Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@03:35:34 GMT

واردات میوه از مناطق پرخطر به خوزستان ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۵۷۰۵

واردات میوه از مناطق پرخطر به خوزستان ممنوع شد

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سراسری استانداری این استان بیان کرد:برای این کار سایر استانهای کشور برای واردات مرکبات شب عید مردم جایگزین شوند و برای تصویب نهایی این تصمیم در ستاد تنظیم بازار استان به صورت ویژه مطرح شود.

 استاندار خوزستان درادامه اظهار داشت : با توجه به اینکه کرونا از سطوح قابل انتقال است به همین دلیل باید در واردات کالا از مناطق پر خطر دقت لازم را به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: ۲۱۲ تن گوشت و ۵۰ تن مرغ تنظیم بازار در استان وجود دارد که یک ماه بیشتر تاریخ مصرف آن ها باقی نمانده و باید هر چه زودتر در بازار عرضه شوند.

نوراله حسن زاده بیان کرد: این میزان کالا یک ماه بیشتر زمان مصرف ندارد و پیشنها دادیم که با کاهش قیمت این کالاها  در بازار عرضه شوند ، این پیشنهاد برای تصمیم نهایی بازار به ستاد تنظیم بازار کشور اعلام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان تا جایی که امکان دارد باید از برپایی چادر توزیع میوه عید به دلیل اینکه امکان ضدعفونی کردن آن ها وجود ندارد جلوگیری شود.

 اعتراض اصناف نسبت به دریافت نکردن پول نقد توسط بانک ها

رییس اتحادیه بنکداران خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا بانک ها پول نقد دریافت نمیکنند و بسیاری از اصناف در استان برای پرداخت چک های خود با مشکل مواجه شده اند.

سودمند گفت: از ستاد تنظیم بازار استان تقاضا داریم که برای حل این اصناف راهکاری را بیندیشند.

وی افزود: همچنین در چند روز اخیر از ورود خودروهای حمل کالا به شهرستان ها و فعالیت ویزیتورها در بنکداران و برخی از شهرستان ها جلوگیری شده است .

رییس اتحادیه بنکداران استان بیان کرد: از ستاد تنظیم بازار استان تقاضا داریم که با پلیس راه و فرمانداران رایزنی کنند تا مانع ورود خودوهای حمل کالا به درون شهرستان ها نشوند.

وی گفت: برخی بنکداران به دلیل این شرایط تقاضای تعطیل کردن را دادند که مخالفت کردیم.

هشدار به کاهش عرضه مرغ در بازار خوزستان از اردیبهشت سال آینده

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: در دی و بهمن ماه امسال میزان جوجه ریزی به ترتیب به منفی ۲ درصد و منفی ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته رسید ،آرامشی که در حال حاضر در بازار وجود دارد به دلیل جوجه ریزی در آذر ماه است.

مصطفی کنارکوهی افزود: به دلیل کاهش جوجه ریزی در دی و بهمن ماه امسال با کمبود عرضه مرغ در بازار استان از اردیبهشت ماه به  سال آینده به بعد و در ماه رمضان خواهیم بود.

وی با اشاره به عوامل تاثر گذار در کاهش جوجه ریزی ادامه داد:  افزایش قیمت جوجه یک روزه و افزایش قیمت نهاده ها و در ماه های اخیر بحث کرونا در کاهش میزان جوجه ریزی تاثیر داشته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا افزایش قیمت شب عید گوشت ماه رمضان واردات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ستاد تنظیم بازار بازار استان جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات

سید محمدرضا مدرسی فرماندار یزد در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان یزد با حضور مدیران فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار و مسئولان دستگاه‌های متولی استان بر لزوم ارتقای کیفیت خدمت رسانی فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار تأکید کرد.

وی گفت: مقرر شد فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در شهر یزد معرفی شوند.

مدرسی افزود: همچنین قرار شد تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند کالا‌های متنوع‌تر و با کیفیت تری را تهیه و به مردم عرضه کنند.

فرماندار یزد اظهار داشت: مقرر شد با پیگیری اجرایی شدن مصوبه کارگروه تنظیم بازار بتوانند اقلام و کالا‌ها را با سود و هزینه تمام شده کمتری به مردم عرضه کنند.

وی تأکید کرد: با استفاده از کالا‌های تولید شده در یزد، اقلام با قیمت کمتر و سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه