Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنان در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، ناآگاهی از بیماری و رعایت نکردن بهداشت فردی و ضعف در اطلاع رسانی در جامعه را عامل ابتلا به بیماری کرونا اعلام و تاکید کردند با رعایت موازین بهداشتی  و فقط ماندن در خانه و توجه جدی به هشدارها به طور قطع و به آسانی می توان از ابتلا و شیوع گسترده این ویروس در جامعه جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مراکز درمانی بهداشت روانی بیماران مراجعه کننده را جدی بگیرند 

فخریان یکی از بهبود یافتگان کرونا در اصفهان که خود را 76 ساله به ایرنا معرفی کرد، گفت: اوائل اسفند علائمی مانند سرفه شدید و تنگی نفس داشتم اما به هیچ عنوان تصور نمی کردم که به کرونا مبتلا شده باشم، بعد از مراجعه در بیمارستان چمران اصفهان بستری شدم اما پس از آن به بیمارستان خورشید منتقل شدم و نزدیک ۲ هفته آنجا بستری بودم.

وی به تلاش کارکنان بیمارستان خورشید برای رسیدگی و درمان این بیماران اشاره و اضافه کرد که آنها با وجود همه نگرانی ها و شاید کمبودها، دلسوزانه کار می کردند و خدمات می دادند ولی بیماران با رعایت موارد و توصیه های گفته شده زودتر به بهبودی دست می یافتند.

فخریان که از مشخص نبودن ابتلایش به کرونا متعجب بود از مردم خواست تا همه توصیه های بهداشت فردی را رعایت کنند و بیماران فکر نکنند که این بیماری یک روزه درمان می شود.

وی شرایط حاکم بر درمان بیماران کرونایی را به لحاظ روحی و روانی سخت و پر دغدغه ذکر کرد. 

مردم فقط توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند

بهبود یافته دیگری که خود را شاهزیدی معرفی کرد دلیل ابتلاش به کرونا را سفر به قم ذکر کرد و گفت:  اکنون بنا به توصیه پزشکان در منزل هستم تا فرآیند درمانم  تکمیل  شود.

وی توضیح داد: ابتدا  علائمی مانند تب و لرز و بدن درد داشتم و  خودم  هر نوع قرصی که مصرف می کردم هیچ تاثیری نداشت و تب من پایین نمی آمد تا این که  با اصرار فرزندانم به اورژانس بیمارستان خورشید اصفهان مراجعه کردم، که در ابتدا به من گفتند که مورد خاصی نیست اما پس از سفارش یکی از اقوام که پزشک است از سینه من تصویربردای کردند و متوجه این بیماری شدند.

شاهزیدی با اشاره به مشکلاتی که در اورژانس وجود داشت،  یادآور شد: تعداد مراجعه کننده به این بخش در آن روزها زیاد بود و در آن بخش فقط یک سرویس بهداشتی فرنگی وجود داشت که امکان انتقال ویروس کرونا از این سرویس بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه پنج روز در بیمارستان خورشید بستری بود، گفت: رسیدگی خوبی توسط کادر درمانی انجام  می شد و پس از سه روز، تب و بدن درد من کاهش یافت و سرفه ام خیلی کم شده است.

بیماران قرنطینه خانگی به رسیدگی مستمر نیاز دارند

وی که از هشتم اسفند در قرنطینه خانگی بسر می برد، افزود: در زمان حاضر برای تهیه برخی از قرص ها دچار مشکل هستم و آنها را فقط می توان در داروخانه های بیمارستان های مرجع مقابله با کرونا به سختی پیدا کرد.

شاهزیدی با بیان اینکه از مرکز بهداشت اصفهان نظارت مستمر می شود، تصریح کرد: توصیه های لازم نیز به اعضای خانواده ام برای رعایت همه موارد ایمنی و بهداشتی شده است.

تعلل در اطلاع رسانی بموقع، مشکلات را افزایش داد

وی از مردم خواست تا در خانه های خود بمانند و این بیماری را جدی بگیرند و از طرفی از مسوولان انتقاد کرد که ایکاش زودتر درباره کرونا اطلاع رسانی جامع و کامل می کردند تا به طور جدی جلوی شیوع آن گرفته می شد.

برادر" ا. ف " یک دانش آموز مبتلا به کووید ۱۹ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برادرم از ۱۷ روز قبل دارای علایم سرماخوردگی ساده مانند آبریزش بینی، سردرد، دل درد، تب، تنگی نفس و درد در قفسه سینه بود که به بیمارستان خورشید اصفهان مراجعه کردیم.

وی با اشاره به اینکه پس از مراجعه به بیمارستان خورشید، از ریه برادرش عکس‌برداری و آزمایش خون گرفته شد افزود: جواب آزمایش حدود دو تا سه ساعت بعد به ما اعلام و جواب ابتلای به کرونای برادرم مثبت اعلام شد.

خانواده این بیمار مبتلا به کرونا با بیان اینکه فرزندشان در بیمارستان بستری نشد و بستری تنها مربوط به افراد بدحال با وضعیت تنفسی وخیم بود تصریح کرد: به ما گفته شد که پسرمان باید در منزل در اتاقی قرنطینه و به دور از سایر افراد خانواده باشد و مایعات و مواد غذایی گرم مصرف کند.

خدمات درمانی به بیماران قرنطینه خانگی فراموش نشود 

خانواده این بیمار مبتلا به کرونا از دشواری تهیه داروهای فرزند خود اشاره کردند و اظهارداشتند: سه نوع دارو که به  ظاهر برخی داروهای آنفلوآنزا بود برای بیمار ما تجویز شد که ۱۰ عدد بود ولی در داروخانه ها پیدا نشد و در نهایت با داشتن آشنا در هلال احمر توانستیم آن را اما به تعداد کمتر از تعداد تجویزی تهیه کنیم.

برادر این بیمار کرونایی تصریح کرد: پس از پنج روز برادرم شب هنگام دوباره دچار تنگی نفس شد و او را به بیمارستان خورشید بردیم و پس از عکس‌برداری از ریه اعلام کردند حال وی رو به بهبودی است.

اعضای خانواده‌های کرونایی نیاز به حمایت روحی دارند

یک بهبودیافته دیگری با اشاره به شرایط بد روحی خانواده‌های کرونایی اظهارداشت: در چنین مواقعی خانواده بیمار روحیه خود را می‌بازند و نیاز به حمایت دارند که متاسفانه در فرآیند درمان به این مهم توجه نشده است.

مردم به شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند 

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: من با حذف فضای مجازی بسیار مخالف بودم اما اکنون به راستی دیدم که نبودن در فضای مجازی و برخی اخبارها و شایعات موجود در آن در روند بهبود شرایط روحی خانواده بیماران مبتلا بسیار تاثیرگذار است.

وی استرس ناشی از اخبار دروغ در شبکه های اجتماعی را عامل تضعیف سیستم ایمنی بدن و روحیه افراد دانست و بیان کرد: در شرایط فعلی، خانواده بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به فضایی آرام و خدمات حمایتی روانشناسی نیاز دارند.

وی همچنین از پاسخگو نبودن سامانه ۴۰۳۰ اعلام شده برای سوالات مربوط به کرونا گلایه داشت و افزود: به هیچ عنوان از طریق این سامانه نمی‌توان با اپراتور ارتباط برقرار کرد.

نظم دهی به بیماران کرونایی در مراکز درمانی روز به روز بهتر می شود

س. م شهروند دیگری که به همراه یکی از اعضای خانواده خود که به کووید ۱۹ مبتلاست به یکی از مراکز درمانی خدمات‌رسان به بیماران کرونایی در اصفهان رفته بود به خبرنگار ایرنا گفت: فضای بیمارستان در چند روز گذشته شلوغ و پرهیاهو بود اما اکنون کمی منظم تر به نظر می‌رسد که شاید به دلیل نظم‌دهی به خدمات رسانی به مراجعه کنندگان باشد.

وی گفت: مادرم ۵۲ سال و پدرم ۵۸ سال سن دارند و از پنجم اسفندماه مادرم علایمی مانند سرفه‌های بسیار شدید همراه با درد قفسه سینه، دو روز تب شدید، لرز، خواب آلودگی، بی میلی به غذا، تهوع، ضعف، تشنج و حتی غش و پدرم نیز سرفه، تب و بی‌حالی داشتند.

این بانوی اصفهانی با اشاره به اینکه پس از انجام آزمایش خون، پزشک خانوادگی وجود ویروس در بدن این زوج را تایید کرد افزود: والدینم به دلیل نگرانی و ترس از بستری، به بستری در بیمارستان رضایت ندادند و اکنون به تشخیص پزشک خانواده روزهاست که در قرنطینه خانگی هستند.

وی سفر به تهران را عامل ابتلایش به بیماری کرونا  اعلام کرد.

وی درباره داروهای تجویز شده برای والدین خود نیز تصریح کرد: داروهای مربوط به تنگی نفس، ضد درد و تهوع تجویز شده بود که در تهیه آن با مشکل مواجه نبودند اما همچنان برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی دچار مشکل هستند.

 به گفته مسوولان ستاد استانی کرونا تنها بیمارستان های اصفهان روزانه ۱۵ هزار ماسک نیاز دارند و اولین کار رفع این نیاز بیمارستان هاست که در حال انجام است.

به گفته دیگر اعضای این خانواده بهبود یافته اکنون والدینم 2 روز است که تب ندارند و پس از مدت‌ها بی میلی به غذا می‌توانند غذا بخورند، سرفه هایشان کاهش یافته و فقط در صورت صحبت کردن دچار سرفه می‌شوند. 

استاندار اصفهان گفت: سلامت خط قرمز ماست و در حفظ آن هیچ کوتاهی نمی‌کنیم و هیچ قصوری هم در خصوص مقابله با کرونا قابل پذیرش نیست.

عباس رضایی با اشاره به برگزاری ۱۲ جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا  و جلسات کمیته های هفت گانه این ستاد، افزود: تا کنون بیش از ۱۰۰ مصوبه در این ستاد در حوزه های مختلف درمانی، بهداشتی، پشتیبانی، انتظامی، رسانه ای و سایر کمیته ها گرفته شده است.
وی با اشاره به ضرورت کاهش مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها،  اظهارداشت: در راستای کاهش مراجعه به بیمارستان ها اولین کار راه انداری خط ۳۱۱۳ بوده است.
 وی ادامه داد: در گام بعدی کلینیک های تنفسی با بهره گیری از  ظرفیت درمانگاههای موجود در استان و سطح بندی آنها به منزله مراکز پیش بیمارستانی راه اندازی شد و افرادی که نیاز ضروری دارند از این طریق به بیمارستان اعزام و سایر افراد سرپایی در منزل مداوا خواهند شد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: همچنین سامانه یکپارچه بهداشت "سیب" امکان غربالگری آحاد افراد جامعه را ثبت اطلاعات خود اظهاری افراد دنبال می کند که اگر نیاز باشد افراد راهنمایی و در صورت نیاز حتی با آمبولانس افرا به بیمارستان ارجاع داده خواهند شد و در صورتی که وضعیت حاد نباشد، راهنمایی های لازم به بیماران ارائه خواهد شد.

وزارت بهداشت مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان ( مجموع اصفهان و کاشان) تا روز جمعه بیست و سوم اسفند جاری را ۹۰۲ بیمار اعلام کرد که با این احتساب، این خطه در رتبه سوم ابتلا به این بیماری پس از تهران و مازندران قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ابتلا به بیماری اصفهان بیمارستان دارو روحی و روانی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بیمارستان خورشید قرنطینه خانگی بیماری کرونا بیمارستان ها مراکز درمانی تنگی نفس توصیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی

امتداد - تجهیز و بهره‌برداری بخش ام آر آی بیمارستان آرام با حمایت‌های بانک ملی ایران در استان البرز انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بخش ام آر آی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آرام با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان و مدیر امور شعب استان البرز بانک ملی ایران و نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید .

استاندار البرز در حاشیه این مراسم از تشکیل قرارگاهی  با عنوان رشد تولید با مشارکت مردم در البرز خبر داد و گفت: این قرارگاه در قالب کارگروه‌های تخصصی تشکیل شد تا ابعاد و مسیرهای مختلف تحقق شعار سال احصا و در استان البرز اجرایی و عملیاتی شود.

عبداللهی از دست اندرکاران اجرای پروژه بیمارستانی آرام طب در بخش خصوصی و دولتی قدردانی نمود وگفت: نقش اثر گذار مدیران استانی و بانک ملی ایران نیز به جهت حمایت و تامین منابع مالی مورد نیاز در تجهیز و راه اندازی این بیمارستان ملموس و قابل تقدیر است.

 

 گفتنی است بیمارستان تخصصی آرام با مشارکت مالی و حمایت‌های بانک ملی ( شعبه ممتاز جهانشهر ) در سال گذشته راه اندازی و تجهیز شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود