Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اعلام کرد: در پی تأکیدات دادستان محترم کل کشور ، دستور ترخیص فوری اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا از بندر شهید رجایی بندرعباس صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در پی دستور حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان  کل کشور ، مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان ضمن بازدید از گمرک شهید رجایی و اداره بنادر و دریانوردی بندرعباس ، از نزدیک بر روند واردات و ترخیص کالاهای بهداشتی مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا نظارت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس در این خصوص اظهار داشت : در راستای  اجرای دستور حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان  محترم کل کشور مبنی بر ضرورت تسریع در روند واردات و ترخیص کالاهای بهداشتی مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا ،  هیأتی متشکل از ناظر گمرکات استان، مدیرکل بنادر و دریانوردی، مدیر کل استاندارد، نماینده دانشگاه علوم پزشکی، نماینده سازمان صمت و نمایندگان صاحبان کالا به محوریت دادستانی بندرعباس تشکیل شده است و اعضای این هیأت به منظور شتاب بخشی به فرآیند ترخیص و طی مراحل اداری با حضور در محل بارانداز و گمرک، ضمن نظارت های معمول دستورات لازم را صادر می‌کنند.

 

 وی در ادامه یادآور شد: پیش از ظهر امروز اعضای این هیأت ویژه با حضور در بندر شهید رجایی بندرعباس ضمن بازدید از اجناس موجود و استماع اظهارات صاحبان کالا و مسئولین امر ، دستورات لازم  را مبنی بر ترخیص فوری این اقلام صادر نمودند.

وی خاطر نشان کرد: اقلام ترخیص شده در نتیجه این بازدید، شامل انواع دستکش ، مواد ضد عفونی کننده و مواد شیمیایی مورد نیاز برای تهیه و تولید اجناس و کالاهای بهداشتی و سایر ملزومات مورد نیاز کشور در حوزه مبارزه با ویروس کرونا می‌باشد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: بنادر کرونا دادستان هرمزگان مبارزه با ویروس کرونا مورد نیاز شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده ملزومات دارویی، گفت: طی سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس + اطلاعیه مهم و فوری پلیس
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد