Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@11:50:26 GMT

اطلاع‌رسانی همه جانبه، ضرورت قرنطینه خانگی مردم

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۲۷۵۶

اطلاع‌رسانی همه جانبه، ضرورت قرنطینه خانگی مردم

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر اطلاع رسانی و تبلیغات همه جانبه برای ضرورت ماندن مردم در خانه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «مهدی جمالی نژاد» در نشست ویدئو کنفرانس با ۱۵ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها گفت: به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، اطلاع رسانی همه جانبه با تمامی امکانات رسانه‌ای و تبلیغی برای ضرورت ماندن مردم در خانه و خودداری از حضور در اماکن عمومی و انجام امور ارباب رجوع از طریق سیستم‌های الکترونیک، اولویت اصلی فعالیت مدیران شهری و روستایی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: ضرورت دارد برای خودداری از حضور عموم هموطنان در اماکن شلوغ و پرجمعیت بویژه در هفته انتهایی سال و روز‌های ابتدایی سال آتی و تاکید بر ماندن آن‌ها در منازل با بهره گیری از توانمندی‌های تمامی رسانه‌ها و امکانات تبلیغاتی مدیریت شهری و روستایی در فضای شهر‌ها و روستاها، اطلاع رسانی مستمر، همه جانبه و فراگیری صورت پذیرد.

او همچنین از اقدامات شبانه روزی نیرو‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که بصورت شبانه روزی در زمینه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در حال ارائه خدمات به مردم هستند، قدردانی و ابرازامیدورای نمود که این اقدامات به نحو مناسبی در رسانه‌ها انعکاس یابد.

جمالی نژاد در ادامه گفت: بدون شک تمام ظرفیت و نیرو‌های استانی متعلق به یک خانواده به نام کشور ایران است و نباید در عرصه مقابله با کرونا بخشی نگر باشیم و چنانچه استانی مشکلی دارد همه باید احساس مسئولیت نموده و استان‌های معین و دیگر استان‌ها هم برای رفع آن کمک نمایند و اگر استانی در این موضوع به موفقیتی دست یافته باید الگوسازی کند و آنرا در اختیار سایر استان‌ها هم قرار دهد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه بعضی از مسوولان استان‌ها در این عرصه بسیار فعال هستند، افزود: اگر مسئولی درحوزه شهری و روستایی قصور و کوتاهی کند، شهرداری و دهیاری اولین جایگاهی است که آسیب خواهد دید و ما نباید بخشی نگر باشیم.

او خطاب به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها تاکید نمود: باید مبارزه با ویروس کرونا را قدم به قدم درطول شبانه روز در حمایت و پشتیبانی از ضدعفونی کردن و گندزدایی مستمر معابر عمومی، ناوگان حمل و نقل شهری و روستایی، دفن اصولی پسماندها، اطلاع رسانی مستمر و فراگیر، مساعدت به آن دسته از نیرو‌هایی که در خدمات شهری و آرامستان‌ها در صف اول خدمت رسانی قرار دارند و رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و همکاری با دستگاه‌های ذیربط پیگیری نمایید.

جمالی نژاد در ادامه افزود: شهرداری‌های زیر پنجاه هزار نفر در امر تولید و اشتغال پایدار بخصوص تولید مواد ضدعفونی و ماسک هم پیشقدم شوند تا هم نیاز خود و کشور را مرتفع نمائید و وزارت کشور وسازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دراین امر ازهرگونه کمک و مساعدت دریغ نخواهد کرد.

او همچنین بر اتخاذ تدابیری در خصوص تعویق عوارض شهرداری و تخفیف در موارد اقساط و جرائم مربوطه، چک و موارد دیگر مربوط به کمیسیون‌های شهرداری و تنفس و تخفیف‌های لازم به شهروندان و طرف‌های قرارداد با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تاکید نمود.

جمالی‌نژاد در ادامه با تاکید براینکه در میدان مقابله با ویروس کرونا، مدیران شهری و روستایی کانال ارتباطی بین مسئولین و مردم هستند، گفت: به لطف خدا کشور با تمامی قدرت و با پشتوانه مردم از هر مشکل ازجمله تحریم سربلند بیرون آمده و خواهد آمد و ما مسوولین باید با ارتباط با مردم و مسئولین بالا دستی و تعامل و همدلی با مردم و مسوولین به عبور از این بحران کمک نماییم و از هرچه باعث بی اعتمادی بین مردم ومسئولین می‌گردد فاصله بگیریم.

او درخاتمه افزود: با توجه به اینکه از ابتدای اسفند بطور جدی درگیر مقابله با ویروس کرونا هستیم، گفت: برای مبارزه با ویروس کرونا باید دقت بیشتری داشته باشیم و تمهیدات لازم برای ضدعفونی شهر‌ها روستا‌ها دیده شود و ازظرفیت نیرو‌های مردمی، بسیج، ارتش و سپاه دراین مهم با بهترین شکل ممکن کمک گرفته شود ومساعدت به دیگر مسئولین در هر ورودی وخروجی هر شهر و روستا صورت پذیرد تا این بحران فروکش نماید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جمالی نژاد معاون وزیر کشور مهدی جمالی نژاد ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا شهری و روستایی اطلاع رسانی جمالی نژاد شهرداری ها همه جانبه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سیدمجتبی حسینی در مراسم عملیاتی‌سازی جهش تولیدات کشاورزی با ایده مولدسازی روستاها اظهار داشت: در استان سه منبع درآمدی داریم که یکی از محورهای مهم آن کشاورزی است به طوری که نزدیک به ۳۰ درصد اقتصاد استان را در بر می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه نام‌گذاری اقتصادی سال از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این مهم دارد، افزود: یکی از راه‌های برون رفت از قتصاد دولتی و در هم تنیده موجود، مردمی سازی است به نحوی که تصدی گریی مردم در امور اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد.

وی در ادامه گفت: ابتدای فروردین ماه، با ۳۵ مجموعه خصوصی و دولتی که تاثیر مستقیم در اقتصاد استان دارند جلسه هم فکری و هم اندیشی برگزار و ماموریت‌های تحقق شعار سال به بخش های مربوطه واگذار شد.

حسینی با اشاره به اینکه امروز بین ۳۵ پروژه‌ای که در راستای تحقق شعار سال تعریف شده، جهاد کشاورزی اولین دستگاهی است که در این مهم اقدامات لازم را انجام داده است، بیان کرد: چهار محور همچون توسعه دامداری‌های سبک و سنگین روستایی همچنین توسعه شیلات و زنبورستان‌ها، ایجاد صنایع کوچک روستایی در قالب صنایع لبنی، میوه خشک و صنعت بسته‌بندی، ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس ۳۰۰ مترمربعی و توسعه فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات روستایی از اهداف این طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه این رویکرد، یک نگاه عملیاتی و علمی است، عنوان کرد: از سوی دیگر برون سپاری بخشی از وضعیت موجود حائز اهمیت است که یکی  راه‌های چابک سازی در دولت محسوب می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه ۳۰ درصد اقتصاد استان در سازمان جهاد و با کمک تصمیم سازان جهاد اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان به عنوان اولین استانی که دست به این اقدام مهم زده  تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان با دستور کار تبیین شعار سال
  • بورسی شدن دارایی های مختلف شهرداری