Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیمه‌تاریک وجود اثری شگفت‌انگیز است که به شکلی کلی بنیان‌های زندگی ما را تغییر خواهد داد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کتاب وب، در این کتاب ما با بخشی سرکوب‌شده از خودمان روبه‌رو می‌شویم. بخش ترسناک وجودی خودمان که باعث سیاه‌شدن روابط و دنیایمان می‌شود، بخشی که می‌تواند روح ما را نابود کند.

این بخش که دبی فورد در کتابش، آن را سایه می‌نامد در واقع جنبه درونی خود ماست که به خاطر ترس از دست دادن افراد و موقعیت‌های زندگی همواره آن را کتمان و پنهان کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت این‌که این بخش از وجود خود را از دید دیگران پنهان کرده‌ایم این است که می‌ترسیم که دیگران با شنیدن و پی بردن به این ایرادات ما را قبول نداشته باشند. دبی فورد در این کتاب سعی می‌کند که با آشنا کردن ما با این نیمه‌تاریک وجودی‌مان ما را به اعماق خود ببرد و کاری کند که با ترس‌ها، عیب‌ها و نقص‌هایمان روبه‌رو شویم و به این باور برسیم که هم ما و هم دیگران نیمی از وجودشان تاریک است و کاری که ما باید برای تعالی زندگی‌مان انجام دهیم این است که این نیمه‌تاریک را به‌جای نفی و تکرار قبول و باور کنیم.

دبی فرود نویسنده کتاب نیمه‌تاریک وجود یک نویسنده، سخنران و آموزگار آمریکایی است که کارگاه‌های آموزشی زیادی را برگزار می‌کند. او به انسان‌های زیادی کمک کرده است که با مقاله با ترس‌ها و ضعف‌هایشان از خودشان شخصیتی با ثبات و قوی درست کنند. دبی فورد پیرو آموزه‌های بوداست و به‌دفعات می‌بینیم که در کتاب‌هایش نقل‌قول‌های فراوانی از بودا دارد. کتاب‌های دبی فورد به خودشناسی و تغییر مثبت زندگی کمک‌های فراوانی می‌کنند.

کتاب نیمه‌تاریک وجود از ما می‌خواهد بدانیم که ما برای آرامش به همه بخش‌های خوب، بد، زشت و زیبای وجودی‌مان نیاز داریم. دبی فورد برای ما روشن می‌کند در نیمه‌تاریک وجودمان یعنی درست جایی که همه صفات و ویژگی‌های سرکوب‌شده ما وجود دارند اعجازی نهفته است که تا به آن نفوذ نکنیم، این اعجاز را نخواهیم دید و معنای آزادی را حس نخواهیم کرد. دبی فورد در کتاب نیمه‌تاریک وجود به ما نشان می‌دهد که ما چگونه در اسارت هستیم و به ما نشان می‌دهد که احساسات و ترس‌های سرکوب‌شده ما چگونه در مواقع بحرانی زندگی، درست زمانی که نیاز به حمایت همه‌جانبه درونی داریم، به اغراق درمی‌آیند و ما را بیشتر از پیش در دنیایی از بحران غرق می‌کنند. صلح با خود، صلح با دنیا و آرامشی عمیق نتیجه روبه‌رو شدن با نیمه‌تاریک وجودی‌مان است.

در کتاب نیمه‌تاریک وجود می‌خوانیم که پس از مواجه با قسمت تاریک زندگی‌مان، آزادی و رهایی را تجربه خواهیم کرد و همچون پرنده‌ای سبک‌بال به‌سوی امیال و آرزوهایمان پرواز خواهیم کرد. این کتاب به ما یادآور می‌شود که سفید مطلق و سیاه مطلق وجود ندارد و همه ما مجموعه‌ای از صفات خوب و بد هستیم. این موضوع به ما کمک می‌کند که در روابطمان با دیگران آن‌ها را بهتر و بیشتر درک کنیم، کمتر قضاوتشان کنیم و این نتیجه آن است که باور کرده‌ایم هرکس نیمه‌ای تاریک در وجودش دارد.

مواجه‌شدن با این نیمه‌تاریک از وجومان نیازمند جسارت است. جسارتی که میوه و نتیجه آن آرامش است. دبی فورد در کتابش و با تمرین‌هایی که در هر فصل برای ما در نظر گرفته است، ما را در مواجه با این نیمه‌تاریک یاری می‌کند و به ما آموزش می‌دهد چگونه باید با خود واقعی‌مان آشنا شویم و چگونه در سفری هیجان‌انگیز به درون خود شیرجه بزنیم و تمام صفات و ترس‌ها و ویژگی‌های سرکوب‌شده خود را ببینیم. چگونه بر خاطراتی که همچون زنجیری به پاهای ما بسته‌شده‌اند دست بکشیم وبال‌های خود را برای پرواز بازکنیم. در هر فصل از این کتاب این موارد قدم‌به‌قدم و با آهنگی منظم به ما آموزش داده می‌شود تا ما با خود واقعی‌مان آشتی‌کنیم.

 دبی فورد همچنین به ما یادآور می‌شود که ما چگونه در بحران‌ها با ایجاد فرافکنی، صفات و ویژگی‌های منفی خود را به دیگران نسبت می‌دهیم. او می‌گوید که همان صفات منفی که به دیگران نسبت می‌دهیم همان ویژگی‌هایی منفی درون ماست که باید برای درمان آن‌ها و مواجه‌شدن با آن‌ها دست‌به‌کار شویم. در این کتاب یاد می‌گیریم که چگونه باید پرده‌هایی که پوشاننده عیب‌هایمان است را کنار بزنیم و آن‌ها را بپذیریم. تنها در این صورت است که گنج‌های وجودی ما از زیرخاک نمایان می‌شوند و ما در کنار همه نقص‌هایمان زیبا و پرشکوه دیده می‌شویم.

و اما در نهایت به‌منظور خرید کتاب، می‌توانید این کتاب را از فروشگاه اینترنتی کتاب وب سفارش دهید. کتاب وب یک فروشگاه آنلاین کتاب است که با توجه به دارا بودن ویژگی ارسال رایگان کتاب به سراسر کشور تلاش می‌کند تا سهم و دِین خود را در بالا بردن میزان آگاهی جامعه به بهترین شکل انجام دهد. ما کتاب را به‌مانند آب حیات می‌دانیم و باور داریم که ما آب حیات می‌فروشیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب وب کتاب نیمه تاریک سرکوب شده وجودی ما ترس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم

یکی از اسیران صهیونیست در پیام منتشرشده از سوی گردان‌های قسام تاکید کرد که نتانیاهو و کابینه‌اش مشغول خوش‌گذرانی در کنار خانواده‌هایشان هستند و این اسیران را به حال خود رها کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) پیامی تصویری را از یک اسیر صهیونیست منتشر کرد.

این اسیر صهیونیست در این پیام تصویری خطاب به نتانیاهو و کابینه‌اش گفت: آنچه را از شما انتظار می‌رود انجام بدهید و ما را همین حالا به خانه‌هایمان بازگردانید. آیا این موضوع برای شما به کاری سخت مبدل شده است؟

وی افزود: بنیامین نتانیاهو، تو و کابینه‌ات باید از خودتان خجالت بکشید؛ زیرا شما در حق من و هزاران اسراییلی دیگر کوتاهی کردید. باید از خودتان خجالت بکشید؛ زیرا ۲۰۰ روز است که ما را رها کرده‌اید، تمامی اقدامات ارتش شکست خورده است و مواد منفجره نیروی هوایی ارتش نزدیک به ۷۰ اسیر دیگر مانند مرا کشته است.

این اسیر صهیونیست ادامه داد: شما باید از خودتان خجالت بکشید؛ زیرا تمامی پیشنهادهای توافقی را که به شما ارایه شده رد کرده‌اید. نمی‌خواهید این کابوس را تمام کنید؟

وی افزود: بنیامین نتانیاهو و کابینه نتانیاهو، در هنگامی که شما به همراه خانواده‌هایتان مهمانی‌های شام را برگزار می‌کنید، به ما بازداشتی‌ها فکر کنید.

این اسیر صهیونیست خطاب به نتانیاهو و کابینه‌اش گفت: زمان آن رسیده که مناصبتان را ترک کنید، از وزارتخانه‌ها خارج شوید و خانه‌شین بشوید.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • جهان ما ممکن است در نهایت دوباره به بیگ‌بنگ‌ برگردد و نابود شود
  • پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!
  • پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم
  • اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!
  • کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی + ویدئو
  • ببینید | کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی
  • فانوسی در شب‌های تاریک؛ یوونتوس به فینال کوپا ایتالیا صعود کرد
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • ببینید | بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید!