Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نوراله قدرتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی ۱۱ ماه سال جاری شعب دادگستری استان ۷۰۸۵ رأی جایگزین حبس صادر نموده‌اند. که از این تعداد شهرستان قزوین با ۲۹۵۰ رأی در رتبه اول و حوزه قضائی محمدیه با ۴۷۹ رأی در رتبه بعدی صدور آرا جایگزین حبس قرار دارند.

وی افزود: در دادگاه‌های بخش نیز کوهین با ۳۶۷ مورد رأی جایگزین حبس اولین و دادگاه عمومی بخش آبگرم با ۲۹۶ مورد دومین دادگاه بخش در صدور این نوع از آرا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: با توجه به صدور آرا جایگزین حبس طی مدت یاد شده کاهش آمار زندانیان به میزانی بیش از ۳ درصد را شاهد بوده‌ایم.

مقام ارشد قضائی استان در ادامه با اشاره به هدف اعمال مجازات‌های جایگزین حبس تصریح نمود: ترویج و اشاعه فرهنگ خدمات‌دهی به مردم و توسعه کارهای عام‌المنفعه و تحت تأثیر قرار گرفتن متهم از ورود میدانی به عرصه این نوع خدمات‌رسانی به شهروندان به‌جای حبس که می‌تواند تبعات منفی و جبران‌ناپذیر عدیده‌ای را در پی داشته باشد، یکی از اهداف اعمال این مجازات هاست.

وی افزود: ممکن است فردی برای اولین بار جرمی را انجام داده باشد و قاضی هم سهو و خطا را به جای تعمد در آن ببیند. حال تکلیف چیست آیا فرد بایستی در زندان به عواقب جرمی که انجام داده بیندیشد یا می‌تواند اثرات اجتماعی گناهی که انجام داده است را با انجام یک کار مثبت در همان حیطه به خوبی درک کند
 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حبس خدمات رسانی رئیس کل دادگستری استان زندان صدور بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جایگزین حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، دفتر رسانه‌ای دولت غزه همزمان با روز اسیر فلسطینی با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت اخلاقی و انسانی و قانونی خود را بر عهده گرفته و برای حمایت از اسرای فلسطینی در برابر تجاوزهای آشکار در زندان‌های رژیم نژاد پرست و منفور صهیونیستی وارد عمل شوند.

این بیانیه از سازمان‌های بین‌المللی و حقوقی خواسته است تا تمام تلاش خود را برای آزادی فوری تمامی اسرا و به ویژه اسرای بیمار و تمامی اسرای کودک و زن که در شرایطی سخت و مصیبت بار در داخل زندان‌های اسراییل به سر می‌برند، به کار بگیرند و مانع از شکنجه وحشیانه آنها در زندان‌ها شوند. این بیانیه از رسانه‌های فلسطینی و عربی و بین المللی خواست تا موضوع اسرا و بازداشتی‌های فلسطینی در داخل زندان‌های اسراییلی را در اولویت رسانه‌ای خود قرار دهند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای از تمامی ملت فلسطین خواستند تا خشم عمومی خود را در ابراز همبستگی با اسرای فلسطینی در زندان‌های نازیستی رژیم صهیونیستی بروز دهند، چرا که زندانیان فلسطینی در اتاق‌های بازجویی و بازداشتگاه‌های اسرائیل با انواع شکنجه‌ها و توهین‌ها مواجه هستند.

این بیانیه تاکید می‌کند که اسرای فلسطینی در معرض شکنجه‌های هدفمند سازمان‌های صهیونیستی قرار دارند که با رویکرد فاشیستی و تصمیمات بن گویرِ تروریست [وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی] اداره می‌شود.

کد خبر 6081000

دیگر خبرها

  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • ۹۰۰ قطعه زمین در راستای طرح جوانی جمعیت در امیرکبیر واگذار شد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند