Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@07:49:43 GMT

دولت با تمام توان تجهیزات پزشکی را تأمین می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۳۶۳۶

دولت با تمام توان تجهیزات پزشکی را تأمین می‌کند

رئیس‌جمهور گفت: دولت هم با همه توانی که در اختیار دارد اقداماتی را برای تامین تجهیزات، امکانات، حمایت و پشتیبانی از پرسنل خدوم بخش درمان انجام می‌دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس، گروه پزشکی و درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه من می‌خواهم از همه شما پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) و دیگر بیمارستان‌های کشور و همچنین پزشکان، پرستاران و کادر درمانی تشکر کنم، اظهار کرد: مردم در این مقطع حساس قدردان شما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعتماد و اطمینانی که در مردم به طور نسبی وجود دارد به خاطر اعتماد به بخش درمانی و بهداشتی کشور است، اگر ما دارای این افتخار آفرینان در سطح کشور نبودیم این اضطراب مردم چند برابر بود.

وی افزود: امروز یک آرامش نسبی در جامعه ما وجود دارد، زیرا مردم می‌دانند اگر دچار بیماری و مشکلات ناشی از ویروس کرونا شوند، پزشکان دلسوز و پرستاران فداکار در کنار آنها هستند و دولت هم با همه توانی که در اختیار دارد، اقداماتی را برای تامین تجهیزات، امکانات، حمایت و پشتیبانی از پرسنل خدوم بخش درمان انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهور گفت: من لحظات بسیار خوشحال کننده‌ای در صحبت با شما داشتم بخصوص اینکه تاکید کردید برخی از اقلام همچون ماسک برای همه نیاز نیست و مورد نیاز برخی افراد است اما مراقبت‌های بهداشتی برای همه لازم است.

روحانی تصریح کرد: این مردم هستند که باید به خودشان کمک کنند و شما باید راه و مسیر را به آنها نشان دهید تا از این مقطع حساس به خوبی عبور کنیم.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • خلجی: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی