Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیماری کرونا شوخی بردار نیست، نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان شهرضا داریم که ۱۲۰ هزار نفر آن جمعیت شهری است، اگر ۵۰ درصد به این بیماری مبتلا شوند، امکانات پاسخگو نیست. ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، کرونا «کووید-19» 18 آذرماه سال جاری در شهر «ووهان» متولد شد، به‌ سرعت رشد کرد،  پایش را از دیوار چین فراتر گذاشت و دنیا را تسخیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که این ویروس متولد شد شاید به ندرت کسی فکر می‌کرد بتواند به سرعت مرزها را بشکند و اما به‌ مرور زمان، پی بردند که واکسنی نیست که جلودار این ویروس بیش‌فعال باشد.

ین ویروس خطرناک که غریب و آشنا، پیر و جوان، فقیر و غنی نمی‌شناسد، اگر توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، قربانی کرونا می‌شویم. خیلی از خانواده‌ها به هشدارهای پزشکان توجه کردند و برای سلامتی خود و خانواده از خانه بیرون نرفتند اما متأسفانه بعضی از خانواده‌ها از این فرصت استفاده کردند و دست کودکان‌شان را گرفتند راهی سفر به استان‌های شمالی و جنوبی کشور شدند که سلامت خود و دیگران را به مخاطره انداختند.

شهرستان شهرضا نیز از این بیماری مصون نبود و تا به امروز 22 نفر به آن مبتلا شدند که 3 نفر از این تعداد فوت کردند، شیب افزایشی این بیماری نشان می‌دهد که مردم به توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه توجه نکرده‌اند که ماحصل آن ابتلای 22 نفر از مردم شهرضا به این ویروس خطرناک است. بدون شک اگر مردم در خانه‌های خود نمانند و به تجمعات در مراکز شهر ادامه دهند، بیماری کرونا بسیار افزایش پیدا می‌کند.

مردم شهرضا به کمپین درخانه بمانیم بپیوندند

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در سطح شهرستان شهرضا در راستای پیشگیری از کرونا انجام شده است، اظهار داشت: باید اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع در سطح شهرستان شهرضا انجام شود.

ناصر اسدی با تأکید بر اینکه بیماری کرونا یک درمان قطعی دارد و آن قرنطینه در منزل است، افزود: در سال جدید مردم بهتر است از دید و بازدید خودداری کنند و در زمان سال تحویل در امامزاده‌ها و قبور حاضر نشوند، اطلاع‌رسانی در این زمینه به نحو احسن باید انجام شود.

وی با بیان اینکه ورودی شهرضا از سمت شیراز از امروز غربالگری می‌شود، گفت: با توجه به حضور بیماران کرونایی در بیمارستان صاحب‌الزمان (عج)، اگر اطرافیان بیمار رعایت نکنند این وضعیت نگران کننده است، کسانی که در کنار مریض هستند باید آموزش ببینند، اگر تعداد بیماران در شهرضا افزایش پیدا کرد، تعداد تخت‌های بیمارستان جوابگو نیست.

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به این‌که بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) 84 تخت دارد و بهترین قرنطینه خانه است، بیان کرد: کمپین اطلاع‌رسانی درخانه بمانیم باید در شهرضا اجرا شود و مردم به این کمپین بپیوندند.

وی با بیان اینکه هر روز باید در شهر توسط اورژانس اطلاع‌رسانی شود تا مردم در خانه بمانند، تصریح کرد: اصناف باید همکاری لازم را انجام دهند، بازرسی ویژه اصنافی که تعطیل شدند و کسانی که هنوز تعطیل نکرده‌اند، انجام شود.

اسدی با اشاره به اینکه ورودی شهر از سمت اصفهان از ساعت 8 تا 12 ظهر و 3 تا 8 شب ورودی شیراز در ایستگاه شهید امامی غربالگری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: رعایت اصول بهداشتی و موارد بهداشتی باید در کارخانه‌ها و صنایع شهرضا اجرایی شود، هر کس باید پزشک خودش باشد و ملاحظات بهداشتی را رعایت کند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای شهرستان شهرضا در بخش‌های مختلف باید تا پایان فروردین انجام شود، گفت: صنعت و معدن و اداره کار شهرضا باید صنایعی که از وضعیت موجود متضرر شدند را شناسایی و به استان معرفی کنند.

رزمایش ارتش برای پیشگیری و پایش شیوع کرونا آغاز شدآخرین اخبار کرونا در کاشان| 919 بیمار کرونایی بهبود پیدا کردند / تقدیم 2 شهید خدمت به نظام سلامتتوصیه بریتانیا به شهروندانش برای عدم سفر به اسپانیا به خاطر کرونا

سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان اینکه داروخانه‌ها با همکاری بسیج و شبکه بهداشت باید نظارت انجام شود تا افزایش قیمت نداشته باشند و اقلام بهداشتی عادلانه توزیع شود، افزود: همه آموزشگاه‌ها باید تعطیل شوند و خانه‌هایی که اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند، خلاف است و با آنها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه میز خدمت ادارات باید برپا شود، تصریح کرد: ادارات موظف هستند تا آخر فروردین کشیک داشته باشند، تعطیلی ادارات را به معنای تعطیلی هر سال، امسال نخواهیم داشت و رؤسای ادرات برای جوابگویی به نیازهای مردم باید در شهرستان حضور داشته باشند.

هشدار به مردم؛ کرونا شوخی‌بردار نیست

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه بر اساس فرضیه‌ها کرونا 60 درصد جمعیت را مبتلا می‌کند و مبتلاشدگان به بیماران سرپایی و سخت تقسیم می‌شوند، گفت: بر اساس یک تفسیر واقع‌بینانه از زمانی که دست اندرکاران کنترل بیماری در سطح کشور اعلام کردند، زمان شیوع بیماری بوده، بنابراین محدوده پیک بیماری و اوج بیماری محدود 12، 13، 14 و 15 فروردین است.

حجت‌الله تنهایی با بیان اینکه یک تفسیر بدبینانه هم وجود دارد که در اثر عدم رعایت مردم و تجمیع موارد ابتلا در زمان کمی با حجم زیادی از بیمار رو به‌رو می‌شویم که نتوانیم مراقبت کنیم، افزود: در استان اصفهان با توجه به روند صعودی و ورودی بیمارستان‌ها در اصفهان، کاشان، نطنز و اردستان وارد تفسیر واقع بینانه می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در دو هفته آینده روزهای سخت و پرتلاش در حوزه بهداشت و همه حوزه‌های مرتبط خواهیم داشت، بیان کرد: برنامه‌های شهرستانی باید بر اساس اوج تعداد موارد ابتلا در محدود 13 تا 18 فروردین برنامه‌ریزی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به سامانه تلفنی 3113 دانشگاه‌های علوم پزشکی تصریح کرد: مردم اگر مشکوک به بیماری کرونا هستند در تماس با این سامانه توسط پزشکان دوره دیده و روانشناس راهنمایی می‌شوند.

اجرای طرح غربالگری کرونا در شهرضا

وی خاطرنشان کرد: مراقبان در پایگاه‌ها و مراکز بهداشت مردم را سه دسته کرده‌اند، دسته اول خوداظهاری است که مراقب بر اساس شرح حال بیمار او را راهنمایی می‌کند و اگر نیاز به پزشک داشته باشند به درمانگاه قائمیه ارجاع داده می‌شوند، دسته دوم غربالگری تلفنی بیماران دیابتی، فشارخون و قلبی است که تماس گرفته می‌شود و اگر علامت داشته باشند ارجاع داده می‌شوند، دسته سوم سالمندان و زنان باردار هستند.

تنهایی با بیان اینکه مرکز قائمیه یک مرکز 16 ساعته است برای افرادی که علایم مشکوک به کرونا دارند و می‌خواهند به بیمارستان نروند، افزود: این مرکز سبب می‌شود ارتباط بیمار با بیمارستان صاحب الزمان (عج) به حداقل برسد، در این مرکز علایم بیمار در سامانه ثبت می‌شود و مشخص می‌کند ارجاع به پزشک می‌خواهد یا نه و اگر نیاز به بستری باشد پزشک می‌نویسد.

وی افزود: از دوم اسفند تاکنون 98 بیمار تنفسی در شهرضا بستری شدند که 87 نمونه چک شد و تا شب گذشته 22 نفر کرونا مثبت در شهرضا مشخص شد که از این تعداد 3 نفر فوت شدند، 10 نفر با آموزش در منزل مرخص شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا بیان کرد: بیماران را به سه دسته تقسیم کردیم، دسته اول بیماران تنفسی ساده هستند که همراه آنها لوازم حفاظت فردی دارند، دسته‌ای که مشکوک هستند و دسته‌ای که کرونا قطعی هستند که آنها را جدا کردیم.

مردم به بیمارستان، فروشگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها کمتر مراجعه کنند

وی با بیان اینکه در بخش مردان 20 تخت داریم و تاکنون از این قسمت افزایش نداشته‌ایم و تا 100 بیمار را می‌توان در بیمارستان چینش کرد، تصریح کرد: هفته آینده اوج بیماری است و تمام تلاش باید این باشد که مردم به بیمارستان، فروشگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها کمتر مراجعه کنند، مبادی ورودی شهرضا باید بیشتر کنترل شود، باید بار تجمعی دو هفته آینده را کم کنیم.

تنهایی با اشاره به اینکه مغازه‌های بین راهی یکی از بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین مراکز توزیع کرونا هستند، افزود: ماشین‌های سنگین از سایر نقاط کشور در آن‌جا توقف می‌کنند و ممکن است در صورت آلودگی روستا را نیز آلوده کنند.

وی با تأکید بر اینکه به حداقل رساندن حضور افراد در سطح شهر باید در شهرضا اجرایی شود، گفت: این بیماری شوخی بردار نیست، نزدیک 160 هزار جمعیت داریم، 120 هزار جمعیت داخل شهر داریم، اگر 50 درصد قرار باشد به این بیماری مبتلا شوند، عدد آن زیاد می‌شود و امکانات لازم را نداریم.

انتهای پیام/173/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شوخی بردار نیست شهرستان شهرضا بیماری کرونا اطلاع رسانی شبکه بهداشت داشته باشند باید در شهر انجام شود بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی انگل تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

 

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

 

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند،.

این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • شوخی گلزار با مردم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟