Web Analytics Made Easy - Statcounter

در قسمتی از نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران اعلام شد: طرح خرید خدمات آموزشی عدالت را از بین می برد و هر لحظه با افزایش سهم بخش خصوصی اهداف سند تحول بنیادین را به سخره می گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران خطاب به اعضای شورای نگهبان پیرامون خرید خدمات آموزشی عدالت در نامه ای نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیرالمومنین علی علیه السلام
فَلَا تَکُفُّوا عَنْ مَقَالَةٍ بِحَقٍّ، أَوْ مَشْوِرَةٍ بِعَدْلٍ
پس، از گفتن حق، یا مشورت در عدالت خودداری نکنید

اعضای محترم شورای نگهبان
سلام علیکم
نیک مستحضر هستید که تعلیم و تربیت فرزندان یک ملت مهم ترین و تعیین کننده ترین امر در آینده ی یک کشور است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه این مهم کاری تخصصی می باشد فلذا باید معلمانی باانگیزه عهده دار تعلیم شوند تا با دانش و مهارت خود نسلی پرشور ، فعال و موثر را راهی ساختن آینده ی کشور سازند .

این روزها موضوعی که ذهن هر دغدغه مندی را به خود مشغول کرده طرحی است با عنوان (طرح خرید خدمات آموزشی)با اجرای این طرح نه تنها منزلت معلم بلکه معیشت معلم نیز در خطر جدی قرار میگیرد.

آنگاه معلمی شغلی می شود که کارفرمایان بر آن حکومت می کنند ، معلم را خرید و فروش می کنند. شایان ذکر است قربانیان این تجارت قطعا نسلی خواهد بود که تمدن نوین اسلامی کشور منتظر آنهاست .

شنیده می شود این طرح برای آموزش در مناطق محروم تدارک دیده شده است؛ چرا که آقایان معتقد هستند هزینه های یک معلم برای تدریس در مناطق دورافتاده و محروم زیاد است.چرا دانش آموزان مناطق محروم با معلم هایی ناآشنا به فن و علم معلمی آموزش داده میشوند اما دانش آموزان برخوردار از امکانات بسیار در شهرها با بهترین معلم ها ؟!

نکته حائز اهمیت مغایرت این طرح با ماده 25 قانون برنامه ششم توسعه است. در این ماده صراحتا واگذاری مدارس دولتی ممنوع شده است. همچنین در بند الف ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه؛ که ناظر بر واگذاری حداقل 15درصد از دستگاه های اجرایی از طریق خرید خدمات وغیره است؛ مدارس دولتی مستثنی گردیده

با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، که ‏مهم‌ترین سرمایه را برای یک ملت، سرمایه‌ی انسانی می دانندومعلمان را پرورش‌دهنده‌ی مهم‌ترین سرمایه‌ی یک ملت یعنی سرمایه‌ی انسانی به شمار می آورند؛تعلیم و تربیت فرزاندان این مرز و بوم اسلامی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری ارزشمندی است.

طرح خرید خدمات آموزشی عدالت را از بین می برد و هر لحظه با افزایش سهم بخش خصوصی اهداف سند تحول بنیادین را به سخره می گیرد.

نیک می دانیم مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشارکت والدین در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان حق آن‌هاست، اما اگر این مشارکت را به معنای خرید خدمات آموزشی و واگذاری به بخش خصوصی تفسیر شود، دهن کجی بزرگی به سند تحول بنیادین و اهداف و آرمان‌های تعلیم و تربیت خواهد بود. خرید خدمات آموزشی گاها با به‌کارگیری افراد بی‌تجربه، کیفیت آموزش حداقلی و عدم پایبندی به مفاهیم مبانی نظری سند تحول، ضربه بزرگی بر پیکره نظام آموزشی وارد می‌کند و مناطق محروم همچنان محروم و محروم تر خواهند شد.عدالت قربانی این طرح است و ما خواهان عدالت.

لذا ما دانشجو معلمان خواستاریم تا بررسی دقیق تر در مواجه با این طرح و اصلاح مشکلات موجود در لایحه ی بودجه ی سال ۹۹ را انجام داده تا با جلوگیری از اجرای این طرح، مانع از نابودی استعداد های دانش آموزان این مرزوبوم شویم.

و من الله توفیق

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان بسیج دانشجویی معلمان شورای نگهبان خرید خدمات آموزشی سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان قزوینی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه پاسداران + عکس

جشن پیروزی جبهه مقاومت و تجمع دانشگاهیان در حمایت از سربازان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی پاسخ قاطع آنان علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، جشن پیروزی جبهه مقاومت و تجمع دانشگاهیان در حمایت از سربازان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی پاسخ قاطع آنان علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام شد.

در ادامه می‌توانید تصاویر این تجمع را مشاهده کتید:

دیگر خبرها

  • افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است
  • رونمایی از بزرگ‌ترین دیوارنگاره دانشگاهی با موضوع عملیات «وعده صادق» +عکس
  • جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور / ارائه تسهیلات ویژه برای خرید خودرو
  • تجمع دانشگاهیان قزوینی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه پاسداران + عکس
  • اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی
  • تجلیل از ضرب شست شیران غیور ایران اسلامی به اسراییل
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عملیات وعده صادق
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی