Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز قره بیگی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با سخت‌گیری‌های لحاظ شده از سوی امارات متحده عربی بیشتر شناورهای این استان بدون بارگیری به بنادر استان بازگشتند.

قره بیگی افزود: با محدودیت ایجاد شده از سوی کشور امارات متحده عربی، امکان صادرات کالاهای ایرانی با شناورهای چوبی قدیمی وجود ندارد و شناورهای حامل کالا، برگشت داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: همچنین با ایجاد محدودیت در کشور کویت همچنان صادرات کالا به این کشور صورت نمی‌گیرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: صادرات شناورهای یخچال دار به قطر هم‌اکنون در حال انجام است.

قره بیگی ادامه داد: پیرو گزارش گمرک استان بوشهر و مدیران دستگاه‌های مرتبط مبتنی بر پذیرش نکردن کشورهای مقصد در ستاد کرونای استان مقرر شد تا اطلاع ثانوی از خروج شناورهای ایرانی به مقاصد کشورهای حاشیه خلیج فارس جلوگیری و برای شناورهای ورودی زمانی اجازه تخلیه صادر شود که حداقل ۱۰ روز از تاریخ بارگیری در مبدا گذشته باشد.

او در خصوص استفاده کارگران فعال تخلیه بار از ملزومات بهداشتی گفت: با وجود پیگیری‌های زیاد و اقدام به ضدعفونی کردن مبادی ورود و خروج کالا و حتی کالاهای وارداتی، در هفته گذشته فعالیت اتحادیه کارگری در یکی از گمرکات به دلیل کمبود اقلام بهداشتی فردی برای حفاظت در برابر شیوع ویروس کرونا متوقف شد که با همکاری مسئولان ذیربط حل این موضوع در حال پیگیری است.

او ادامه داد: فعالیت در گمرک دیر برای محموله‌های صادراتی به صورت یخچالی همانند گذشته در حال انجام است و گمرکات تجاری بوشهر نیز همچنان در حال فعالیت در رویه‌های مختلف گمرکی هستند.

قره‌بیگی افزود: مراجعه خدمت گیرندگان، رانندگان و تجمع در گمرکات از نقاط مختلف کشور یکی از مشکلاتی است که باید برای کاهش نگرانی‌ها و به جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرنا در اولویت مسئولان امر قرار گرفته و از مراجعات به گمرکات کاسته شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا واردات کالا گمرک بوشهر قره بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع دستی از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی صادر شد که در مقایسه با سال قبل از آن که  ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود، ۲۲ درصد رشد داشت.

محمدرضا طنابی، با بیان اینکه این افزایش نشان دهنده ظرفیت مناسب درآمدزایی این بخش است،افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی در سال گذشته بودند.

طنابی، صنایع چوبی، بافته های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و اظهار کرد: صنایع چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع دستی صادراتی استان را تشکیل می دهد.

وی، در خصوص تسهیلات اعطایی به هنرمندان صنایع دستی در استان گفت: در سال گذشته ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۴۰ رشته صنایع ‌دستی از جمله نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، بافته‌های داری، پوشاک سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنرهای روی چوب، صنایع دستی روی شیشه، رنگرزی گیاهی و رفوگری، قالیبافی، گلیم بافی و جاجیم بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

دیگر خبرها

  • بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می‌گیریم
  • باغ گیاه‌شناسی رهید؛ مال‌باختگان ارتش به سر خط برگشتند
  • قیمت، مشخصات و خرید انواع لوستر چوبی و فلزی نیکان لوستر
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان