Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: امیر سرتیپ دوم حسن علی‌پور امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه خدمت‌رسانی به این استان در اولویت کاری نیروی زمینی ارتش قرار دارد اظهار داشت: با توجه به درخواست استاندار گیلان و محول شدن محوریت مقابله با کرونا به فرمانده نیروی زمینی ارتش آماده هر گونه خدمات‌دهی به مردم استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نحوه عملکرد این سازمان بیان کرد: نیروی زمینی ارتش ۴ مأموریت با همراهی افرادی از ۳ تیپ لشکر ۱۶ زرهی قزوین را انجام می‌دهد و در محور رشت ـ قزوین با قرار دادن گیت رفع آلودگی خودرو‌ها و سرنشینان آن‌ها را پایش می‌کند.

او با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش در تلاش است ضمن حفظ سلامتی مردم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کند تصریح کرد: تعداد زیادی خودرو نیز برای ضدعفونی و گندزدایی معابر آمادگی دارند و نیرو‌های ما در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی خود برای تجهیز نقاهتگاه هزار نفر در هر نقطه‌ای از گیلان خبر داد و بیان کرد: از دیگر وظایف محوله به نیروی زمینی ارتش استقرار چند ایستگاه تشخیص سرپایی بیماران در چند شهر گیلان است.

استاندار گیلان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برای در اولویت قرار دادن این استان اظهار داشت: لشکر ۱۶ زرهی قزوین در دوره‌های مختلف با مسئولان و مدیران استان گیلان همکاری مطلوبی داشتند و امروزه نیز برای مقابله با وروس کرونا به کمک ما آمده‌اند.

ارسلان زارع با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش با در اختیار داشتن امکانات لجستیکی می‌تواند نقش موثری در ریشه‌کنی کرونا ویروس ایفا کند افزود: مقرر شد که محور‌های غرب و شرق گیلان توسط ناجا و هلال احمر و محور قزوین رشت نیز توسط نیرو‌های لشکر ۱۶ زرهی نزاجا و با استقرار گیت‌های تشخیص غربالگری شود.

او با بیان اینکه تعداد ۵۰۰ تخت از هزار و ۱۵۰ تخت درنظرگرفته شده به‌عنوان نقاهتگاه در گیلان هم‌اکنون مهیا شده است خاطرنشان کرد: باتوجه به اعلام آمادگی نزاجا برای استقرار هزار تخت، ابتدا ۵۰۰ تخت در مراکز اعلامی دانشگاه علوم پزشکی مستقر و سپس این میزان را به هزار تخت می‌رسانیم.

استاندار گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت سپاه، ارتش و شهرداری‌ها برای ریشه‌کنی ویروس کرونا اظهار داشت: مقرر شد با استفاده از ظرفیت نهاد‌های مذکور در نیمه نخست فروردین سال آینده مدارس استان گیلان را نیز با هماهنگی آموزش و پرورش ضدعفونی کنیم.

زارع از استقرار ایستگاه‌های تشخیص سرپایی بیماران کرونایی توسط نزاجا در ۵ نقطه شهر رشت و ۵ نقطه از شهرستان‌های غرب استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: خودرو‌های نزاجا قرار است که که معابر برخی از شهرستان‌های گیلان را نیز ضدعفونی کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: اخبار کرونا کرونا ایران نیروی زمینی ارتش لشکر ۱۶ زرهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که این ائتلاف نظامی هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروهای نظامی به اوکراین ندارد، اما برخی از اعضای ناتو مشاوران نظامی را به کی‌یف اعزام کردند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گف: هیچ برنامه‌ای برای حضور ناتو برای ایفای نقش جنگی وجود ندارد، اما البته برخی از متحدان ناتو مردان و زنانی را در سفارتخانه های خود دارند که یونیفورم پوشیده اند تا مشاوره و غیره ارائه دهند.

دبیرکل ناتو در ادامه افزود: فکر می کنم بین افرادی که لباس نظامی پوشیده‌اند و آنجا (اوکراین) حضور دارند و نیروهای رزمی تفاوت وجود دارد، این نوع حضور برنامه ریزی نشده است.

امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه فوریه گفت که رهبران و سران غربی در حال گفتگو در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین هستند و او اذعان داشت که هنوز اجماع حاصل نشده است، اما به گفته وی، «هیچ چیزی را نمی توان رد کرد.

دبیرکل ناتو هفته پیش نیز اعلام کرد که شاید اوکراین مجبور شود برای پایان دادن به جنگ، در نهایت با روسیه به نوعی توافق دست یابد. وی دراین‌باره گفت: حتی اگر باور و امیدواری ما این باشد که جنگ در آینده نزدیک تمام شود، باز هم غرب باید در بلندمدت از اوکراین حمایت کند. کشورهای غربی باید در توانمندی‌های دفاعی کی‌یف سرمایه‌گذاری کنند تا این کشور در صورت جنگ‌های آتی، مقاوم‌تر شود.

استولتنبرگ در عین حال، به این نکته اشاره کرد که زمان و شروط صلح با مسکو، به اوکراین بستگی دارد. وی اذعان کرد: در نهایت، اوکراین باید درباره نوع توافق و مصالحه با روسیه تصمیم‌گیری کند. نقش غرب این است که به کی‌یف برای قرار گرفتن در موقعیت مذاکره و رسیدن به نتیجه مطلوب، کمک کند.

با این حال، وی مدعی شد که «کی‌یف را به سمت هیچ امتیاز و باج‌دهی سوق نمی‌دهد» و در ادامه نیز مدعی شد که صلح واقعی تنها از طریق پیروزی اوکراین قابل دستیابی است.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی روسیه، چین و ایران، گفت که غرب با «ائتلاف اقتدارگرایان» مواجه شده است. دبیرکل ناتو مدعی شد: چین اقتصاد جنگی روسیه را با ارسال قطعات اصلی صنایع دفاعی به این کشور تقویت می‌کند و در عوض مسکو آینده خود را در رهن پکن گذاشته است! روسیه همچنین در ازای مهمات و تجهیزات نظامی، برای ایران و کره شمالی فناوری فراهم می‌کند!

وی از اعضای ناتو و سایر کشورها صرف نظر از موقعیت جغرافیایی همچون ژاپن و کره جنوبی خواست تا برابر «این ائتلاف توانمند قدرت‌های اقتدارگرا بایستند.»

استولتنبرگ، پیش‌تر با درخواست از کشورهای غربی برای حمایت بلندمدت از کی‌یف، گفته بود که اعضای ناتو باید «وابستگی به کمک‌های داوطلبانه را کاهش داده و بیشتر و بیشتر بر تعهدات‌شان به عنوان عضو ناتو تکیه کنند.» براساس گزارش‌ها، استولتنبرگ پیشنهاد بسته کمک نظامی پنج ساله به ارزش ۱۰۷ میلیارد دلار برای اوکراین را مطرح کرده است.

کد خبر 6084972

دیگر خبرها

  • شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • سوژه شدن برای خندیدن، آخرین دستاورد صهیونیست‌ها برای مقابله با ایران
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان
  • اعزام ۱۳ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر بام ایران برای امدادرسانی در چهار حادثه
  • ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت
  • حمایت از اجرای طرح نور در قزوین
  • عملیات وعده صادق باعث اقتدار و سربلندی ایران در دنیا شد
  • نیروی هوایی، آب و مواد غذایی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ارسال کرد
  • ناوگروه‌های ایران در کدام دریاها هستند؟