Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان گفت: یک کمیته غربالگری جنب پلیس راه اصفهان - نائین و اکیپ‌هایی نیز در پنج پاسگاه پلیس‌راه دیگر برای بررسی وضعیت سلامت مسافران ورودی به استان مستقر شده، غیربومی‌های ورودی به استان نیز باید تست‌های اولیه تشخیص کرونا را انجام دهند.

علیرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شرایط ویژه حمل و نقل در کشور در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: سفرهای برون شهری ۵۰ درصد کاهش یافته و تمهیدات لازم در پایانه‌ها و ناوگان مسافربری برای ضدعفونی و پاک‌سازی نیز مرتباً انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاهش ۵۰ درصدی سفرهای برون شهری مربوط به مسافران خروجی است و آماری از تعداد و وضعیت مسافران ورودی به استان در دست نیست.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان با بیان اینکه سفر به خارج از استان ممنوع نشده است، خاطرنشان کرد: هر ساله به دلیل افزایش تعداد مسافران در ایام نوروز، ستادی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی تشکیل می‌شد اما امسال ستاد نوروزی مسافرت تشکیل نشده است؛ البته راهداران، همواره به وظیفه خود عمل می‌کنند و در صحنه هستند.

جعفری اضافه کرد: کنترل ترافیک و ایمنی جاده‌ها همچنان در ایام نوروز صورت خواهد گرفت اما شرکت‌های مسافربری اعلام کرده‌اند که مسافری وجود ندارد و افراد درخواستی برای سفر از طریق ناوگان عمومی ثبت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: فروش بلیط اتوبوس‌های بین‌شهری متوقف نشده و شهروندان در صورت تمایل به سفر قادر به استفاده از خدمات این اتوبوس‌ها هستند اما متقاضی برای خرید بلیط اتوبوس بین‌شهری نیست؛ مسافری در پایانه‌های مسافربری شاخص اصفهان همچون کاوه و صفه وجود ندارد و در حال حاضر افراد سفر نمی‌کنند زیرا دلیلی برای مسافرت نیست.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان با بیان اینکه مردم با توجه به شرایط سفرهای نوروزی را لغو کرده‌اند، خاطر نشان کرد: عملیات ضدعفونی و گندزدایی از طریق شرکت‌های مسافربری در همه پایانه‌های مسافری انجام می‌گیرد و این عملیات به صورت روزانه در همه پایانه‌های استان اصفهان، مرتباً انجام می‌شود. تمهید اداره کل راهداری استان برای بهبود وضعیت بهداشتی در پایانه‌های باری هم موجب شده سالن‌های اعلام بار در فضای باز تشکیل شود و پایانه باری مبارکه هم هفته گذشته تعطیل شد.

جعفری افزود: عملیات ضدعفونی در پایانه‌های باری استان اصفهان نیز مرتباً و به صورت روزانه صورت می‌گیرد و مشکلی در این خصوص گزارش نشده است.

وی یادآور شد: غربالگری مسافرانی که به اصفهان وارد می‌شوند، در حوزه اختیارات اداره کل راهداری استان نیست و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی یا شبکه بهداشت عاملان انجام این مأموریت هستند اما اداره کل راهداری برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر 414982

منبع: ایمنا

کلیدواژه: راهداری راهداری زمستانه ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا درمان کرونا انواع ویروس کرونا کرونا ویروس چیست کرونا چیست علائم کرونا غربالگری غربالگري قرنطینه قرنطینه شدن قم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اداره کل راهداری استان استان اصفهان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز جهانی اوتیسم در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: این برنامه با هدف غربالگری و افزایش سطح آگاهی عموم جامعه از اختلال اوتیسم به عنوان یکی از گروه‌های هدف برگزار شد.


ناصر چاووشی افزود: ۱۳ مرکز شناسایی، غربالگری و توانبخشی همچنین اقامت موقت اختلالات طیف اوتیسم در مجموع با ظرفیت ۵۵۰ نفر در استان اصفهان فعال است. 


وی اضافه کرد: ۴۷۷ فرد دچار اختلال اوتیسم زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند.


مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، با بیان اینکه سن طلایی تشخیص و آگاهسازی اوتیسم در کودکان در سنین ۲ تا ۵ سالگی است اضافه کرد:وجود حرکات یا اصوات تکراری وکلیشه‌ای، نقص در برقراری ارتباط با دیگران، چه به صورت کلامی و چه غیر کلامی و مشهود بودن علایم اختلال از حدود ۱۸ ماهگی از خصوصیات قابل توجه این اختلال است.


طیف اوتیسم (اوتیسم) یا درخودماندگی یک اختلال عصبی است که مشکلات جدی در تعاملات اجتماعی، ارتباطات کلامی و غیرکلامی، وجود رفتار‌های تکراری و علایق محدود در فرد را به همراه دارد، واکنش‌های غیرمعمول به محرک حسی و تأکید فرد بر حفظ ثبات و روال‌هایی خاص در زندگی نیز از نشانه‌های دیگر شایع این اختلال هستند.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه
  • بزرگداشت روز جهانی اوتیسم در اصفهان
  • گرامیداشت روز جهانی اوتیسم در اصفهان
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • احداث ۲۳ هزار متر سایبان در مرز مهران
  • راهنمایی ۴۰۲ خودروی مسافران در اصفهان
  • احداث بیش از ۲۳ هزار متر سایبان در مرز مهران
  • میزبانی پایانه‌های مسافربری اصفهان از بیش از ۷۷ هزار مسافر در تعطیلات عید فطر
  • میزبانی پایانه‌های مسافربری اصفهان از بیش از ۷۰ هزار مسافر در تعطیلات عید فطر
  • میزبانی شایسته شهر گنبدهای فیروزه‌ای از حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر نوروزی