Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظام عباسی روز یکشنبه اظهار کرد: هفت بیمار مشکوک به کرونا در آستارا فوت شده است و مردم، خطر کرونا را جدی بگیرند و با رعایت نکات بهداشتی و خودداری از تردد در شهر، با آن مبارزه کنند.

وی ادامه داد: تاکنون اداره ها و ۱۵ ناحیه آستارا با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره های متولی ۹۱ بار ضد عفونی شده است و نانواها نان را در نایلون، بسته بندی و از دریافت دستی پول خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کارگاه های بسته بندی محصولات کشاورزی باید مداوم ضدعفونی شوند و کارگران با فاصله یک متر و با رعایت نکات بهداشتی فعالیت کنند، در غیر اینصورت تعطیل خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: مکان هایی نظیر قلیانسراها باید تعطیل شوند و شبکه بهداشت و درمان برای آموزش ضدعفونی به رابطان اداره ها آماده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۱۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امارات متحده عربی دی ماه شبکه بهداشت و درمان فوت ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری از عبور یک میلیون تن کالا از پایانه مرزی آستار خبر داد و گفت: آستارا مهم‌ترین مرز ایران با کشور جمهوری آذربایجان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد هدایتی با یادآوری این‌که آستارا مهم‌ترین مرز ایران با کشور آذربایجان است، اظهار کرد: سال گذشته از این مرز یک میلیون و 42 هزار تن کالا عبور کرد که در مقایسه با سال 1401 بالغ بر 184 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که آبان تا بهمن  بازه زمانی پر‌تردد کامیون‌ها در مرز آستاراست، افزود: پس از بروز یک سری مشکل در پاییز سال گذشته برای تردد کامیون‌ها در این مرز، با تمهیداتی که وزارت راه و شهرسازی و گمرک با کمک طرف آذربایجانی انجام داده، اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تقویت پایه‌های پل اول عبوری کامیون‌ها در آستارا و احداث پل دوم، گذر کامیون‌ها روی رودخانه آستاراچای، توسعه زیرساخت ریلی با سرمایه‌گذاری آذربایجان، توسعه بندر آستارا، راه‌اندازی جاده کمربندی آستارا و ساخت پایانه جدید مرزی در این مرز از برنامه‌های زیرساختی وزات راه و شهرسازی در مرز آستارا بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی سازمان راهداری اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه نوبت دهی برای مدیریت ترافیک قبل از مرز از دیگر برنامه‌ها برای توسعه نرم‌افزاری در این مرز بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • کشف برنج و آرد خارج از شبکه در نهاوند 
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا