Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در ادامه دیدارهایش با «اشرف غنی» درباره آخرین تحولات روند صلح گفت‌وگو کرد. ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «صدیق صدیقی» سخنگوی «اشرف غنی» اعلام کرد که در دیدار «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با غنی دو طرف درباره آخرین تحولات روند صلح گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقی گفت که در این دیدار درباره مسئله کاهش خشونت‌ها و گام‌های بعدی در روند صلح نیز بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

این دیدار در حالی صورت گرفته که افغانستان روند آزادی زندانیان طالبان را به دلیل اختلافات درباره شمار زندانیانی که قرار است آزاد شوند و نیز اخذ ضمانت برای اینکه اعضای آزاد شده طالبان دیگر به میدان جنگ باز نمی‌گردند، به تعویق انداخته است.

اشرف غنی که پیش از این تاکید می‌کرد مسئله آزادی زندانیان طالبان باید در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی مطرح شود پس از برگزاری مراسم تحلیفش فرمان آزادی تدریجی زندانیان طالبان را با شرایط ویژه‌ای صادر کرد.

تعویق آزادی زندانیان طالبان به دلیل اختلافاتسخنگوی اشرف غنی: آزادی زندانیان طالبان مشروط به کاهش خشونت‌هاستاتحادیه اروپا: دولت افغانستان هیچ تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان ندارد

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت اما می‌گوید که براساس توافق آمریکا و طالبان زندانیان این گروه باید بدون هیچ پیش‌شرطی آزاد شوند و موضع طالبان در این باره بسیار شفاف است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان آزادی زندانیان طالبان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: برخی گزارش‌ها در پاکستان از کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان و دستیار نزدیک به رهبر این گروه در شهر «کویته» خبر دادند.

منابع خبری پاکستان نوشتند: مولوی محمد عمر جان در منطقه "نوا کلی" در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان توسط مهاجمان ناشناس ‌کشته شد.

وی از اعضای طالبان افغانستان و حتی شخص نزدیک به هبت اله آخند زاده رهبر این گروه شناخته می‌شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان با تایید ترور مولوی محمد به محل کشته شدن وی اشاره‌ای نکرد.

 

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر