Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@23:19:17 GMT

۳۰۰ خرچنگ شناگر در سواحل خلیج فارس تلف شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۱۹۳۱

۳۰۰ خرچنگ شناگر در سواحل خلیج فارس تلف شدند

رئیس اداره دریایی حفاظت محیط‌زیست دریایی استان هرمزگان از تلف شدن حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ قطعه لاشه خرچنگ از گونه شناگر آبی در سواحل قشم خبر داد و گفت: علت قطعی تلفات خرچنگ‌ها پس از بررسی نمونه‌ها مشخص و اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست هرمزگان، افشین عسکری اظهار کرد: پیرو انتشار اخباری مبنی بر مرگ‌ومیر آبزیان در سواحل قشم در فضای مجازی، بلافاصله فرمانده یگان شهرستان قشم با تشکیل سه تیم مجزا، کل سواحل جزیره قشم را مورد پایش قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این بازدید و بررسی‌ها مشخص شد در ساحل جنوبی و در نواری به طول ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ قطعه لاشه خرچنگ از گونه شناگر آبی تلف شده‌اند، همچنین یک قطعه لاک‌پشت سبز نابالغ نیز در میان خرچنگ‌ها دیده شد.

رئیس اداره دریایی حفاظت محیط‌زیست دریایی استان هرمزگان با بیان اینکه نمونه‌برداری‌های آب و نمونه لاشه‌ها جهت ارسال به آزمایشگاه انجام شد، اضافه کرد: مورد قابل‌توجه این است که تنها یک گونه خرچنگ خوراکی تلف شده است درصورتی‌که آب به هر دلیلی آلوده باشد باید گونه‌های دیگر آبزیان نیز در میان لاشه‌ها مشاهده می‌شد درحالی‌که هیچ آثاری از دیگر گونه آبزیان و ماهیان مشاهده نشده است.

عسکری گفت: با توجه به موارد مذکور احتمال بیماری در این‌گونه از خرچنگ‌ها نیز مطرح و نمونه لاشه‌ها جهت بررسی به مرکز استان منتقل شد اما سایز لاشه‌ها این احتمال را نیز کمرنگ می‌کند، چراکه در صورت بیماری سایزهای متنوعی از یک گونه از بزرگ تا کوچک باید تلف شده باشند درحالی‌که تمامی لاشه‌ها در یک سایز بالغ و بازارپسند مشاهده شدند.

وی با تأکید بر اینکه احتمال صید خرچنگ‌ها توسط صیادان و تخلیه آن در ساحل به دلایل مختلف از فساد محموله گرفته تا نبود مشتری زیاد است، خاطرنشان کرد: علت قطعی تلفات خرچنگ‌ها پس از بررسی نمونه‌ها مشخص و اعلام خواهد شد.

کد خبر 415057

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محيط زيست تنوع زیستی قشم هرمزگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خرچنگ ها لاشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیده شدن صدای آرام امواج در سواحل مازندران

هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت با موج کوتاه همراه است.

سرعت وزش باد امروز در نزدیک سواحل استان تا ۶ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

ارتفاع موج هم در این مدت تا ۰۵ متر برآورد می‌شود.

بزرگترین دریاچه جهان در این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • بررسی علل وقوع سیل های اخیر در جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس
  • شنیده شدن صدای آرام امواج در سواحل مازندران