Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیاران وزیر خارجه در ملاقات‌های جداگانه با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران ضمن تشریح روند مقابله با کرونا و مشکلات ناشی از تحریم‌های آمریکا، نامه‌های ظریف خطاب به همتایانش را به آنها تحویل دادند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دستیاران وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های منطقه‌ای در ملاقات‌های جداگانه و متعدد با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم در ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا و بیان مشکلات و موانع ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا در مسیر تامین اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز، نامه‌های وزیر امور خارجه خطاب به همتایان وی در کشورهای مختلف جهت تسلیم به وزرای امور خارجه به روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تحویل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال ارسال نامه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، دستیاران وزیر امور خارجه در حوزه‌های منطقه‌ای روز شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۸ در ملاقات‌های جداگانه و متعدد با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم در کشورمان به تشریح آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا و بیان مشکلات و موانع ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا در مسیر تامین اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز پرداختند.

دستیاران وزیر خارجه همچنین نامه‌های وزیر امور خارجه خطاب به همتایانش در کشورهای مختلف را با محتوای مشابه نامه وی به دبیرکل سازمان ملل، برای تسلیم به وزرای امور خارجه این کشورها، تحویل سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران دادند.

 

 

در این دیدارها ضمن تاکید بر اینکه تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران مانع اصلی در مسیر مبارزه موثر و جامع با شیوع کرونا است، بر ضرورت عدم  شناسایی و اجرای این تحریم‌های غیرقانونی از سوی جامعه بین‌المللی تاکید شد.
 گفتنی است محمدجواد ظریف در نامه‌‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و همتایان خویش تاکید کرده که علی‌رغم توانمندی علمی و تعهد نظام سلامت ایران برای مبارزه با شیوع کرونا ویروس، تحریم‌های ایالات متحده بر تجارت قانونی فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه تاثیر داشته و تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع کووید-۱۹ در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است. 
وزیر امور خارجه در این نامه، تاثیر تحریم‌های آمریکا بر فروش نفت و هم چنین دیگر صادرات کشور توسط بخش‌های دولتی و غیردولتی و در نتیجه کاهش درآمدهای کشور و توان دولت برای تامین یارانه کالاهای اساسی شهروندان ایرانی و کاهش توان بخش خصوصی برای تولید و اشتغال، چند لایه بودن تحریم‌های بخش‌های مالی، حمل و نقل، بیمه و بانکی برای ممانعت از فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران، عدم تامین قطعات، لوازم و حتی نرم‌افزارهای ناوبری مورد استفاده شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و اقدامات اخیر شرکت‌های آمریکایی برای مانع‌تراشی در استفاده از فناوری اطلاعات در جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ را به عنوان مثال‌هایی از اقدامات آمریکا بر شمرده و از بی‌عملی جامعه جهانی در مقابل اقدامات غیرقانونی دولت ایالات متحده انتقاد کرده است.  

ظریف در پایان این نامه، توقف فوری تروریسم اقتصادی دولت ایالات متحده علیه مردم ایران را الزامی خوانده و بر وظیفه سازمان ملل متحد و دولت‌های عضو در همراهی با درخواست مردم و دولت ایران در توقف سیاست دولت ایالات متحده تاکید کرده و از دبیرکل درخواست کرده تا متن این نامه به عنوان سند مجمع عمومی و شورای امنیت منتشر شود.(اینجا بخوانید)

گفتنی است حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز روز جمعه با ارسال نامه‌ای به سران تعدادی از کشور‌ها با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تبدیل شدن آن به یک اپیدمی جهانی، متذکر شده است که در این شرایط، جمهوری اسلامی ایران ــ بر خلاف سایر کشور‌های درگیر ــ با موانع و محدودیت‌های جدی مواجه است که ناشی از تحمل دو سال تحریم‌های گسترده غیرقانونی، سیاست فشار حداکثری و کارشکنی‌های سیستماتیک دولت آمریکا می‌باشد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدجواد ظریف آنتونیو گوترش کرونا جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه دستیاران وزیر ایالات متحده سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

یک حساب توئیتری امنیت دولتی آمریکا که به زبان فارسی منتشر می شود از تعیین جایزه 10 میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد 3  مرد ایرانی به عنوان هکر خبر داد.   به گزارش یورو نیوز؛ برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب .س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.   به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند