Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزشکاران دو و میدانی کار اردکانی ابراز امیدواری کردند در صورت حمایت های بیشتر در زمینه های لازم؛ افتخارآفرینی های این رشته ورزشی ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ رشته دو و میدانی طی سال های اخیر در شهرستان اردکان مورد توجه واقع شده و ورزشکاران این رشته ورزشی از جمله صالح قانعی، پریسا صباغی، آزاده مصیبی، فاطمه هاتفی، زینب احمدی، فاطمه فتاحی، لیلا پیشوایی، فاطمه زنگباری، آزیتا پورشادکام، فاطمه سرافراز، دنیا بزار زاده، فاطمه طباطبایی و سارا شاکر افتخارات متعددی را کسب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مهلا رضایی با کسب مقام سومی 1500 متر کشوری؛ فاطمه خدایی، رکورد دار پرش با نیزه نوجوانان؛ فاطمه ادبی، قهرمان 100 متر با مانع نوجوانان کشور؛ فاطمه محیطی زاده، مقام چهارم نوجوانان آسیا و رکورد دار ماده هفتگانه نوجوانان و جوانان ایران و عضو تیم ملی از افتخارآفرینان آینده دار هستند.

خبرگزاری شبستان پیگیر دغدغه ها و مسائل این افتخارآفرینانان شد. از کم توجهی ها گرفته تا کمبود امکانات و فضا در کنار موارد دیگر از جمله مهم‌ترین عوامل دلسردی ورزشکاران اردکانی فعال در این رشته ورزشی است.

فاطمه محیطی زاده که هم‌اکنون در اردکان فعالیت ورزشی خود را دنبال می‌کند و جدای از قهرمانی در کشور و تصاحب رکورد هفتگانه دختران نوجوان و جوانان کشور، موفق شد تا چند قدمی سکوی کسب مدال آسیا پیش رود در رقابت نوجوانان آسیا مقام چهارم را به دست آورد.

این ورزشکار اردکانی در مسابقات جهانی دانش آموزی نیز در کرواسی حضور یافت و عملکردی خوبی برای اولین بار در تاریخ ورزش دو ومیدانی استان یزد از خود به جا گذاشت تا هم نیم نگاهی به آینده خود داشته و هم توانایی و پتانسیل های موجود در دختران اردکان را به رخ رقیبان در کشور و حتی سطوح بالاتر بکشد.

«فاطمه محیطی زاده» در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد گفت: برای اولین بار با حمایت مجتبی دهستانی ریاست هیات، دختران اردکان موفق شدند استعدادهای خود را در این رشته پیدا کنند و بحمدلله مربی خوبی هم برای این شهرستان معرفی کردند تا هدایت تیم دختران را به دست گیرند.

وی افزود: دغدغه‌های معیشتی همواره یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهم زندگی هر ورزشکار و مربی محسوب می‌شوند و مجبورند بیشتر وقت خود را صرف ورزش و تمرین کنند به همین علت از کسب درآمد باز می‌مانند و حتی قسمتی از وقت درس و تحصیل زندگی در کنار آن صرف می شود.

فاطمه خدایی پرنده پرش بانیزه این شهرستان نیز یکی دیگر از افتخارآفرینان است که در کنار تصاحب قهرمانی های متعدد در کشور اکنون افتخار رکورددار بودن این ماده در دختران ایران را به دوش می کشد و درد دل هایی از کمبودها و کم رنگ شدن حمایت های مسئولین بیان داشت که نیاز به توجه و تقویت فضای موجود در ورزش دارد.

این ورزشکار اردکانی در گفت و گویی با خبرگزاری شبستان از یزد اظهار داشت: اردکان تاکنون در بخش دختران فعال نبوده و در قسمت پسران هم کمی بیش در سطح استانی قدم هایی را برداشته بود اما اکنون و در طی دو سه سال اخیر ما با حمایت های هیات و پیگیری های لازم توانستیم خود را به مسابقات کشوری و کسب مدال سوق دهیم و این برای شخص ما دوندگان و جامعه ورزشی اردکان و استان باعث افتخار است.

خدایی ادامه داد: برای هر موفقیت و رشدی برنامه ریزی، تمرین و به پشتوانه آن حمایت مسئولین در جهت رفع موانع و مشکلات لازم و آماده بودن تجهیزات ورزشی تمرین ضروری است.

فاطمه ادبی نیز دیگر دونده ای است که ابتدا در ماده دو 100 و 400 مانع در کشور خوش درخشید و سپس با تمرینات مداوم استعداد پرش با نیزه را به میدان رقابت هدایت کرد تا با قرار گرفتن بر روی سکوی کسب مدال، غیرت و توانمندی دختران اردکانی به نمایش گذاشته شود.

وی در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد حمایت مسئولین جهت رفع مشکلات و کمبودها را از در خواست های این ورزشکاران دانست و گفت: نبود پیست تارتان، تجهیزات لازم مانند تشک پرش ارتفاع،  تشک پرش با نیزه، مانع، نیزه استاندارد پرش و دیگر اقلام تمرینی از کمبودهای تمرینی ما ورزشکاران می باشد که نبود هرکدام پیشرفت و برنامه استاندارد پیشرفت را به تاخیر می اندازد.

واقعیت این است که ورزش در کنار دغدغه‌های معیشتی ورزشکار نیاز به حمایت مسئولین شهرستان، استان، فدراسیون و حتی ارگان های دولتی وابسته دارد تا بتواند زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم آورد که اینک در چند سطر دغدغه مشترک این سه قهرمانان شهرستان را باهم می خوانیم.

دست اندرکاران ورزشی با حمایت های همه جانبه خود می توانند زمینه سربلندی شهر، کشور و فرزندان این دیار را فراهم سازند هرچند حضور این سه پرنده دوومیدانی در اردوی تدارکاتی جهت انتخاب تیم ملی حقایقی از استعدادهای نهفته و قدرت ورزش دوومیدانی اردکان ر ا در این کوتاه مدت نشان داد.

این دختران دو و میدانی کار در ادامه به نقش هیات دو و میدانی اردکان و مربیان در موفقیت‌های خود اشاره و اظهار کردند: هیات تمام سعی خود را برای تهیه امکانات و زیر ساخت ها به کار بسته و ما از نزدیک شاهد تلاش هایشان هستیم. البته نقش پدر و مادرها هم به یقین به عنوان رکن اصلی تاثیرگذار بوده است.

دوندگان اردکانی با اشاره به کم رنگ شدن حمایت مسئولان ورزش و باشگاه در چند ماه اخیر، افزودند: در سال پیش گاهی شاهد تقدیر و تشکر بعضی از شخصیات ها و مسئولین بودیم اما اکنون بعد از پایان لیگ کشور و حضور تیم باشگاه خاتم دیگر وعده ها به طور کامل عملی نشده و گاهی هزینه سنگینی برایمان دارد. ما درجه اول درخواست داریم حفظ مربیان خوبی مانند حیدری را در دستور کار قرار دهند و با پرداخت حقوق و مزایا و پاداش کافی، وی را برای هدایت آینده تیم حفظ کنند.

این ورزشکاران همچنین گفتند: برنامه باشگاه خاتم این بود که از رشته دوومیدانی مانند دیگر تیم های حاضر در لیگ حمایت کنند اما این هدف کمرنگ شده و درخواست داریم پیگیری های بهتر و در شان خانواده دو و میدانی مدنظر قرار گرفته شود و نسبت به تقدیر از ورزشکاران، مربیان و به خصوص کمک مالی در جهت تهیه تجهیزات و توسعه زیر ساخت ها اهتمام ورزیده شود.

با توجه به گزارش حاضر می توان نتیجه گرفت حمایت و کمک مسئولین فدراسیون دو و میدانی، ورزش استان و هیات استان یزد و رفع دغدغه ها انتظارات موجب مدال آوری بیش از پیش و ایجاد انگیزه برای ورزشکاران می شود.

پایان پیام/680

منبع: شبستان

کلیدواژه: دو و میدانی اداره کل ورزش و جوانان یزد شهرستان اردکان شبستان یزد اردکان دو و میدانی دغدغه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش مازندرانی‌ها در مسابقات کاراته بزرگسالان دختر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مسابقات ۲ هزار و ۳۰۰ کاراته‌کا به مدت ۶ روز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان تا ششم اردیبهشت ماه رقابت دارند.

در پایان مسابقات کاراته قهرمانی دختران کشور و در رده سنی بزرگسالان نفرات برتر به شرح ذیل اعلام شدند.

* وزن ۵۰- کیلوگرم
۱. معصومه محسنیان از استان مازندران
۲. ستاره زارعی از استان مازندران
۳. فائزه طوسی از استان البرز
۳. مبینا عمادی از استان تهران

* وزن ۵۵- کیلوگرم
۱. طراوت خاکسار از استان تهران
۲. بهناز بتوئی از استان تهران
۳. فاطمه یوسفی دهنوی از استان اصفهان
۳. زینب جعفر نژاد از استان تهران

* وزن ۶۱- کیلوگرم
۱. آتوسا گلشاد نژاد از استان کرمانشاه
۲. مهرنگار احمدی از استان کرمان
۳. فاطمه اصل زارع از استان تهران
۳. سیده فاطمه شجاعی از استان مازندران

*وزن ۶۸- کیلوگرم
۱. مبینا کاویانی از استان مازندران
۲. مبینا حیدری از استان تهران
۳. کیمیا یوسفی از استان مازندران
۳. هانا حسین پور از استان مازندران

مسابقات کاراته قهرمانی کشور از امروز در رده سنی جوانان به میزبانی همدان ادامه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • درخشش مازندرانی‌ها در مسابقات کاراته بزرگسالان دختر کشور
  • اسبقیان: تلاش دوومیدانی‌کاران در میادین بین‌المللی ستودنی است
  • دختران فوتبال ایران، ترکمنستان را هفت‌تایی کردند
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • مشارکت بیش از سه هزار خانوار اردکانی در طرح آموزش شهروندی
  • ورزشکاران الگوی اخلاقی جامعه هستند