Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@16:44:11 GMT

معتبر بودن معاینه فنی تا 15 اردیبهشت 99

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۱۴۵۷

به گزارش صدای ایران،‌ معاون اجتماعی پلیس راهور اعلام کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از آن جایی که خدمات مراکز شماره گذاری تعطیل بردار نیست، زمان خدمات رسانی این مراکز افزایش یافت، همچنین تاریخ اعتبار گواهی‌نامه و معاینه فنی‌های گذشته تا 15 اردیبهشت ماه برای پلیس قابل قبول است و هموطنان جریمه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ امان الله جهانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اولین اقدام پلیس راهور برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، افزایش زمان خدمات دهی مراکز شماره گذاری بود، این مراکز تعطیل بردار نیست زیرا خدماتی از جمله انتقال اسناد و مدارک مربوط به خرید و فروش خودرو انجام می شود اما ارئه خدمات این مراکز بر اساس پلاک و روزهای هفته زوج و فرد شد تا از تجمع مردم جلوگیری شده و به مرور برای دریافت این خدمات به این مراکز مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر همکاران ما در مراکز شماره گذاری مجهز به ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده شده اند و برای مراجعان نیز این تجهیزات پزشکی تدارک دیده شده تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.
معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: روزانه و هر دو ساعت یک بار مجموعه عوامل خدماتی مراکز شماره گذاری، محیط این مراکز را شماره گذاری می کنند. تمام مراکز شماره گذاری در تمام استان ها از این دستورالعمل پیروی می کنند.
جهانی اضافه کرد: از سوی دیگر از طریق رسانه ها به مردم اعلام شد تا هموطنان کار نقل و انتقال خودرو و پلاک را به سال آینده موکول کنند تا تعداد مراجعه کنندگان کاهش یابد. البته این توصیه ها موثر واقع شد به گونه ای که میزان مراجعه هموطنان به این مراکز به یک چهارم کاهش یافت در حالی که سال گذشته این ایام اوج مراجعات مردم به مراکز شماره گذاری بود.
به گفته وی، مراکز شماره گذاری استان ها تنها به استان های خود خدمات ارائه می دهند و اگر مرکز شماره گذاری تعطیل شود مراکز شماره گذری سایر استان ها کار نقل و انتقال خودرو را انجام نخواهند داد براین اساس توصیه می شود شهروندان در صورت تعطیل بودن مراکز شماره گذاری استان خود به مراکز شماره گذاری سایر استان ها نروند.
معاون اجتماعی پلیس راهور در مورد تمدید گواهی نامه های رانندگی گفت: چنانچه تاریخ گواهینامه راهنمایی و رانندگی افراد  به پایان رسیده باشد تا  ۱۵ اردیبهشت ماه می توانند با همان گواهی نامه منقضی شده در خیابان تردد کنند و برای آن ها جریمه در نظر گرفته نمی شود.
جهانی در مورد تمدید معاینه فنی خودروها نیز گفت: چنانچه معاینه فنی خودروها به پایان رسیده باشد افراد می توانند تا ۱۵ اردیبهشت ماه با همان معاینه فنی قبلی خود تردد کنند.
وی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود پلیس راه های ورودی و خروجی شهرها را در ایام نوروز برای کمک به کاهش شیوع کرونا ببندد صحت دارد؟ گفت: چنین چیزی به پلیس ابلاغ نشده است. پلیس هیچ یک از راه ها را نبسته و تردد در تمام استان ها جریان دارد براین اساس حتما باید از سلسه مراتب فرماندهی محدودیت یا مقررات خاصی ابلاغ شود تا پلیس انجام دهد براین اساس تا کنونو در این زمینه ابلاغیه ای اعلام نشده است.
جهانی تصریح کرد: البته پلیس راهور با همه بخش های بهداشتی، اورژانس، بخش های بیمارستانی، خدماتی و امدادی همکاری دارد براین اساس در مقابل بیمارستان ها پلیس راهور حضور دارد تا تردد آمبولانس ها راحت تر صورت گیرد و با شهرداری و یگان ویژه برای ضد عفونی کردن معابر نیز همکاری دارد.
وی در مورد سفرهای نوروزی گفت: سفر بی سفر، امسال هموطنان برای پیشگیری از شیوع کرونا باید از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند، اگر سفر نکردن در نوروز امسال یک ضرر به شمار برود هزاران منفعت  دارد و ان این است که سلامت خود و خانواده و در نهایت سلامت جامعه را تامین می کنند. 
جهانی اضافه کرد: به هموطنان توصیه می شود از مکان خود جا به جا نشوند زیرا این جا به جایی ها منجر به شیوع کرونا می شود و تنها راه پیشگیری از شیوع آن همین نکته است و از سوی دیگر خبرهای درست را از رسانه و خبرگزاری ها دنبال کنند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: معاینه فنی اردیبهشت 99 مراکز شماره گذاری پیشگیری از شیوع معاینه فنی پلیس راهور براین اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت ۲ داور ایرانی در جام جهانی قطر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جام جهانی ژیمناستیک هنری از فردا در قطر آغاز خواهد شد. این رقابت‌ها به جهت اینکه یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود از حساسیت و سطح فنی بسیار بالایی برخوردار است.

امید شیخ احمدی و حمیدرضا هاشمی دو داور بین‌المللی کشورمان که پیش از این در جام‌های جهانی آلمان و مصر حضور داشتند در جام جهانی قطر هم قضاوت خواهند کرد.

داوری ژیمناستیک کشورمان در شرایطی در رویدادهای معتبر جهانی دارای نماینده است که برای اولین بار در ادوار المپیک، یک داور از ژیمناستیک ایران در المپیک پاریس حضور خواهد داشت. چندی پیش حمیدرضا هاشمی از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای قضاوت در این رویداد معتبر انتخاب شد.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896077

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد
  • معرفی و بررسی عطر ورساچه اروس
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در جام جهانی قطر