Web Analytics Made Easy - Statcounter


مسؤول بسیج دانشجویی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در تولید الکل عقب نماندند، گفت: الکل‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی تهیه می‌کند با تبدیل آن به محلول ضدعفونی بر اساس بهترین استانداردها تحویل مراکز بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با توجه به وضعیت اکنون کشور تحت عنوان مبتلا شدن جامعه به ویروس کووید ۱۹ (کرونا) در واقع و ظاهر یک تهدید و در باطن فرصت‌هایی را برای کشور تولید کرد که مهمترین آن بسیج همه امکانات و تبدیل آن به یک فرصت بسیار بزرگ که باعث آگاهی ما از از مؤلفه‌ قدرتی بود که تاکنون نسبت به آن غافل بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات مهمی در راستای مقابله با کرونا در بسیج دانشجوویی سپاه کربلای استان مازندران صورت گرفت، با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، بسیج دانشجویی با توجه به احساس نیاز مردم در جهت امنیت روانی و پیشگیری از ابتلا بیشتر و نیازمندی درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها تمهیدات لازم برای تولید ماسک انجام شد.

در همین راستا و پس از انجام تحقیقات بسیار جامع در تولید ماسک و شناسایی بهترین پارچه و فرآیند تولید، ظرفیت‌های تولیدی استان شناسایی شد و تفاهمی مبنی بر استفاده از سالن‌های خیاطی دانشگاه‌های فنی دخترانه مازندران برای تولید ماسک بسته شده است.

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های فنی دخترانه استان هزینه کلان چند صد میلیونی برای پای کار آوردن چرخ و سالن‌های خیاطی کاهش داد.

ظرفیت و توان و انرژی بچه‌های بسیج دانشجویی علوم پزشکی مازندارن و ظرفیت سالن‌های خیاطی دانشکده‌های فنی و تامین خیاط‌ها از بسیج جامعه زنان می‌تواند در رفع قسمتی از نیازمندی‌های برخی از مراکز درمانی کمک بزرگی کند. 

اینها را سادات کرمی مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان می‌کند با اشاره به ا اشاره به جمله معروف سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرصتی که در تهدیدهاست در خیلی از فرصت‌ها نیست، می‌گوید: تهدید نظامی که در ابتدای جنگ کشور ایران با آن روبه رو بود با تبدیل آن به فرصت و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و همچنین بسیج مردمی باعث غلبه بر آن شد.

 


وی ادامه می‌دهد: کارگاه تولیدی فقط محدود به تولید سالن دانشگده دخترانه قدسی ساری نیست، دانشکده دخترانه توحید آمل با حداقل ۳۰ چرخ خیاطی صنعتی، دانشکده دخترانه الزهراء بابل، دانشگاه آزاد قائم‌شهر، سالن و خط تولید کوچک در بهشهر و همچنین یک خط تولید آستین یکبار مصرف برای بیمارستان تنکابن که نیاز ضروری پزشکان بوده راه‌اندازی و در حال فعالیت هستند.

مسؤول بسیج دانشجویی سپاه کربلای استان مازندران با بیان اینکه دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در تولید الکل عقب نماندند، اظهار کرد: الکل‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی تهیه می‌کند با تبدیل آن به محلول ضدعفونی تحت عنوان محلول ۷۰ درصد در دانشگاه بر اساس بهترین استانداردهایی که روی آن موضوع باید اعمال شود تحویل مراکز بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی می‌دهند و در اسرع‌وقت به دست افراد نیازمند بخصوص مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

سادات کرمی یادآور شد: تاکنون حدود هزار و ۵۰۰ لیتر از این محلول ضد عفونی در دانشگاه علوم پزشکی توسط بچه‌های بسیج دانشجویی تولید شده که محموله بعدی هم تحویل داده شود به همان شکل، آن را تولید و تحویل دانشگاه می‌دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج نفس الگو کربلا بسیج دانشجویی تبدیل آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی