Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@19:31:30 GMT

واکنش دولت عراق به حملات آمریکا علیه حشد شعبی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۲۲۱۱

واکنش دولت عراق به حملات آمریکا علیه حشد شعبی

وزارت امور خارجه عراق سفیران آمریكا و انگلیس را بعد از حملات نظامیان این کشور به پایگاه های حشد الشعبی احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، وزارت امور خارجه عراق سفیران آمریكا و انگلیس را بعد از حملات نظامیان این کشور به پایگاه های حشد الشعبی احضار کرد.

 

جنگنده های متعلق به آمریکا و انگلیس چند روز پیش حملاتی علیه مواضع حزب الله عراق و نیروهای حشد الشعبی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات چند از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند.

 

احمد الصحف سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه ای که در صفحه رسمی توییتر منتشر شده گفت: محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه جلسه ای اضطراری برگزار کرد که در آن معاونان ، مشاوران و سخنگوی این وزارتخانه در مورد اقدامات مربوط به تجاوز اخیر آمریکا بحث کردند.

 

وی افزود وزیر خارجه شخصاً دستور احضار سفرای ایالات متحده و انگلیس در بغداد را صادر کرده است.

 

رئیس جمهور برهام صالح همچنین حملات هوایی آمریکا در عراق را که باعث کشته شدن حداقل یک غیرنظامی و پنج پرسنل امنیتی در اوایل روز جمعه شد ، محکوم کرد.

 

صالح گفت: ریاست جمهوری جمهوری عراق بمباران پایگاه های حشد الشعبی و فرودگاه کربلا را محکوم می کند و به طور جدی این مسئله را بررسی خواهد کرد.

 

وی افزود: ریاست جمهوری این حمله را نقض حاکمیت ملی عراق و تمام اقدام لازم برای برخورد با آن را واجب می داند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: حشد شعبی دولت عراق عراق حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی و انگلیسی روز دوشنبه اتهاماتی را مطرح و تحریم‌هایی را اعمال کردند و پکن را به یک کمپین جاسوسی سایبری گسترده متهم کردند که ظاهراً میلیون‌ها نفر از جمله قانون‌گذاران، دانشگاهیان، روزنامه‌نگاران و شرکت‌هایی از جمله پیمانکاران حوره دفاعی را هدف قرار داده است.

براساس لیستی که ایالات متحده تهیه کرده، کارمندان کاخ سفید، سناتور‌های آمریکایی، نمایندگان پارلمان انگلیس و مقامات دولتی در سراسر جهان که از پکن انتقاد کردند از گزینه‌های هک گروه چینی بوده‌اند.

تعداد کمی از قربانیان با نام شناسایی شده‌اند، اما مقامات آمریکایی اظهار کردند، جاسوسی بیش از یک دهه هکرها، پیمانکاران حوزه دفاعی، مخالفان و انواع شرکت‌های آمریکایی. از جمله شرکت‌های فولاد، انرژی و پوشاک آمریکایی را به خطر انداخته و حتی همسران مقامات ارشد و قانونگذاران آمریکایی نیز قربانی هک شده‌اند.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: هدف از عملیات هک جهانی سرکوب منتقدان رژیم چین، به خطر انداختن نهاد‌های دولتی و سرقت اسرار تجاری بود. در کیفرخواستی که روز دوشنبه علیه هفت نفر از هکر‌های مظنون چینی منتشر شد، دادستان‌های ایالات متحده در دادگاه گفتند که این هک منجر به خطر افتادن حساب‌های کاری، ایمیل‌های شخصی، ذخیره سازی آنلاین و سوابق تماس‌های تلفنی بخش قابل توجهی از مردم آمریکا شده است. 

اتهامات جاسوسی از سوی دو کشور با بررسی اطلاعات و سوابق حملات سایبری، اعمال جاسوسی و حملات سایبری مخرب به شبکه‌ها و سایت‌های حساس به دولت چین وارد شده است.

به گفته مقامات آمریکایی و انگلیسی، این اقدامات از سوی گروه‌های جاسوسی چینی صورت گرفته است و هدف‌هایی مانند سرقت اطلاعات حیاتی داشته‌اند. از جمله اعمال جاسوسی اتهام‌زده شده به چین شامل ورود به سیستم‌های اطلاعاتی حساس دولت‌ها و سرقت اطلاعات شرکت‌های خصوصی است.

دولت چین این اتهامات را رد و تاکید کرده است که هیچگونه ارتباطی با این حملات نداشته است، اما به نظر می‌رسد که این اتهامات ممکن است روابط بین‌المللی چین با غرب را تحت تأثیر قرار دهد و بر روابط سیاسی و اقتصادی این دو کشور اثرات نامطلوب به جای گذارد.

این اتهامات نشان می‌دهد که جنگ سایبری به یکی از ابزار‌های انتقام و رقابت بین کشور‌ها تبدیل شده است و هر کشور در تلاش است تا به کمک این ابزار، مزایا و فوایدی برای خود و ضرر‌هایی برای دیگران ایجاد کند و در خمین راستا جامعه بین‌المللی به دنبال یافتن راه‌هایی برای محدود کردن و کنترل این نوع حملات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • انگلیس، چین را به حملات سایبری متهم کرد
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!