Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب نخست مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم با ترکیبی منسجم از نیروهای انقلابی مطالبات مردم را با جدیت دنبال می‌کند. ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی اکبر کریمی پیش از ظهر امروز در جلسه اعطای اعتبارنامه منتخبان حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آرا مردمی و مردم سالاری دینی است و آنچه در طول  4 دهه گذشته اثبات شده مردم با عزم و اراده در قالب انتخابات و تاثیر رای آنها در انتخابات شرکت کردند و ارکان این حکومت را شکل دادند و همواره این نظام به آنچه از صندوق‌های رای به عنوان اراده مردم بیرون آمده متعهد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این حمایت و حضور مردمی یکی از دلالیل تداوم این نظام مقدس است که بارها امام راحل و مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید کردند که هیچ گاه نباید از رای و نقش مردم در شکل دهی اراکان نظام غافل شویم که در این صورت تحت هر شرایطی کم رنگ می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات به عنوان نماد تبلور نظم و اراده است و مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از قوای سه گانه کشور از این مجرا شکل می‌گیرد و نقش منحصر به فردی در قانون اساسی دارد به همین سبب مجلس در فرایند اداره امور کشور تاثیرگذار است و ترکیب آن به همه نمایندگان و برآیند کلی مجلس برمی‌گردد.

کریمی تصریح کرد: بعضی اوقات فراز و فرودهای مجلس تاثیرگذار و بعضی دوره‌ها نقش کم رنگی داشتند که به دنبال آن آثار خروجی مجلس هم کم رنگ بوده، انتخابات حرکتی است که عده کثیری در آن مشارکت می‌کنند و فرمانداران به عنوان محور این حرکت هستند و نامزدها باهمکاری مسئولان مربوطه از جمله فرمانداری ، بخشداری‌ها و اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت و شبکه گسترده انسانی انتخاب شدند.

وی بیان کرد: در فرآیند انتخابات در بعضی مناطق تخلفاتی داشتیم که این دوره هم تخلفاتی از جمله دخالت بعضی مدیران وجود داشت که از سوی وزارت کشور مورد تذکر قرار گرفتند، در استان خیلی مطلوب نبود اما با عملکرد هیت‌های اجرایی و نظارت و فرمانداری انتخابات خوب، سالم، بدون حاشیه و با نهایت حسن نیت داشتیم.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم: باید الگوی مدیریت بحران‌های مشابه کرونا را تهیه کنیممنتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم: انقلابی‌ترین کار ماندن در خانه استاز ظرفیت منتخبان مردم در مجلس یازدهم برای حمایت از اقشار خسارت دیده استفاده شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجموعه نمایندگان استان در مجمع نمایندگان و نمایندگان حوزه اراک، خنداب و کمیجان باید با تداوم و تقویت برادری و همکاری شایسته در کنار هم برای پیگیری مطالبات مردم هم افزایی داشته باشند و در دوره گذشته هم تلاش کردم که آثار خوبی داشت و دوره‌ای بود که مجمع نمایندگان در سطح استان منسجم بود.

کریمی ادامه داد: امیدواریم این فضای برادری برای پیگیری مطالبات مردمی تقویت شود و برای پیگیری مطالبات مردمی با توان مضاعف حرکت کنند، بسیاری از مسائل و مشکلات در سطح استان و حوزه انتخابیه ممکن است از توان یک نماینده خارج و یا با پیگیری یک نماینده در نهایت نظر یک نماینده تاثیر کمی داشته باشد.

وی افزود: زمانی که نظر جمعی و تلفیقی نمایندگان شکل بگیرد این عزم و اراده اثرگذاری بیشتری دارد و پیام واحد و وحدت‌آفرین به مسئولان کشوری درباره موضوعی منتقل می‌شود زیرا نشان می‌دهد که عزم عمومی و همگانی است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس دهم با گلایه‌ها و مشکلات به حق مردم روبه رو بود به همین سبب از خروجی کلی مجلس دهم راضی نیستم زیرا مجلس دهم در حد، اندازه و تراز مجلسی که برای انقلاب، مردم و کشور بتواند خروجی شاخصی داشته باشد نبود.

کریمی ادامه داد: باتوجه به مسائل و مشکلات کشور انتظار می‌رود که مجلس یازدهم با ترکیبی منسجم از نیروهای انقلابی مطالبات را با جدیت دنبال کند و انسجام و وحدت بیشتری در کلیت مجلس حاکم باشد و با تعامل با سایر ارکان کشور، دولت و غیره بتواند در مجلس یازدهم پیگیری موثر و گام‌های بلندی برای تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مطالبات مردم داشته باشد.

وی افزود: سمت‌های نمایندگان امانتی از سوی مردم، زودگذر و مسئولیت سنگینی است به همین سبب نمایندگان نیازمند حمایت و کمک فکری هستند تا این وظیفه سنگین را به شایستگی انجام دهند.

انتهای پیام/713/ش

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی خنداب و کمیجان مجلس یازدهم مطالبات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، در سرتاسر هند چند هفته‌ای است که رقابت‌های انتخاباتی برای ورود به مجلس نمایندگان موج می‌زند.
از نخست وزیر گرفته تا وزرا و نامزد‌های احزاب مخالف به شهر‌های مختلف می‌روند تا آرای مردم را به نفع خود جلب کنند.
در هفته‌های اخیر هر ادعا و کنشی از سوی ائتلاف حاکم موسوم به ان دی‌ای (NDA) با پاسخ و واکنشی از سوی ائتلاف مخالف آنها یعنی آی ان دی آی‌ای (I.N.D.I.A) روبرو می‌شد یا بالعکس.
احزاب مختلف با صدور بیانیه‌ها و منشور‌های انتخاباتی به مردم وعده می‌دهند که در صورت پیروزی در انتخابات، رفاه را برای شهروندان هندی به ارمغان می‌آورند.
راهول گاندی از رهبران سرشناس مخالف دولت مرکزی هند، حزب حاکم را به تضعیف، تبدیل و یا و تعویض قانون اساسی متهم کرد و مدعی شد هدف حزب ما یعنی حزب کنگره و احزاب مخالف دولت، حفظ قانون اساسی و دموکراسی در کشور است.
نخست وزیر هند در واکنش به این ادعای مخالفان، آنرا بی‌مبنا خواند و مدعی شد که حزب حاکم حافظ قانون اساسی هند است.
حزب حاکم و احزاب هم ائتلافی اش مدعی
تصاحب ۴۰۰ صندلی از ۵۴۵ صندلی مجلس نمایندگان در انتخابات پیش رو هستند.
احزاب مخالف، این هدف را تخیلی و بلند پروانه توصیف کردند.
از جمعه ۳۱ فروردین انتخابات مجلس نمایندگان هند شروع می‌شود.
۴۲ روز طول می‌کشد تا رای ۹۶۹ میلیون نفر از واجدان شرایط جمع‌آوری شود.
۱۲ خرداد انتخابات به پایان می‌رسد و سه روز بعد یعنی پانزدهم، پیروز انتخابات مشخص می‌شود.

 

 

اظهارات:
پریانکا گاندی: دبیر کل حزب کنگره
نارندرا مودی: نخست وزیر هند

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم