Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@16:12:06 GMT

سینماهای سراسر اروپا بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۰۰۹۵

سینماهای سراسر اروپا بسته شد

برای مقابله با خطر گسترش ویروس کرونا، سینماهای سراسر اروپا با محدویت‌هایی مواجه شده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ باکس آفیس اروپا این آخر هفته ضربه بزرگی می‌خورد چون سینماها در سراسر قاره در حال بستن درها یا محدود کردن شدید عملیات‌شان در پاسخ به نگرانی‌ها به خاطر کروناویروس هستند.

بسیاری از بزرگ‌ترین زنجیره‌های سینما اسپانیا از جمله یلمو، گولم، سینسا و کینیه‌پولیس جمعه درهای خود را بستند چون پدرو سانچز نخست‌وزیر کشور در پاسخ به گسترش سریع کووید -۱۹ وضعیت اورژانسی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فرانسه، دولت روز جمعه قوانین را سفت‌وسخت‌تر و اعلام کرد تمام گردهمایی‌های بالاتر از ۱۰۰ نفر غیرقانونی هستند. این حرکتی است که به شدت بر سالن‌های سینما در سراسر کشور اثر گذاشت. با وجود اینکه انجمن سینماهای فرانسه اعلام کرد سالن‌های سینما را باز نگه می‌دارد، محدودیت‌ها به این معنی ست که تعداد تماشاگران باید کمتر از ۱۰۰ نفر باشد و آن‌ها باید فاصله‌ای امن از یکدیگر را در سالن رعایت کنند.

با این حال با دستور دیروز (شنبه) دولت، سینماها به طور کلی تعطیل شدند.

تدابیر مشابهی هم در ایتالیا اعمال شده بود که باعث شد درآمد باکس‌آفیس بیش از ۶۰ درصد افت کند. البته با فاصله کمی دولت رم کل کشور را در حالت قرنطینه قرار داد.

در آلمان که یک حوزه سینمایی بین‌المللی بزرگ دیگر است، شهرداری‌ها به صورت انفرادی مشغول بستن سالن‌های سینما بوده‌اند و شهرهای متوسطی از جمله بن، اشتوتگارت، بیلفیلد و کاسل دستور داده‌اند تمام سینماها به خاطر نگرانی‌های سلامتی بسته شوند. انتظار می‌رود شهرهای بیشتری هم از این حرکت پیروی کنند.

چند حوزه اروپایی کوچک‌تر از جمله دانمارک، نروژ، یونان و جمهوری چک هم مانند ایتالیا و لهستان اقدام به بستن تمام سینماها حداقل به مدت دو هفته کرده‌اند.

اثر کروناویروس بر صنعت جهانی فیلم تا همین حالا هم بسیار چشمگیر بوده است. چین که بعد از آمریکای شمالی دومین حوزه بزرگ از نظر فروش فیلم است، از اوایل ژانویه تا به حال تمام سینماهای خود را بسته که منجر به از دست رفتن میلیاردها دلار سود شده است.

انتظار می‌رود سوئد، فنلاند و بلژیک هم از همسایه‌های اروپایی خود پیروی کنند و سینماها را ببندند. حوزه‌های مشابه از جمله رومانی و ایرلند به سالن‌های سینما پیشنهاد داده‌اند تعداد تماشاچی‌های خود را محدود به ۱۰۰ نفر کنند.

به این ترتیب بریتانیا تنها منطقه اروپایی است که تا به حال سینماهایش را محدود نکرده است، اما این هم ممکن است به زودی تغییر بکند. لیگ برتر فوتبال این کشور روز جمعه تمامی مسابقات را حداقل تا آخر هفته پنجم آوریل تعطیل کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رومانی فرانسه فرهنگ و هنر لیگ برتر فوتبال ویروس اروپا سالن های سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: جنگ ترکیبی با روسیه به قیمت تحقیر آمریکا تمام می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد که بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین حاکی از آن است که واشینگتن هرچه عمیق‌تر در آتش جنگ ترکیبی (هیبریدی) با روسیه می‌دمد- نبردی که به باور مسکو همانند جنگ‌های ویتنام و افغانستان، به شدیدترین شکل ممکن با تحقیر ایالات متحده به اتمام خواهد رسید.

از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲، حمله روسیه به اوکراین که نقطه آغاز آن سال ۲۰۲۲ بود، بدترین بحران حاکم بر روابط مسکو و بلوک غرب تلقی می‌شود.

به‌رغم مخالفت جمهوری‌خواهان دوآتشه، طیف میانه‌رو حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با دموکرات‌ها متحد شدند تا به این ترتیب، بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان با عبور از سد کنگره به میز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا راه پیدا کند.

در واکنش به این اقدام، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: به نظر می‌آید که آمریکا می‌خواهد اوکراین تا نفر آخر بجنگد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز با اشاره به بلاعوض نبودن کمک‌های واشینگتن، هشدار داد که این اقدام «آمریکا را بیش از پیش ثروتمند و اوکراین را ورشکسته‌تر خواهد کرد».

اما «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در واکنش به این کمک، ضمن قدردانی از هر دو حزب کنگره آمریکا، از «مایک جانسون» سخنگوی مجلس نمایندگان، قدردانی ویژه کرد و در «ایکس» نوشت که این تصمیم جانسون «تاریخ را در مسیر درست حفظ کرد.»

مخالفان بسته کمکی آمریکا به اوکراین، به‌ویژه جمهوری‌خواهان راست‌گرا، عقیده دارند که ایالات متحده باید روی مشکلات داخلی تمرکز کرده و به امنیت مرز‌ها و بدهی این کشور بپردازد.

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی که تا حدودی شکاف‌های موجود میان نمایندگانش در زمینه حمایت قاطع از اسرائیل را نمایان کرد، ۲۶ میلیارد دلار را برای کمک به اسرائیل (شامل ۹.۱ میلیارد دلار جهت امور بشردوستانه) در نظر گرفته است.

در حالی که کمک به اوکراین نتوانست حمایت اکثریت را در میان جمهوری‌خواهان به دست آورد، این گروهی از دموکرات‌های مترقی بودند که با دادن رأی منفی به لایحه کمک به اسرائیل، خواستار پایان یافتن جنگ غزه و جان باختن غیرنظامیان شدند.

با این حال، بایدن با اشاره به اقدام نظامی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای مدعی شد: «از آنجا که اسرائیل با حملات بی‌سابقه‌ای از سوی ایران، و اوکراین با بمباران مداوم روسیه مواجه است، این اقدام (تصویب کمک) با قید فوریت شدید انجام شد.»

بسته آمریکا شامل ۱۷ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل و حدود ۹‬ میلیارد دلار کمک بشردوستانه به غزه و سایر مناطق جنگ‌زده است.

بنابر گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، از این ۱۷ میلیارد دلار، حدود ۵، ۲ میلیارد دلار صرف تکمیل و توسعه سیستم دفاع موشکی اسرائیل خواهد شد. ۳‬, ۵ میلیارد دلار صرف خرید سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته می‌شود. ۱ میلیارد دلار برای افزایش تولید تسلیحات، ۴‬, ۴‬ میلیارد دلار برای سایر تجهیزات دفاعی و خدمات ارائه‌شده به اسرائیل و حدود ۲، ۴‬ میلیارد دلار نیز در عملیات ایالات متحده در غزه هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • اکران فیلم در قدیمی‌ترین سینمای کرج
  • مسکو: جنگ ترکیبی با روسیه به قیمت تحقیر آمریکا تمام می‌شود
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما