Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@15:00:23 GMT

بلایی که بن‌سلمان بر سر دخترعمویش آورد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۹۸۰۲

بلایی که بن‌سلمان بر سر دخترعمویش آورد

رسانه‌ها شنبه هفته گذشته (دوازدهم اسفند) از بازداشت دو شاهزاده سعودی به نام‌های «احمد بن عبدالعزیز» برادر «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و «محمد بن نایف» برادرزاده سلمان خبر دادند و همین موضوع باعث شد تحلیل‌ها درباره علت این اقدامات «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی به صدر رسانه‌ها بازگردد.

به گزارش فارس، در همین زمینه روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» به نقل از روزنامه اسپانیایی «ای بی سی» اعلام کرد، بن سلمان در فوریه ۲۰۱۹ دخترعموی خود «بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز» را که قصد سفر درمانی به سوئیس داشته، بازداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، بسمه به دستور محمد بن سلمان بیش از یک سال است که در زندان «الحائر» در خارج از ریاض زندانی است.

روزنامه مذکور در ادامه افزود: همه چیز در ۲۸ فوریه سال گذشته رخ داد، زمانی که بسمه بنت سعودی قراردادی ۸۰ هزار دلار با شرکت هوایی «رِد استار» برای رفتن به سوئیس با هدف درمان بست و به نظر می‌رسد وی مجوز سفر به همراه خانواده‌اش را گرفته بود، اما در نهایت امر، هواپیما از زمین بلند نشد.

بر اساس این گزارش و فیلمی که به همراه آن منتشر شده، نه نفر در منزل بسمه در شهر جده منتظر وی بودند؛ برخی از آن‌ها متوجه دوربین‌های مداربسته می‌‎شوند و آن را می‌پوشانند تا چیزی مشخص نباشد. بسمه پس از آنکه به همراه دو دخترش به خانه بازمی‌گردد، بازداشت می‌شود.  
روزنامه مذکور به نقل از منبعی نزدیک به بسمه نوشت، افرادی که در منزل بسمه منتظر او بودند، گفتند که، ولی عهد می‌خواهد با وی حرف بزند، اما بسمه در همان لحظه فهمیده که بن سلمان را نخواهد دید بلکه بازداشت شده است.

بسمه از آن زمان تا کنون هفته‌ای یکبار اجازه صحبت تلفنی با خانواده را دارد و خانواده وی نمی‌دانند بازداشت او تا کی طول خواهد کشید بویژه اینکه وضعیت جسمی بسمه نیز رو به وخامت است.

در پایان این گزارش آمده، بسمه بن سعود به مقالات خود در اروپا درباره وضعیت زن در عربستان سعودی و اصلاحات سیاسی معروف است، وی در سال ۲۰۱۶ با وساطت، ولی عهد وقت «محمد بن نایف» به عربستان بازگشت و از ملک سلمان بازگرداندن اراضی گسترده در ملکیت پدرش «سعود بن عبدالعزیز» در طائف و نیز حساب بانکی در سوئیس به ارزش یک میلیارد دلار را مطالبه کرد.

محمد بن سلمان پسرعموی خود یعنی محمد بن نایف را از، ولی عهدی به زیر کشید وتعدادی از شاهزادگان را بازداشت کرد و این بازداشت شامل حال بسمه نیز شد، کسی که گمان می‌رود تنها زن بازداشت‌شده در میان مردان خاندان پادشاهی باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: محمد بن سلمان بن عبدالعزیز بن سلمان محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت 7800 فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از المیادین، نظامیان رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت اخیر به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کرده و 30 فلسطینی دیگر را بازداشت کردند که برخی از آنها سابقه اسارت در زندانهای رژیم را داشتند.

هیئت امور اسیران و آزادگان و باشگاه الاسیر فلسطینی اعلام کردند که نظامیان رژیم اشغالگر از شامگاه دوشنبه تا صبح امروز سه شنبه، به بازداشت گسترده شهروندان فلسطینی در کرانه باختری دست زدند و دستکم 30 نفر در این حملات بازداشت شدند.
بر اساس این گزارش، این افراد در اردوگاه الجلزون رام الله، الخلیل، طولکرم، نابلس، جنین و طوباس بازداشت شده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان بازداشت فلسطینیان، به ضرب و شتم آنها و نیز تهدید خانواده‌هایشان در کنار عملیات بازجویی میدانی، تخریب و منفجر کردن منازل و سرقت اموال و دستگاه‎های الکترونیک فلسطینیان می‌پردازند.

در این گزارش آمده است با بازداشت 30 فلسطینی طی 24 ساعت گذشته در کرانه باختری، آمار کل بازداشت شدگان از هفتم اکتبر گذشته تا کنون به 7800 نفر رسیده است.
 

دیگر خبرها

  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • بازداشت 7800 فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • بازداشت فرد‌ هتاک به مقدسات در کرج