Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@09:38:13 GMT

بحران بی‌سابقه در روابط امارات و مغرب

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۰۰۰۱

بحران بی‌سابقه در روابط امارات و مغرب

یک روزنامه مغربی با اشاره به بروز بحران بی‌سابقه در روابط این کشور با ابوظبی نوشت که تقویت روابط بین رباط و دوحه به مذاق مقامات امارات خوش نیامده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع رسانه‌ای نزدیک به محافل دیپلماتیک گزارش دادند که دولت مغرب، «محمد أیت وعلی» سفیر این کشور در امارات و نیز سرکنسول و وابسته نظامی آن در ابوظبی را به رباط فراخوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه مغرب جزئیات این تصمیم و دلایل آن را اعلام نکرده است حال آنکه أیت وعلی اخیرا در حاشیه همایش تمدن جهانی در ابوظبی گفته بود که «روابط مغرب و امارات بسیار خوب و فراتر از تعیین سفیر است».

به نوشته روزنامه مغربی «الصباح»، در حال حاضر روابط مغرب و امارات با بحران بی‌سابقه‌ای مواجه است و از بیش از یک سال قبل نیز سفیر امارات در رباط حضور ندارد و این تنش در روابط دو کشور نیز پس از اتخاذ موضع بی‌طرفانه مغرب در خصوص محاصره قطر به وجود آمد.

این تحولات پرشتاب در روابط بین رباط و ابوظبی در حالی است که نیروهای مسلح مغرب در مانور نظامی تحت عنوان «الحارس المنیع» که در قطر با هدف آمادگی برای تأمین امنیت جام جهانی فوتبال ۲۰۲۰ در حال برگزاری است، مشارکت دارد.

وزارت کشور مغرب چند روز قبل نیز اعلام کرد که جلساتی را با مقامات قطری در خصوص بررسی راهکارهای همکاری و تبادل تجربیات بین دو کشور در زمینه تأمین امنیت تجمع‌های بزرگ ورزشی برگزار شده است.

حساب توئیتری سفارت امارات در رباط نیز نشان می‌دهد که «علی سالک الکعبی» سفیر امارات از یک سال قبل مغرب را ترک کرده و «سیف خلیفه الطنیجی» کاردار سفارت به جای سفیر در حال انجام مأموریت‌های محوله است.

روزنامه الصباح مغرب در ادامه نوشت که به نظر می‌رسد نزدیکی روابط بین رباط و دوحه به مذاق ابوظبی خوش نیآمده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات ابوظبی مغرب قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاسین سلمانی در تمرینات پرسپولیس

به گزارش قدس آنلاین، یکی از اتفاقات تلخ نیم فصل اول برای پرسپولیس، مصدومیت یاسین سلمانی هافبک تکنیکی و خلاق این تیم بود. بازیکنی که خیلی زود توانسته بود در جمع شاگردان یحیی گل محمدی جا بیفتد و جایگاه خوبی را از آن خود کرده بود. مصدومیت رباط صلیبی اما سرنوشت او را تغییر داد و با عمل جراحی اکنون ماه‌هاست که از بازی کردن محروم مانده است.

یاسین سلمانی با پشت سر گذاشتن مراحل درمانی مربوط به آسیب رباط صلیبی خود، اکنون به مرحله پایانی رسیده و با بازگشت به محل تمرینات پرسپولیس، دویدن در جمع هم‌تیمی‌های خود را استارت زده و با روحیه بالایی کار را دنبال می‌کند.

سلمانی که قطعا شرایط بازی در این فصل را به دست نخواهد آورد، برای لیگ بعدی در برنامه‌های این باشگاه قرار دارد و باید دید در پایان دوره تلخ مصدومیت، با چه شرایطی به جمع سرخ‌ها بازخواهد گشت و چه نمایشی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با ۲۵ میلی متر
  • هشدار اقبال لاهوری از تمدن مغرب زمین به ما
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • یاسین سلمانی در تمرینات پرسپولیس
  • ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • اوقات شرعی دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق یاسوج
  • رکورد بی‌سابقه جوجه‌ریزی در مازندران