Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@11:11:56 GMT

گزارش اقدامات ضدکرونایی ستاری به رئیس‌جمهور

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۵۰۷۷

گزارش اقدامات ضدکرونایی ستاری به رئیس‌جمهور

گزارش معاونت علمی ریاست‌جمهوری از مجموعه اقدامات انجام شده این معاونت برای مقابله با ویروس کرونا به رئیس‌جمهور ارائه شد. ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سورنا ستاری معاون غلمی فناوری رئیس‌جمهور به پیگیری تلفنی خحت‌الاسلام حسن روحانی از نتایج اقدامات انجام شده در کمیته مقابله با کرونای معاونت علمی اشاره کرد و گفت: در این پیگیری توضیح اقدامات انجام شده به استحضار رئیس جمهور رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری افزود: پیگیری امور مربوط به حوزه علم و فناوری در جهت مقابله با ویروس کرونا و تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخته شده توسط شرکت های دانش بنیان و کارآزمائی بالینی و بهره برداری داروهای جدید در حالت ساخت مورد تاکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد:  کمیته مشترک علمی ما بین وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با معاونت علمی و فناوری تشکیل شده که در حال حاضر دهها پروژه پژوهشی مشترک تعریف شده است و بزودی نتایج برخی از آنها مشخص خواهد شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اینکه تاکید و درخواست رئیس جمهور بر اینکه هرچه زودتر باید ماهیت این ویروس و حرکت و تاثیرگذاری و عملکرد آن در افراد مختلف مشخص و تشخیص داده شود اظهار داشت: می بایست حمایت از شرکت های دانش بنیان و محققینی که در مقابله با ویروس کرونا مشغول به کار شده اند صورت گیرد. همچنین مطالعات جدی در مقابله با این ویروس باید انجام شود.

در گزارش ستاری آمده است؛ پروتکل‌های جدید درمانی با هماهنگی وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است  همچنین اقداماتی در راستای مطالعات بالینی زیر نظر این وزارتخانه با اخذ گواهی مربوط از کمیته اخلاق پزشکی صورت گرفت.

انتهای پیام/

R1011158/P/S1,15/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقابله با ویروس کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد

رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه، مدرک دکتری افتخاری این دانشگاه را به رئیس‌جمهور اعطا کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که بعدازظهر سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکتری افتخاری این دانشگاه را از پروفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

پروفسور عراقی در این مراسم تصریح کرد: این مدرک دکتری افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی آیت‌الله رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگترین دانشگاه پاکستان قدمتی ۷۳ ساله دارد و یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

رئیس‌جمهور روز دوشنبه سوم اردیبهشت به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در صدر هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.

رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی با نخست وزیر، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و سنا و همچنین فرمانده ارتش و استاندار پنجاب پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر به لاهور و کراچی از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان است.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان