Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

شیوع کرونا بسیاری از روش‌های سنتی در حمل و نقل کشور را تغییر داد، تا جایی که دریافت نقدی عوارض آزادراهی را ممنوع و از امروز دریافت حواله لاستیک را برای رانندگان کامیون، اینترنتی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، اکنون دفتر برنامه ریزی و فناوری سازمان راهداری تلاش دارد تا بسیاری از روش‌های سنتی در راهداری و حمل و نقل کشور را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این رانندگان ناوگان سنگین استقبال زیادی از انجام کارهای خود از طریق اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های اینترنتی نداشتند، با این حال تلاش سازمان راهداری، افزایش نقش آفرینی رانندگان و کاربران جاده برای کاهش شیوع کرونا است.

یکی از مهمترین‌ها ممنوعیت دریافت نقدی عوارض آزادراهی بود؛ از روز شنبه ۱۷ اسفند دستگاه پوز در گیت‌های عوارضی آزادراه‌ها نصب شد و رانندگان شخصاً و با کارت شتاب خود عوارض را پرداخت کردند.

همچنین به منظور اجتناب از تماس مستقیم رانندگان هنگام ورود رمز کارت های شتاب، اقلام بهداشتی از قبیل دستکش نایلونی یکبار مصرف، دستمال کاغذی و کیسه فریزر در اختیار رانندگان گرفت.

سازمان راهداری همچنین برای رانندگانی که کارت بانکی همراه ندارند،  این امکان را فراهم کرد که شماره پلاک، کلاس خودرو و سایر مشخصات شناسایی خودرو ثبت شود تا برای پیگیری وصول عوارض از طریق مراجع مربوطه استفاده شود.

از امروز نیز در اقدامی جدید برای  کاهش مراجعات حضوری رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، تصمیم گرفته شد تا حواله لاستیک این ناوگان به صورت غیر حضوری صادر شود.

بر این اساس با توجه به ضرورت کاهش مراجعه حضوری مالکان ناوگان سنگین و نیمه سنگین حمل و نقل جاده ای برای دریافت حواله لاستیک و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سامانه اینترنتی صدور حواله لاستیک با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راه اندازی شده است.

متقاضیان می توانند از طریق مراجعه به نشانی http://tirehavaleh.rmto.ir  درخواست خود را ثبت و حواله لاستیک را دریافت کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان راهداری شیوع کرونا سازمان راهداری حواله لاستیک حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، فخرالدین معصوم‌زاده با اعلام اینکه دریافت کرایه نقدی از سوی رانندگان بخش ملکی و خصوصی در تمامی مسیرها تحت هر عنوان ممنوع است، افزود: واحدهای گشت نظارتی اداره نظارت بر اتوبوسرانی موظف شدند تا به این موضوع با جدیت ورود کرده و موضوع را گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت کرایه اتوبوس‌های عمومی در ناوگان اتوبوسرانی ارومیه، صرفاً می‌بایست با کارت بلیت الکترونیکی صورت گیرد، اظهار کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که شهروندانی که به هر دلیل فاقد کارت بلیط الکترونیکی هستند بتوانند از راننده اتوبوس آن را تهیه کنند.

معصوم‌زاده با تأکید بر اینکه سیستم بلیت الکترونیک، سال‌هاست در شبکه اتوبوسرانی ارومیه با موفقیت در حال فعالیت است و تنها روش دریافت کرایه در ناوگان، استفاده از کارت بلیت است از عموم شهروندان درخواست کرد که با توجه به ممنوعیت پرداخت نقدی به رانندگان، برای سوار شدن در اتوبوس از پرداخت وجه نقد تحت هر عنوان خودداری کرده و صرفاً از کارت بلیت الکترونیکی استفاده کنند.

وی با اشاره به تعداد محدود باجه‌های شارژ کارت بلیط الکترونیکی به دلیل کمبود نیروی انسانی، ادامه داد: عمده باجه‌های شارژ کارت‌های بلیط الکترونیکی در هسته مرکزی شهر مستقر بوده و در آینده نزدیک برای سهولت در افزایش اعتبار کارت‌های بلیط الکترونیک اقداماتی صورت می‌گیرد که شهروندان بدون مراجعه به جایگاه‌های مذکور، موفق به افزایش اعتبار کارت‌های خود شوند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: اگر شهروندی تخلفی را در خطوط اتوبوسرانی مشاهده کرد و رانندگان اقدام به دریافت پول نقد کردند، می‌تواند با ارائه شماره اتوبوس به سامانه ۱۳۷ مراتب را گزارش کرده و پیگیر موضوع باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896664

دیگر خبرها

  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • رانندگان از سفر غیرضروری در سطح استان کرمان خودداری کنند
  • ◄ کسر و دریافت هرگونه وجه از مالکان و رانندگان اتوبوس ممنوع است
  • تلاش شبانه روزی راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در نوروز
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • سن دریافت گواهینامه در سال 1403 تغییر کرد