Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش بیش از 3 درصدی جمعیت کیفری با صدور آراء جایگزین حبس توسط محاکم استان خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین حجت الاسلام والمسلمین نوراله قدرتیگفت: طی 11 ماه سال جاری شعب دادگستری استان 7085 رای جایگزین حبس صادر نموده اند. که از این تعداد شهرستان قزوین با  2950 رای در رتبه اول و حوزه قضائی محمدیه با 479 رای در رتبه بعدی صدور آراء جایگزین حبس قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در دادگاههای بخش نیز کوهین با 367 مورد رای جایگزین حبس اولین و دادگاه عمومی بخش آبگرم با 296 مورد دومین دادگاه بخش در صدور این نوع از آرا می باشد.

رئیس کل دادگستری استان اذعان داشت: با توجه به صدور آراء جایگزین حبس طی مدت یاد شده  کاهش آمار زندانیان به میزانی بیش از 3 درصد را شاهد بوده ایم .

مقام ارشد قضائی استان در ادامه  با اشاره به هدف  اعمال مجازات‌های جایگزین حبس تصریح نمود: ترویج و اشاعه فرهنگ خدمات‌دهی به مردم و توسعه کارهای عام‌المنفعه و تحت تاثیر قرارگرفتن متهم از ورود میدانی به عرصه این نوع خدمات‌رسانی به شهروندان به‌جای حبس که می‌تواند تبعات منفی و جبران‌ناپذیر عدیده‌ای را در پی داشته باشد، یکی از اهداف اعمال این مجازات هاست.

وی افزود: ممکن است فردی برای اولین بار جرمی را انجام داده باشد و قاضی هم سهو و خطا را به جای تعمد در آن ببیند. حال تکلیف چیست آیا فرد بایستی در زندان به عواقب جرمی که انجام داده بیندیشد یا می‌تواند اثرات اجتماعی گناهی که انجام داده است را با انجام یک کارمثبت در همان حیطه به خوبی درک کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حبس دادگستری حکم جایگزین جایگزین حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی صبح امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای درباره موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطالبات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تأمین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌شود.

وی افزود: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمدهای عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

کد خبر 6086041

دیگر خبرها

  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه
  • ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • تجلیل از رئیس دادگاه خلاق بخش سراجو در مراغه
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند
  • رشد صدور آرای محکومین برای مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان
  • آیا می توان به قرار بازداشت موقت اعتراض کرد؟