Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظمی از همکاری اعضای کانون فرهنگی هنری شهداي لارستان با دانشگاه علوم پزشکی فارس برای تولید مواد ضدعفونی کننده و غربال مردمی در مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «هدایت اله کاظمی‌لاری» در را بطه با اقدامات انجام شده در کانون شهدای لارستان برای مقابله با ویروس کرونا در گفت وگو با خبرنگار ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما، اظهار داشت: وقتی موضوع پیشگیری و مقابله با  این ویروس مطرح شد، دانشگاه علوم پزشکی استان فراخوانی را در سطح استان منتشر کرد مبنی بر اینکه با توجه به نیاز مبرم کشور به مواد ضدعفونی کننده، پزشکان و اساتید دانشگاه برای تولید این مواد نیاز به گیاه آلوورا دارند تا بتوانند با استفاده از مواد موجود در گیاه آلوورا و ترکیب آن با دیگر مواد بهداشتی و پزشکی، مواد ضدعفونی‌کننده تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

مدیر کانون شهدای لارستان افزود: در همین راستا و برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان، اعضای کانون  فرهنگی هنری شهدای لارستان با همکاری و کمکهای مردمی شروع به جمع‌آوری گیاه آلوورا کردند. پس از جمع‌آوری این گیاه با نظارت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، مایع داخل گیاه خارج شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت تا در تهیه مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

 

کاظمی ادامه داد: دلیل اعلام فراخوان دانشگاه علوم پزشکی به این علت بود که خارج کردن مواد داخل گیاه آلوورا کار چندان آسانی نیست و در نتیجه زمان‌بر است. از سوی دیگر با توجه به شرایط جامعه و شروع بیماری و همچنین کمبود نیرو در دانشگاه، نیاز به ورود جهادی به این حوزه بود. همچنین تقاضاهای مردمی برای استفاده از مواد ضدعفونی کننده افزایش یافته بود و میزان موجود در سطح استان پاسخگوی نیاز مردم نبود.

 

 

 

وی افزود: این کار از سوی اعضای کانون، بسیج و همچنین مردم شهر مورد استقبال قرار گرفت و آثار خوبی به دنبال داشت.

 

 

 

«کاظمی‌لاری» با اشاره به دیگر اقدامات این کانون در زمینه مبارزه با این ویروس گفت: از دیگر موارد همکاری کانون شهدای لارستان با دانشگاه علوم پزشکی، کنترل مبادی ورودی شهر است. اعضای کانون با در اختیار داشتن «دستگاه تب‌سنج» کلیه موارد ورودی به شهر را کنترل و افراد را معاینه می‌کنند. در همین راستا دستکش، ماسک و بسته های بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در اختیار اعضای کانون برای حضور در مبادی شهر و ارتباط با مردم قرار داده می‌شود.

 

 

 

وی برگزاری مسابقات مختلف در فضای مجازی را از دیگر اقدامات این کانون برشمرد و افزود: با توجه به توصیه های اکید به مردم برای خارج نشدن از خانه، کانون شهدای لارستان برای تشویق مردم به خصوص جوانان و نوجوانان برای ماندن در خانه مسابقات مختلفی را به صورت مجازی برگزار می‌کند.

 

 

منبع: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: لارستان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مواد ضدعفونی کننده دانشگاه علوم پزشکی گیاه آلوورا اعضای کانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در قم در حوزه پزشکان عمومی و متخصص( در تمام تخصص‌ها)کمبود وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید محبی در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم، همزمان با هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت:  یک هزار و 520  تخت در بیمارستان‌های دولتی قم وجود دارد و بر اساس سرانه یک هزار  تخت درمانی در بیمارستان‌های دولتی قم کمبود وجود دارد.
 
وی افزود:  سرانه پرستار در قم یک و یک‌دهم پرستار به‌ازای هر تخت است، اما ایدئال یک و  چهار‌ دهم پرستار به ازای هر تخت نیاز  است که بر اساس این حدود  450 پرستار نسبت به هر تخت در استان قم کمبود وجود دارد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در قم در حوزه پزشکان عمومی و متخصص در تمام تخصص‌ها کمبود وجود دارد و حدود 200 متخصص و بیش از 300 پزشک عمومی کمبود در قم وجود دارد.
 
 محبی عنوان کرد: در خصوص وضعیت پرداخت‌ها به پزشکان و پرستاران باید گفت اگر مطالبات ما وصول شود همه مطالبات کادر درمان پرداخت خواهد شد 250 میلیارد تومان بدهی به پزشکان و پرستاران وجود دارد؛ اما بیش 400 میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات داریم.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: پیگیری زیادی برای وصول مطالبات انجام شده است و اولین پولی که به علوم پزشکی استان قم واریز شود مطالبات پزشکان و پرستاران را پرداخت خواهیم کرد، با این شرایط اداره‌کردن بیمارستان‌ها سخت است بیشترین مطالبه دانشگاه علوم پزشکی از تأمین اجتماعی است که آنها هم می‌گویند دولت مطالبات آنها را نداده است.
 
وی با اشاره به اینکه کمبود پزشک متخصص در بیمارستان‌های قم وجود دارد، بیان کرد: پیگیری‌های زیادی  از وزارت بهداشت و درمان انجام دادیم؛ اما چون قم نزدیک تهران است، اعلام می‌کنند استان قم در اولویت تخصیص و سهمیه پزشک متخصص نیست و پزشکان متخصص به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
 
 محبی خاطرنشان کرد: بیشترین متخصصان بانوان هستند در سال گذشته 27 متخصص به قم اختصاص داده شد که 19 متخصص خانم بودند که نصف این متخصصان خانم بنا به دلایلی از جمله زایمان نتوانستند در چرخه درمان قم باقی بمانند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه در بحث برخورد با زیرمیزی‌ها، علوم پزشکی تنها مرجع رسیدگی نیست، گفت: برخورد با زیرمیزی پزشکان روند پیچیده‌ای دارند در گذشته تعدادی پزشک که در گرفتن زیرمیزی حرفه‌ای بودند به مقام قضایی معرفی شد که هر 6 نفر تبرئه شدند؛ چون شاکی خصوصی نداشتند. همچنین 6 پزشک که گرفتن زیرمیزی آنها برای دانشگاه علوم پزشکی محرز شده بود از بیمارستان‌های دولتی قم اخراج شدند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان