Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدناصر اسحاقی روز یکشنبه با اشاره به پویش "سهم من در  بحران کرونا" افزود: آغاز اقدامات خودجوش در میان مردم برای کمک به بیماران، افراد بی‌بضاعت و حتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نیز اقدام به گندزدایی اماکن عمومی و محل تجمع و تردد عمومی توسط مردم  از جلوه های مثبت فرهنگ و زندگی اجتماعی ایرانیان بوده  و هر اقدام کوچکی در این عرصه باید رسانه‌‍ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رسانه ها را مهمترین ابزار فرهنگسازی در مورد رعایت و ترویج دستورالعمل های بهداشتی مبارزه با کرونا خواند و گفت: بودن کار رسانه ای و ایجاد حساسیت در میان همه مردم، مقابله با این بلای ناخواسته ممکن نیست.وی با اشاره به تهدید جدی جامعه انسانی توسط بیماری کرونا گفت: این بیماری به رغم آسیب های جانی و اقتصادی، تلنگری برای همنوعدوستی شده و روح نوعدوستی را در میان ایرانیان بیدار کرده است.

وی خواستار ترویج شعارهای مبارزه با کرونا و نیز رعایت بهداشت عمومی و فردی از سوی رسانه‌ها شد و ادامه داد: رسانه‌ها علاوه بر این در ایجاد موج همدلی اجتماعی و گسترش اعتماد اجتماعی در فضای کرونازده کنونی نقش محوری دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با انتقاد از برخی اقدامات در زمنیه ترویج یاس و ناامیدی در فضای اجتماعی افزود: هر اقدام مثبتی در بستر زندگی اجتماعی و فرهنگی جامعه در شرایط کنونی که همه متاثر از بیماری کرونا شده اند، قابل تحسین است.

وی اقدامات رسانه ها در انعکاس نیاز مردم و مراکز درمانی و بهداشتی و نیز ایجاد حساسیت نسبت به کرونا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رسانه ها علاوه بر تداوم این مسیر، باید اقدامات مثبت انجام شده در سطح جامعه در زمینه مهار کرونا را نیز ثبت و ضبط و منعکس کنند.

اسحاقی با اشاره به تغییر رفتار و مناسبات و مراودات مردم در پی شیوع کرونا در جامعه اظهار کرد: وضعیت کنونی باعث شده که همه احساس نیاز و دلتنگی کنند و در چنین فضایی ما متوجه نعمت ارتباط با دیگران و صله ارحام شدیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۹۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در ده شهرستان استان یزد بارش‌های رگباری و بهاری را شاهد بوده ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 

وی ادامه داد: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال موجب شد تا برای حفظ ایمنی شهروندان مسدودی مسیر اعلام شود تا رواناب‌ها فروکش کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم وبارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.

ملک زاده ادامه داد: در سالجاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته ا یم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 

وی افزود: دوهزار سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهر‌ها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است والبته در برخی محور‌ها شاهد واژگونی خودرو‌ها بوده ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا فردا گفت: بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی در دستگاه‌های مختلف سازماندهی شده اند که گروه‌های جهادی نیز هم در کنار این تیم‌ها در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد