Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جمشید محبت‌خانی با تاکید بر اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا افراد نباید به دنبال برگزاری مراسم چهارشنبه اخر سال باشند، اظهار کرد: برگزاری این مراسم و تجمع می‌تواند سبب گسترش این بیماری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هر ساله طی مراسم چهارشنبه سوری خسارت‌هایی به مناطق محیط زیستی وارد می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر حریق، آلودگی هوا و آلودگی صوتی نیز از جمله مشکلات دیگر زیست محیطی این روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه استفاده از مواد محترقه و روشن کردن آتش می‌تواند آثار منفی بر سلامت سالمندان، کودکان و بیماران داشته باشد، گفت: روشن کردن آتش یا مواد محترقه در مناطق حفاظت شده محیط زیستی ممنوع است.

محبت‌خانی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست با هرگونه آتش‌سوزی که منجر به آلودگی هوا شود برخورد خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: درحال حاضر توصیه به مردم این است که طی نوروز و روزهای پایانی سال در خانه بمانند و از تجمع، طبیعت گردی، دید و بازدید و... خودداری کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر چهارشنبه سوری شیوع بیماری کرونا مواد محترقه محیط زیست آتش سوزی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر سعید شهند صدور این احکام را نشان از اهتمام و توجه ویژه قضات استان به امر حفاظت و صیانت از محیط زیست و انفال الهی دانست و افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست در راستای عمل به وظایف سازمانی خود و صیانت از ودیعه های الهی، با حضور شبانه روزی در مناطق و عرصه های طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد کرده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی با اشاره به اهمیت  اقدامات فرهنگی آموزشی در این زمینه بیان کرد:  کارشناسان آموزش  و محیطبانان حفاظت محیط زیست در سراسر استان نیز با برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در طول سال تلاش می کنند تا با افزایش آگاهی ها و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست ، میزان تخلفات و جرایم این حوزه به حداقل برسد.

شهند تهیه علوفه برای حیات وحش ، تهیه بسته های آموزشی زیست محیطی و آبیاری درختان پارک ملی دریاچه ارومیه را از جمله احکام سبز صادر شده برشمرد و افزود  : سازمان حفاظت محیط زیست از همفکری و هم افزایی قضات و مسوولان و مدیران دستگاه قضایی در این عرصه بهره مند بوده است و حمایت دستگاه قضایی از مامورین یگان حفاظت محیط زیست به عنوان ضابطین قضایی ، زمینه برخورد قاطع آنان را در برخورد با متخلفین این حوزه فراهم می سازد.

دیگر خبرها

  • صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی
  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟