Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان گلستان ۱۱ مصوبه داشت که مهم‌ترین آنها لغو مرخصی همه مدیران استان تا ۱۵ فروردین سال آینده و ممنوعیت خروج پزشکان بدون مجوز از استان بود. ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عصر امروز جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان به ریاست استاندار گلستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که در این جلسه استاندار اطلاعاتی درباره سن، جنسیت و برخی ویژگی‌های جان‌باختگان بیماری کرونا در استان مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته‌های هادی حق‌شناس 95 درصد جان باختگان در استان بالای 45 سال سن داشتند و 75 درصد آنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله فشارخون، دیابت یا مشکلات قلبی بودند. همچنین 4 درصد این افراد کارمند، 8 درصد بازنشسته و یک درصد فرهنگی بودند. متأسفانه 43 درصد کسانی که در اثر بیماری کرونا در استان جان‌باختند، خانه‌دار بودند. 43 درصد مرگ ومیرها مربوط به زنان و 57 درصد مربوط به مردان است.

در ادامه این جلسه 11 مصوبه برای انسجام بیشتر فعالیت‌ها و اقدامات مقابله‌ای با بیماری کرونا در استان از سوی استاندار اعلام شد.

قطعی‌ترین راهکار از بین بردن چرخه انتشار ویروس کرونا چیست؟!جدیدترین اخبار کرونا لرستان|افزایش 52 بیمار جدید‌ / ممنوعیت تردد ناوگان حمل و نقل عمومیکرونا کمیته بین‌المللی المپیک را تعطیل کرد

در این جلسه مصوب شد تا با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید نوروز و نیاز مردم و لزوم دسترسی آنان به داروهای اساسی و موردنیاز، علاوه بر داروخانه‌های شبانه‌روزی روزانه 50 درصد داروخانه‌های عادی در استان نیز به صورت یک روز در میان، طبق زمانبندی از پیش تعیین شده و اعلام شده به مردم، از تاریخ 29 اسفند تا 18 فروردین فعال شوند. در روزهای غیر تعطیل نیز ساعت کار داروخانه‌ها باید دست کم سه ساعت افزایش پیدا کند.

همچنین کلیه مراکز دینی و مذهبی به ویژه امامزادگان و بقاع متبرکه که مراسمات تحویل سال در آنها برگزار می‌شد در این ایام تعطیل خواهد بود.

طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان ورود هرگونه مهمان غیربومی و بومی به مهمانسراهای دولتی و مأمورسراها تا پایان فروردین ماه سال آینده اکیدا ممنوع شده است.

همچنین مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مرتبط تمهیدات لازم را برای عدم حضور مردم در تفرجگاه‌ها و مناطق تفریحی در ایام تعطیلات نوروزی به ویژه در 13 فروردین ماه به عمل آورند.

استاندار گلستان همچنین اعلام کرد: از 29 اسفند تا 18 فروردین سال آینده کلیه درمانگاه‌های بخش خصوصی باید به صورت شبانه روزی به مردم خدمات بدهند.

یکی دیگر از مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا در استان ممنوعیت خروج پزشکان بدون مجوز از استان بود. برهمین اساس سازمان نظام پزشکی استان باید با صدور بخشنامه خروج پزشکان از استان را بدون مجوز از تاریخ 29 اسفند تا 18 فروردین ممنوع اعلام کند. بهتر است نظام پزشکی با تهیه جدول زمانی برای حضور پزشکان در مطب‌ها و اطلاع رسانی به مردم از طریق سایت‌ها و فضای مجازی اقدام کند. به گفته حق‌شناس، پزشکان خدمترسان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی از شمول این طرح مستثنی هستند.

کلیه نانوایی‌های آزادپز و یارانه‌دار در استان موظف به استفاده از دستکش تهیه شده از مواد مرغوب و غیربازیافتی برای تحویل نان به مشتریان هستند و این طرح تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

استفاده از ظرفیت خیران، سازمان‌های مردم نهاد، شورا و بسیج اقشار برای تولید ماسک و توزیع بین مردم از دیگر کارهایی است که هر دستگاهی باید نسبت به آن اقدام کند.

لغو مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی تا 15 فروردین ماه سال آینده و مراقبت ویژه نیروی انتظامی در خصوص عدم انسداد خودسرانه جاده‌ها و خیابان‌ها از سوی برخی شهروندان و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای مردم از دیگر مصوبه‌های جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان بوده است.

انتهای پیام/582/ش

R41471/P/S6,70/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا در استان فروردین ماه سال آینده بدون مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری

سردار سید تیمور حسینی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز ۱۴۰۳ گفت:‌ طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت گفت:‌ در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود:‌ شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت:‌ متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی ۱۴۰۳

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است.

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت:‌ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در روزهای اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها می خواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند