Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@05:59:05 GMT

آزمایش کپسول فضایی اوریون به پایان رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۹۵۹۱

آزمایش کپسول فضایی اوریون به پایان رسیده است

ناسا اعلام کرده که آزمایش کپسول فضایی "اوریون" که برای ماموریت سفر به ماه آماده می‌شود، به پایان رسیده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، ناسا فرآیند آزمایش کپسول فضایی "اوریون"(Orion) را که برای شبیه‌سازی عملکرد آن در شرایط فضا طراحی شده، به پایان رسانده است. کپسول اوریون، محصول شرکت "لاکهید مارتین"(Lockheed Martin  ) است و مقرر شده تا برای حمل سرنشینان در ماموریت موسوم به "آرتمیس" مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از ماموریت آرتمیس، فرستادن یک مرد و نخستین زن فضانورد به سطح ماه است. براساس گزارش‌های ناسا، آزمایش‌های این کپسول که بررسی عملکرد محفظه حرارتی و تداخل الکترومغناطیسی را شامل می‌شوند، به پایان رسیده‌اند.

بدیهی است که به خاطر شیوع گسترده کروناویروس، ناسا در حال حاضر این پروژه را مطابق معمول پیش نمی‌برد اما برنامه‌ریزی می‌کند تا آزمایش‌های مورد نیاز آن را در "مرکز تحقیقات گلن"(Glenn Research Center) در اوهایو به پایان برساند.

مرکز تحقیقات گلن، امکان شبیه‌سازی شرایط پرواز را فراهم می‌کند و کامل شدن آزمایش‌های اوریون در این مرکز نشان می‌دهد که اکنون این کپسول فضایی آماده است تا به "مرکز فضایی کندی"(KSC) منتقل شود.

ناسا اقدامات احتیاطی دیگری نیز انجام داده است تا سلامت فضانوردان خود را در نخستین ماموریت تجاری دارای سرنشین تضمین کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا کپسول اوریون ماه ماموریت آرتمیس کپسول فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلويزيون الجزیره، باسم العوادی سخنگوی رسمی دولت عراق درباره جزئیات سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور به آمریکا گفت: در دیدار نخست وزیر عراق با بایدن موضوعاتی از جمله حضور نیرو‌های ائتلاف در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است. عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی به گونه‌ای است که منافع مردم را تضمین کند.

این مقام ارشد عراقی با اشاره به تحولات منطقه گفت: ما خواهان گسترش نیافتن دامنه درگیری‌ها در منطقه هستیم.

دیگر خبرها

  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • محاسبه سن ستارگان با تلسکوپ فضایی رومن ناسا
  • مأموریت اوریون در محیط خلا شبیه‌سازی می‌شود
  • ناسا سیاره مریخ را بمباران کرد!
  • سپر ناسا مقابل غبارهای خطرناک ماه بالا رفت
  • دعوت ناسا از رسانه‌ها برای شرکت در تله‌کنفرانس ماموریت «آوردن نمونه مریخ»
  • انسیه خزعلی: دوران بزن در رو به پایان رسیده است
  • اقامت لوکس گردشگران فضایی در جو خارج از زمین
  • ناسا، ناخواسته مریخ را بمباران کرد!
  • ارسال ۱۰۰ فضاپیما توسط روسیه تا پایان ۲۰۲۴