Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور  در نشست ویدئو کنفرانس با ۱۵ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ها گفت: به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، اطلاع رسانی همه جانبه با تمامی امکانات رسانه ای و تبلیغی برای ضرورت ماندن مردم در خانه و خودداری از حضور در اماکن عمومی و انجام امور ارباب رجوع از طریق سیستم های الکترونیک، اولویت اصلی فعالیت مدیران شهری و روستایی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی - جمالی نژاد اظهار کرد: ضرورت دارد برای خودداری از حضور عموم هموطنان در اماکن شلوغ و پرجمعیت بویژه در هفته انتهایی سال و روزهای ابتدایی سال آتی و تاکید بر ماندن آنها در منازل با بهره گیری از توانمندی های تمامی رسانه ها و امکانات تبلیغاتی مدیریت شهری و روستایی در فضای شهرها و روستاها، اطلاع رسانی مستمر، همه جانبه و فراگیری صورت پذیرد.
 
وی همچنین از اقدامات شبانه روزی نیروهای شهرداری ها و دهیاری ها که بصورت شبانه روزی در زمینه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در حال ارائه خدمات به مردم هستند، قدردانی و ابرازامیدورای نمود که این اقدامات به نحو مناسبی در رسانه ها انعکاس یابد.
 
جمالی نژاد در ادامه گفت: بدون شک تمام ظرفیت و نیروهای استانی متعلق به یک خانواده به نام کشور ایران است و نباید در عرصه مقابله با کرونا بخشی نگر باشیم و چنانچه استانی مشکلی دارد همه باید احساس مسئولیت نموده و استانهای معین  و دیگر استانها هم برای رفع آن کمک نمایند و اگر استانی در این موضوع به موفقیتی دست یافته باید الگوسازی کند و آنرا در اختیار سایر استانها هم قرار دهد.
 
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه بعضی از مسوولان استانها در این عرصه بسیار فعال هستند، افزود: اگر مسئولی درحوزه شهری و روستایی قصور و کوتاهی کند، شهرداری و دهیاری اولین جایگاهی است که آسیب خواهد دید و ما نباید بخشی نگر باشیم.
 
وی خطاب به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری ها تاکید نمود: باید مبارزه با ویروس کرونا را قدم به قدم درطول شبانه روز در حمایت و پشتیبانی از ضدعفونی کردن و گندزدایی مستمر معابر عمومی، ناوگان حمل و نقل شهری و روستایی، دفن اصولی پسماندها، اطلاع رسانی مستمر و فراگیر، مساعدت به آن دسته از نیروهایی که در خدمات شهری و آرامستانها در صف اول خدمت رسانی قرار دارند و رعایت دقیق دستورالعمل ها و بخشنامه ها و همکاری با دستگاه های ذیربط پیگیری نمایید.
 
جمالی نژاد در ادامه افزود : شهرداری های زیر پنجاه هزار نفر در امر تولید و اشتغال پایدار بخصوص تولید مواد ضدعفونی و ماسک هم پیشقدم شوند تا هم نیاز خود و کشور را مرتفع نمائید و وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور دراین امر ازهرگونه کمک و مساعدت دریغ نخواهد کرد.
 
وی همچنین بر اتخاذ تدابیری در خصوص تعویق عوارض شهرداری و تخفیف در موارد  اقساط و جرائم مربوطه، چک و موارد دیگر مربوط به کمیسیون های شهرداری و تنفس  و تخفیف های لازم به شهروندان و طرف های قرارداد با شهرداری ها و دهیاری ها تاکید نمود.
 
وی در ادامه با تاکید براینکه در میدان مقابله با ویروس کرونا، مدیران شهری و روستایی کانال ارتباطی بین مسئولین و مردم هستند، گفت: به لطف خدا کشور با تمامی قدرت و با پشتوانه مردم از هر مشکل ازجمله تحریم سربلند بیرون آمده و خواهد آمد و ما مسوولین باید با ارتباط با مردم و مسئولین بالا دستی و تعامل و همدلی با مردم و مسوولین به عبور از این بحران کمک نماییم و از هرچه باعث بی اعتمادی بین مردم ومسئولین می گردد فاصله بگیریم.
 
وی درخاتمه افزود: با توجه به اینکه از ابتدای اسفند بطور جدی  درگیر مقابله با ویروس کرونا هستیم، گفت: برای مبارزه با ویروس کرونا باید دقت بیشتری داشته باشیم و تمهیدات لازم برای ضدعفونی شهرها روستاها دیده شود  و ازظرفیت نیروهای مردمی، بسیج، ارتش و سپاه دراین مهم با بهترین شکل  ممکن کمک گرفته شود ومساعدت به دیگر مسئولین در هر ورودی وخروجی هر شهر و روستا صورت پذیرد تا این بحران فروکش نماید.
 
شایان ذکر است در این نشست دکتر قربانی، مدیرکل دفتر فنی وبرنامه ریزی عمرانی وزارت کشور درخواست حمایت  بیشتر معاونین عمرانی استانداری ها از کمیته های پنجگانه مشورتی در حوزه فنی وعمرانی واستفاده از پتانسیل وظرفیت نخبگان استان در این خصوص را مطرح نمود و در ادامه افزود: با مشارکت اعضای همین کمیته های مشورتی که برگرفته از نظرات کارشناسان استان است درصدد اصلاح آیین نامه ها  و دستورالعمل ها و بخشنامه ها بصورت مشارکتی با استانها می باشیم.
 
در این همایش بحث وتبادل نظر با معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری ها با ارائه  گزارش عملکرد مختصر در خصوص مشکلات  حوزه عمرانی و مباحث مبارزه با ویروس کرونا درحوزه شهری و روستایی صورت گرفت.
 
لازم بذکر است همایش مزبور بصورت ویدئو کنفرانسی با ۱۶ استان دیگر کشور ادامه خواهد داشت.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر کشور ویروس کرونا جمالی نژاد گندزدایی عوارض شهرداری ویدئو کنفرانسی وزیر کشور ویروس کرونا عوارض شهرداری مهدی جمالی نژاد عمرانی استانداری ها ویروس کرونا شهری و روستایی اطلاع رسانی شهرداری ها جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد

ناصر نعمتی که دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات است، پیش از این مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی استانداری بوده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد، مدیر خبرگزاری فارس خراسان رضوی و قائم مقام و سر دبیر ارشد مجموعه رسانه‌ای خبرفوری از دیگر سمت های وی در عرصه رسانه و اطلاع رسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود
  • تاکید بر ضرورت تسریع در کمک‌رسانی به مردم غزه
  • شهرداری سنندج روندعمران شهری را با سرعت بیشتری ادامه دهد
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ضرورت تسریع در کمک‌رسانی به مردم غزه
  • مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی