Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جنگ سوریه امروز یکشنبه در حالی وارد دهمین سال خود شد که نیروهای سوری و مقاومت موفق به آزادسازی بخش عمده‌ ای از مناطق تحت اشغال این کشور از چنگ عناصر تروریستی شده اند. تاریخ انتشار: 12:55 - 25 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۶۰۸۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ امروز یکشنبه، ۱۵ مارس، ۲۵ اسفند، جنگ سوریه وارد دهمین سال خود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود جنگ سوریه به دهمین سال در حالی صورت می‌گیرد که اکنون بخش عمده‌ ای از این کشور در کنترل ارتش سوریه قرار دارد و بسیاری از گروه‌ های تروریستی در این کشور نابود شده اند.

طی سال‌ های اخیر نیرو‌های ارتش سوریه با پشتیبانی هم پیمانان خود در برابر تروریسم در این کشور ایستادگی کرده و توانستند مناطق اشغال شده از سوی گروه‌های تروریستی را آزاد کنند.

اشاره به این موضوع ضروری است که طی سال‌ های اخیر آمریکا و کشور‌های غربی اگرچه با ادعای پمبارزه با تروریسم وارد سوریه شدند، اما در تمامی موارد به حمایت از گروه‌ های تروریستی در این کشور برای رسیدن به اهداف خود از جمله کنار گداشتن دولت مشروع این کشور، پرداختند و هرگونه تلاش برای رسیدن به راه حل سیاسی در خصوص پایان دادن به این جنگ مانع تراشی کردند.

با این وجود نیرو‌های ارتش سوریه با پشتیبانی هم پیمانان خود در محور مقاومت موفق شدند تمامی این توطئه‌ ها را خنثی و گروه‌های تروریستی را در این کشور از میان ببرند.

طی ماه‌ های اخیر نیز نیرو‌های سوری در جدیدترین اقدام ضد تروریستی، در استان های حلب و ادلب به عنوان آخرین پناهگاه عناصر تروریستی عملیاتی اجرا کرده و موفق به آزادسازی بخش عمده‌ای از این ۲ استان شدند.

با این وجود علاوه بر آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و ترکیه نیز در موارد بسیاری اقدام به مانع تراشی در برابر عملیات ارتش سوریه کردند که جدیدترین نمونه این مانع تراشی در ادلب جریان دارد.

 

بیشتر بخوانید:

سنگ اندازی تروریست ها مقابل توافق آتش بس در ادلب واکنش روسیه به ادعای حمله به سامانه پانتسیر

 

اخیرا و در پی تشدید تنش‌ها در ادلب، مسکو و آنکارا به توافق آتش بس در ادلب دست یافتند که این آتش بس از جمعه هفته گذشته اجرایی شده است.

در راستای اجرای این آتش بس، وزارت دفاع روسیه شنبه شب العام کرد که پلیس نظامی این کشور و ارتش ترکیه گشت زنی خود را در استان ادلب آغاز کرده اند.

«اولگ ژوراولف»، رئیس مرکز مصالحه وزارت دفاع روسیه در سوریه گفت که مرکز هماهنگی مسکو و آنکارا برای نظارت بر روند آتش بس و انجام گشت زنی مشترک فعالیت خود را آغاز کرده است.

در خبری دیگر از سوریه، دولت سوریه اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا از روز ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) به روز ۲۰ می (۳۱ اردبهشت) موکول شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سوریه سوریه بشار اسد ارتش سوریه جنگ سوریه دهمین سال آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین می‌فرستد

آلمان اعلام کرد که یک سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» را به اوکراین می‌فرستد تا این کشور بتواند ارتش تحت فشار خود را تقویت کرده و از حملات هوایی روسیه جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه وزارت دفاع آمده است: «با توجه به افزایش حملات هوایی روسیه علیه اوکراین، دولت آلمان تصمیم گرفته است تا دفاع هوایی اوکراین را بیشتر تقویت کند».

رسانه‌های متعددی در هفته‌های اخیر گزارش داده‌اند که اوکراین در سال دوم جنگ با کمبود نیروی انسانی، مهمات و تجهیزات جنگی مواجه شده است. این کشور برای جبران کمبود نیروی انسانی به تازگی لایحه جدیدی را تصویب کرده که به دفاتر استخدام ارتش اجازه می‌دهد از افرادی که از خدمت اجباری فرار می‌کنند، شکایت کند. لایحه مذکور همچنین مجازات افرادی را که به موقع برای خدمت حاضر نمی‌شوند را تشدید می‌کند.

در همین راستا، وال استریت ژورنال هفته گذشته در گزارشی فاش کرد که به دلیل کمبود مهمات، فرماندهان نیرو‌های مسلح اوکراین سربازان را وادار می‌کنند در مرداب‌ها به دنبال گلوله‌های منفجر نشده ارتش روسیه بگردند تا بعدا از آن استفاده کنند.

کارشناسان می‌گویند میزان تجهیزات ارسالی به اوکراین اندک است و این کشور در خطوط مقدم خود با چالش‌های جدی مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟/ انتظارهای تهران از مسکو در صورت جنگ با اسرائیل چه خواهد بود؟
  • آلمان سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
  • تلاش ویتنام برای عضویت در بریکس
  • کشته شدن ۲۷ تروریست الشباب در جنوب سومالی
  • ترکیه اتباع غیرمقیم تاجیکستان را اخراج می کند
  • فرمانده سابق ارتش انگلیس: اوکراین امسال شکست می‌خورد