابله با شیوع کرونا خبر داد‎ه است.

از سوی دیگر، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دستور تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به مدت دو هفته برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صادر کرد.

دستور السیسی برای تعطیل آموزش در مدارس و دانشگاههای مصر به مدت دو هفته امشب صادر شد و این دستور از فردا یکشنبه اجرایی می شود. این دستور در چارچوب طرح فراگیر دولت مصر برای مقابله با هرگونه پیامدهای احتمالی ویروس کرونا صادر شده است.

رئیس جمهور مصر همچنین دستور اختصاص 100 میلیارد پوند برای تامین مالی طرح فراگیر مقابله با کرونا که شامل تدابیر پیشگیرانه است، صادر کرده است.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا حاشیه خلیج فارس ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی مقابله با شیوع برای مقابله کرونا خبر روز شنبه نوار غزه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر دوشنبه در کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر اظهار کرد: تحول در ساختار علمی دانشگاه خلیج‌فارس در زمینه انرژی هسته‌ای یک نیاز است.

استاندار بوشهر بیان کرد: با شکل‌گیری یک دانشکده در این حوزه، رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی گسترش و توسعه هوش مصنوعی در صنایع مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا برای تحول در بخش‌های مختلف، طراحی لازم توسط دانشجویان و جوانان بومی استان انجام شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه تصمیمات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جهادی و به موقع است اظهار داشت: آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با تأکیدات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی شد و اکنون روند ساخت آن تسریع یافته است.

وی با بیان اینکه این آب‌شیرین‌کن تا ظرفیت ۱۵۰ هزار مترمکعب قابل توسعه و گسترش است افزود: علاوه بر این، ساخت ۲ نیروگاه اتمی دیگر هر کدام به ظرفیت هزار و ۷۵ مگاوات در جوار نیروگاه فعلی اتمی بوشهر در دست ساخت است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن، تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر ساخت ۲ هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ساخت ۲ هنرستان مرتبط با فناوری هسته‌ای در مرکز استان بوشهر ساخته و راه‌اندازی می‌شود که یکی از آنها در حال اجرا است و طراحی بعدی نیز در هنرستان حاج جاسم بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6085604

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران