Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:51:34 GMT

ریزش ۸۶۳۹ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۳۳۱۶

ریزش ۸۶۳۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با ۸۶۳۹ واحد ریزش معادل ۱.۷۲ درصد به ۴۹۴ هزار و ۹۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (یکشنبه 25 اسفند) دومین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش 6405 واحدی در ارتفاع 496 هزار و 333 واحدی قرار گرفت و در ادامه روز این روند نزولی ادامه داشت تا جایی که  شاخص کل با ۸۶۳۹ واحد ریزش معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۲ درصد به ۴۹۴ هزار و ۹۹ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۲۳۰۲ واحد افت معادل ۱.۷۲ درصد به ۱۳۱ هزار و ۶۸۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۳۴۵ واحد ریزش معادل ۱.۹۰ درصد به ۱۷۲ هزار و ۳۸۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۲۲۵ واحد افت، معادل ۱.۹۰ درصد به ۱۱۴ هزار و ۶۸۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۳۸۷۵ واحد ریزش، معادل ۲.۱۶ درصد به ۶۲۸ هزار و ۲۳ واحد، شاخص بازار اول با ۶۷۸۷ واحد افت معادل ۱.۹۰ درصد به ۳۴۹ هزار و ۵۸۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۵۳۱۶ واحد ریزش معادل ۱.۴۴ درصد به یک هزار و ۴۷ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای پارس، فولاد، شبندر، وغدیر، شتران، فخور و وبملت به ترتیب با 508، 492، 388، 382، 333، 273 و 264 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. نمادهای وبملت - بانك ملت، غگل - گلوكوزان‌، وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و  فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ صبح امروز در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند نزولی داشتند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای وتجارت- بانک تجارت، وبملت – بانک ملت، فاراک – ماشین سازی اراک، خساپا- سایپا، ونوین – بانک اقتصاد نوین، فولاد – فولاد مبارکه اصفهان و شپنا – پالایش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها نمادهای نمادهای وتجارت- بانک تجارت، وبملت – بانک ملت، فاراک – ماشین سازی اراک، خساپا- سایپا، ونوین – بانک اقتصاد نوین، فولاد – فولاد مبارکه اصفهان روند نزولی داشتند.

 

در پایان معاملات امروز ۵ نماد فولاد با ۴۵۷ واحد، پارس با ۴۱۴ واحد، وغدیر با ۳۶۲ واحد، حکشتی با ۳۱۵ واحد، و حکشتی با ۳۱۳ واحد افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند و به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۶۹۶ هزار و ۱۶ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۴۰۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار صبح روز گذشته (شنبه 24 اسفند) در اولین روز کاری خود در هفته جاری با ۱۷۵۲۳ واحد ریزش معادل ۳.۳۷ درصد به ۵۰۲ هزار ۶۸۸ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۴۶۷۰ واحد افت معادل ۳.۳۷ درصد به ۱۳۳ هزار و ۹۷۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۲۴۷ واحد ریزش معادل ۱.۸۱ درصد به ۱۷۵ هزار و ۷۲۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۱۶۰ واحد افت، معادل ۱.۸۱ درصد به ۱۱۶ هزار و ۹۱۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۲۱۴۴ واحد ریزش، معادل ۳.۳۳ درصد به ۶۴۱ هزار و ۸۸۵ واحد، شاخص بازار اول با ۱۳۵۱۱ واحد افت معادل (۳.۶۵) درصد به ۳۵۶ هزار ۳۱۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۲۲۰۴ واحد ریزش معادل ۲.۹۴ درصد به یک هزار و ۶۲ واحد رسید.

 

در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت – بانک ملت، خساپا – سایپا، وتجارت – بانک تجارت، عگل – گلوکوزان، شپنا – پالایش نفت اصفهان، فولاد – فولاد مبارکه اصفهان و فملی – ملی صنایع مس ایران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و در میان آنها تنها نماد عگل – گلوکوزان روند صعودی داشت. در پایان معاملات روز گذشته قیمت سهام نمادهای «ثفارس، تپمپی، غشان، بکام، غسالم، دابور و خگستر بیشترین افزایش قیمت و نمادهای ثمسکن، کگاز، سفارس، کاما، امید، رمپنا و فملی بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۶۷۱ هزار و ۴۶۶ نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۵۸۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۱۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد ریزش معادل ۱ پایان معاملات واحد افت معادل اوراق بهادار هفته جاری شاخص کل بورس شاخص بازار روز گذشته شاخص قیمت واحد رسید هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود

به گزارش خبرنگار مهر یک ساعت تا بازگشایی بازار سهام باقی مانده است؛ دیروز شاخص بورس برای چهارمین روز صعود کرد و موقعیت خود را در محدوده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را تثبیت کرد. نمادهای بوعلی، فملی و نوری بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

علاوه بر این برای سومین روز متوالی پول حقیقی‌ها به بازار وارد شد و نمادهای کاما، واعتبار، کیا، تنوین، نوری، صبا، خاهن، وبملت، خکاوه و فالوم بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

خبر خوب اینکه در مجموع سه روز اخیر بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شده است و نکته هشدار آمیز اینکه روند آن نزولی بوده و دیروز به ۴۲ میلیارد تومان کاهش یافت.

با این همه، مازاد تقاضا در معاملات دیروز سیگنال مثبتی برای معاملات سه‌شنبه است. ناظران معتقدند روند کلی بازار مثبت است اما دور از انتظار نیست که پس از چند روز صعود متوالی شاهد تعدیل و اصلاح نیز باشیم و طبعاً تعدیل به معنای شکل گیری روند ریزشی نیست.

کد خبر 6086012 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود