Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس انجمن صنفی استخر داران استان اصفهان گفت: مسئولان ذی‌ربط متاسفانه برای مالیات‌، قبض‌ها و هزینه‌های استخرها در ایام تعطیلات هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، استخرها با ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان تعطیل شده‌اند، اما از آنجایی که باید آب داخل استخرها حفظ شود، این مجموعه‌ها همچنان فعالیت می‌کنند و هزینه‌های زیادی نیز به همراه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد طبیبی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تعطیلی استخرهای استان اصفهان، اظهار کرد: اواخر بهمن ماه برای کنترل و معاینه استخرها از بهداشت در استخرهای استان حضور پیدا کردند و برای ما نیز تعجب‌آور بود، زیرا این کار را معمولا در تابستان انجام می‌دادند.

طبیبی در ارتباط با مشکلاتی که پس از تعطیلی استخرها ایجاد می‌شود، افزود: زمانی که استخرها تعطیل می‌شود برای حفظ آب باید همه تاسیسات، مانند گذشته فعال باشد و با روزهای عادی تفاوتی ندارد. برق، آب و گاز نیز با وجود این که کمتر از گذشته است، اما مصرف می‌شود و با توجه به هزینه های زیاد و وجود مالیات‌، بخش خصوصی ضرر زیادی می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: استهلاک دستگاه‌های تاسیسات در ایام تعطیلات بیشتر است و از پرسنل استخرها فقط ناجیان غریق حضور ندارند و بقیه پرسنل برای کنترل دستگاه‌های تاسیسات به صورت ۳ شفیت فعالیت می‌کنند.

طبیبی خاطرنشان کرد: سلامت مردم و جامعه از همه‌چیز مهم‌تر است و بسیاری از افراد که برای آب درمانی (هیدروتراپی) مراجعه می‌کردند، دیگر نمی‌توانند در استخرها حضور پیدا کنند.

رئیس انجمن صنفی استخرداران استان اصفهان افزود: مسئولان ذی‌ربط متاسفانه برای مالیات‌، قبض‌ها و هزینه‌های استخرها در ایام تعطیلات هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: درخواست داریم که کمیته‌ای با حضور کارشناسان حوزه استخر تشکیل شود و خسارت‌های استخر داران را محاسبه کنند و اگر لازم است ناجیان غریق را به بیمه بیکاری بفرستند. بیمه مسئولیت مدنی نیز از موضوعاتی است که در زمان تعطیلی هزینه‌های زیادی دارد. بیمه مدنی در تاریخ مشخصی شروع و به اتمام می‌رسد.

طبیبی افزود: از دیگر درخواست‌های ما به تاخیر انداختن قبوض، مالیات و بیمه‌های مدنی، تامین اجتماعی و مسئولیت‌های استخرها است.

همچنین رئیس استخر آبسار استان اصفهان در خصوص تعطیلی این مجموعه، اظهار کرد: یک هفته پیش از ابلاغیه اداره ورزش و جوانان استان اصفهان به دلیل حفظ سلامت پرسنل و مردم، مجموعه آبسار را تعطیل کردیم.

مریم بصیری در رابطه با خسارت‌ها و ضررهای مالی وارد شده به استخرها، افزود: در این شرایط بعضی مشاغل مانند استخرداران و پرسنل آن، آسیب بزرگی دیدند.

وی در ارتباط با پرداخت مالیات و قبوض استخر ادامه داد: هیچ صحبتی برای این موضوع نشده است و برای خود من جالب بود که پس از تعطیلی دو روزه مجموعه آبسار، برق ما را به دلیل قبض قطع کردند.

رئیس مجموعه آبی آبسار استان اصفهان، افزود: در حال رایزنی با اداره کار هستیم و درخواست کرده‌ایم که به نیروهای ما بیمه بیکاری تعلق گیرد. باید برای آن‌ها راه حلی در نظر گرفته شود و برای مشاغلی مانند استخرها که خسارات زیادی به آن‌ها وارد می‌شود، فکری اساسی شود.‌

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی استخر کروناویروس وزارت ورزش استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند سوال جدی در برابر طرح «تعطیلی پنجشنبه ها»

در اصل نگرانی اصلی فعالان بخش خصوصی در این مورد است. به نحوی‌که بسیاری از کشور‌های اسلامی و حوزه خلیج‌فارس، برای کاهش این زیان، در تصمیمی یک‌پارچه، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند. عدم امکان برقراری ارتباطات بانکی، گمرکی و سایر ارتباطات تجاری برای چهار روز به معنی ایجاد یک اصطکاک بزرگ در بازار و اساسا مانع بزرگی برای رشد بازرگانی کشور است.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- مجتبی بیگلری: بازنگری بهارستانی‌ها در خصوص تعطیلات آخر هفته، توجهات زیادی را به خود جلب کرده که علیرغم همه واکنش ها، برخی معتقدند که توصیه‌های کارشناسان به کنار رانده شده اند. دغدغه‌ها و توصیه‌هایی که در راستای هماهنگی تعاملات و تجارت با سایر کشور‌ها می‌تواند حائز اهمیت باشد.

تعطیلی برای انسان‌ها به مثابه توقف‌های کوتاه در یک مسیر پیاده روی است که در تعیین تعطیلات، دولت‌ها و حاکمیت‌ها نقش اصلی را در تعیین این توقفگاه‌ها دارند. البته در مورد روز‌های کاری و تعطیلات پایان هفته فاکتور‌هایی نظیر شغل افراد، فرهنگ حاکم بر کشور‌های مختلف و مناسبات مذهبی آن جامعه تاثیرگذارند.

در اغلب کشور‌های اروپایی و آمریکایی، روز‌های کاری هفته از دوشنبه تا جمعه یا شنبه است و روز‌های شنبه و یکشنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته تعیین شده اند. در کشور‌های عربی حوزه خلیج‌فارس جمعه و شنبه دو روز تعطیل آخر هفته است. البته عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان سه کشوری هستند در چند سال گذشته جهت همگام بودن با سایر کشور‌های دنیا روز‌های تعطیل آخر هفته خود را از پنج‌شنبه و جمعه به جمعه و شنبه تغییر داده‌اند.

بررسی‌ها نشان داده است که اغلب کشور‌ها با دین رسمی مسیحیت شنبه و یک‌شنبه و اغلب کشور‌ها با دین رسمی اسلام جمعه و شنبه را تعطیل رسمی خود اعلام کرده‌اند. در این میان ایران تنها کشوری در دنیا است که پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها را تعطیلات پایان هفته می‌داند که در ابعاد مختلف نیز سوالاتی متوجه با این رویه است.

در تصویر فوق تعطیلات رسمی آخر هفته تمامی کشور‌ها را مشاهده می‌کنید

موضوع افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز برای اولین بار و به صورت رسمی در دولت دهم به ریاست محمود احمدی نژاد بررسی شد. تعطیلی مد نظر دولت پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها به طور کامل بود که راه به جایی نبرد. مخالفان تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در تشریح ادله خود بالا بودن تعداد تعطیلی‌های کشورمان نسبت به میانگین جهانی را مطرح کردند و درنهایت این موضوع در دولت دهم رد شد و با مخالفت طیفی از سیاستمداران وقت مواجه شد.

با این حال تغییر تعطیلی از پنج شنبه به شنبه و دو روز کامل با نظر فعالان بخش خصوصی (اقتصادی) تقریبا از آغاز مجلس یازدهم در سال ۱۳۹۸ کلید خورد و تا به امروز ادامه دارد. فعالان بخش خصوصی برای تعطیل شدن روز شنبه به جای پنجشنبه نکاتی را نسبت به فرصت‌سوزی در حوزه تجارت مطرح کردند که علیرغم طرح این توصیه‌ها توسط فعالان اقتصادی، کمیسیون اجتماعی مجلس تصمیم دارد روز‌های تعطیل هفته را پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته را از شنبه تا چهارشنبه تعیین کند. این تصمیم کمیسیون اجتماعی انتقاد فعالان اقتصادی را به دنبال دارد و حالا باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

برخی از فعالان بخش خصوصی بار‌ها بر لزوم تعطیل شدن شنبه به جای پنجشنبه تاکید کرده اند؛ چرا که به گفته آن‌ها اگر تعطیلی دو روز پایانی هفته شامل پنجشنبه و جمعه باشد، با احتساب تعطیلی شنبه و یکشنبه در اکثر نقاط دنیا، وقفه‌ای چهار روزه در ارتباطات کشور ایجاد می‌شود که زیان اقتصادی ناشی از آن می‌تواند چشم‌گیر باشد. به خصوص در ارتباط با تجاری که اقتصاد کشور به آن‌ها و تعامل‌شان با دنیا بستگی دارد.
این درحالیست که اواخر سال گذشته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در بیانیه‌ای پیشنهاد کرده بود در ساماندهی تعطیلات پایان هفته، افزایش این تعطیلات به طور رسمی به دو روز و قرارگیری آن در روز‌های جمعه و شنبه مدنظر قرار گیرد تا زمینه ارتقا بهره‌وری نیروی کار و تطابق تعطیلات با بازار‌های منطقه‌ای و جهانی فراهم شود.

در اصل نگرانی اصلی فعالان بخش خصوصی در این مورد است. به نحوی‌که بسیاری از کشور‌های اسلامی و حوزه خلیج‌فارس، برای کاهش این زیان، در تصمیمی یک‌پارچه، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند. عدم امکان برقراری ارتباطات بانکی، گمرکی و سایر ارتباطات تجاری برای چهار روز به معنی ایجاد یک اصطکاک بزرگ در بازار و اساسا مانع بزرگی برای رشد بازرگانی کشور است.

از طرفی صبح امروز، مهدی یزدان پناه، معاون حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان امور اداری و استخدامی در مورد احتمال تعطیلی پنجشنبه‌ها توضیحاتی ارائه کرد. او در توضیحات خود چنین مطرح کرده است: «طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ساعت کاری در هفته برای کارکنان ۴۴ ساعت پیش‌بینی شده است؛ پس از کارشناسی سازمان ملی بهره‌وری، بسیاری از دستگاه‌ها از ما درخواست کردند تا روز‌های پنجشنبه را ساماندهی کنیم.»

طبق گفته‌های یزادان پناه، مراکزی مانند بانک‌ها، بیمارستان‌ها و نیرو‌های مسلح در طول هفته فعالیت خواهند داشت و این شامل پنج‌شنبه‌ها نیز می‌شود تا فعالیت جاری کشور متوقف نشود.

دیگر خبرها

  • اظهارات عجیب معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • ویکند ۲ روزه در دو مرحله؟
  • تعطیلات آخر هفته و تاریخچه آن
  • هفته کاری پنج روزه از کی شروع شد؟
  • کدام کشورها شنبه تعطیل هستند؟
  • جهش تولید با افزایش تعطیلی!
  • چند سوال جدی در برابر طرح «تعطیلی پنجشنبه ها»
  • تعطیلی شنبه ۲۵ درصد به فرصت‌های اقتصادی خارجی می‌افزاید