Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی شهردار تربت‌جام گفت: در تامین مواد ضدعفونی، ماسک و لباس محافظ معضل داریم و مجبور هستیم این اقلام را با چند برابر قیمت و از بازار سیاه تهیه کنیم.

سید علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: شهرداری تربت‌جام ذیل ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای شهرستان تمامی وظایف محول شده را طبق پروتکل‌های دانشکده علوم پزشکی انجام می‌دهد؛ بر همین اساس به صورت روزانه وسایل حمل‌ونقل عمومی و جایگاه‌های اتوبوس‌ها در سطح شهر، مجموعه پارکی و مبلمان شهری، خیابان‌ها و معابر شهری ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا 23 اسنفدماه، 10 مرتبه بخش‌های مختلف معابر و خیابان‌های شهری ضدعفونی شده‌اند و از تمامی نهادهایی که در این امر کمک می‌کنند نیز تشکر می‌کنیم.

حسینی ضمن بیان این مطلب که تاکنون 38 میلیون و 300 هزار تومان فقط صرف خرید محلول‌های ضدعفونی شده است، اظهار کرد: در جلسات مختلف نیز عنوان کرده‌ایم که شهرداری در تهیه مواد ضدعفونی، ماسک، لباس و... مشکلات اساسی دارد و مجبور هستیم این اقلام را با چند برابر قیمت و از بازار سیاه تهیه کنیم.

وی ادامه داد: تمام تلاشمان این است که پاکبانان و سایر نیروهای شهرداری ماسک و وسایل لازم را همراه داشته باشند اما متاسفانه همانند مردم در این زمینه مشکلاتی داریم.

شهردار تربت‌جام با اشاره به پروتکل‌های دانشکده علوم پزشکی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حوزه غسال‌خانه‌ها، برای هر فرد فوت شده 6 دست لباس باید مصرف شود که جدای از هزینه خرید لباس‌ها، حتی در تامین آن‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم. همچنین در حوزه آرامستان‌ها تاکنون رقمی حدود 15 میلیون تومان هزینه شده است.

حسینی گفت: با توجه به این که در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با کرونای شهرستان قرار داریم، پوسترهای مختلفی را هم برای اکران عمومی در سطح شهر و هم فضای مجازی تولید و توزیع کرده‌ایم.

وی ضمن بیان این مطلب که شهرداری‌ها معمولا جزء نهادهای پر رفت‌وآمد هستند، متذکر شد: این ازدحام جمعیت معمولا در ماه‌های پایانی سال تشدید می‌شود که از مردم تقاضا داریم برای کارهای غیرضروری به شهرداری مراجعه نکنند و چنانچه پرونده‌ای را در دست اقدام دارند، برای سال آینده موکول نمایند و پرونده آن‌ها با همان نرخ سال 98 محاسبه خواهد شد و تعرفه‌های جدید 1399 لحاظ نمی‌شوند. البته جزئیات این تصمیمات طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حسینی بیان کرد: تراکم این روزهای پایانی سال باید شکسته شود و از مردم تقاضا می‌کنیم با ماندن در منازل باعث قطع زنجیره انتقال این بیماری شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مواد ضدعفونی کننده ماسك کروناویروس كرونا تربت جام تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲ مرکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه در سیب و سوران

 ایوب کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران با بیان اینکه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی زیر ذره بین کارشناسان بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران قرار دارند گفت: طبق بازدید‌های و بررسی‌های انجام شده از بین ۷ واحد تولیدی زولبیا و بامیه ۲ واحد تهیه و توزیع زولبیا و بامیه به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شدند.
 
وی ادامه داد: همچنین ۷ واحد صنفی متخلف دیگر جهت طی مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی گردید.
 
 وی ادامه داد: از ابتدای آغاز مانور بسیج سلامت نوروز ۱۴۰۳ تاکنون ۶۹۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سیب و سوران توسط بازرسان بهداشتی انجام شده است.
 
 کرد گفت: باتوجه به اینکه به دلیل فعالیت مراکز تهیه و توزیع زولبیا، بامیه و دیگر مواد غذایی که ویژه ماه رمضان می‌باشند؛ نظارت کارشناسان و تیم‌های بهداشتی بیش از پیش انجام می‌گردد.
 
وی افزود: در این گشت‌ها ۱۰۳ مورد سنجش سلامت بهداشتی توسط تجهیزات پرتابل صورت گرفته است؛ که همچنین نیز ۲۸ مورد نمونه برداری میکروبی و ۹ مورد نمونه برداری مواد غذایی جهت انجام آزمایشات بهداشتی انجام شده است.
 
 کرد ادامه داد: شهروندان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ جهت بررسی و اقدام توسط کارشناسان گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ مرکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه در سیب و سوران
  • طرز تهیه کوکو مکزیکی
  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • ساخت دستگاه ایرانی ضدعفونی هوا، به روش مه خشک
  • ۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت
  • بیش از چهار هزار بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی تربت حیدریه
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی