Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اصغر خالقی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اظهار تاسف به دلیل بی توجهی برخی از مردم به هشدارها در مورد لزوم رعایت مسایل بهداشتی و عدم حضور در خیابان‌ها برای امور غیر ضروری، اظهار داشت: مسافرانی که خود را به شهرستان و اقوامشان تحمیل کرده‌اند، مسوولیت اجتماعی داشته باشند و حتی اگر سالم هستند باید۱۴ روز قرنطینه خانگی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس رصدهای بهداشتی، هم اینک شمار موارد مثبت کرونا در شهرستان فسا به 12 نفر رسیده و با توجه به اینکه موارد مشکوک به کرونا ویروس در این شهرستان در حال افزایش است از مردم می‌خواهیم، هشدارها و توصیه‌ها را جدی بگیرند و در منزل بمانند و از مسافرت به مناطق دیگر اجتناب کنند و دیگر هموطنان نیز از سفر به این منطقه بپرهیزند.  

خالقی ادامه داد: تعدادی از بیماران مشکوک را که دارای نشانه‌های بالینی قوی ابتلا به بیماری کرونا بودند در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت ولیعصر (عج) این‌ شهرستان بستری کردیم که باید جواب قطعی آزمایش‌های آنها از تهران به ما اعلام شود اما برای اینکه چیزی را از دست ندهیم، فرض را بر مثبت بودن نتایج آزمایش گذاشتیم و درمان آنها را شروع کردیم.
به گفته وی، نخستین بیمار مبتلا به کرونا ویروس در این شهرستان یک بانوی ۶۵ ساله است که تحت درمان است و تاکنون هیچ مورد فوتی در اثر ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان وجود نداشته است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا همچنین بیان کرد: در طرح غربالگری تلفنی تشخیص این بیماری، با اغلب خانوارهای فسایی تماس گرفته شده و اگر کسی از قلم افتاده می‌تواند با مرکز مشاوره کرونا با شماره تلفن ۰۷۱۵۳۳۱۴۲۰۰ تماس بگیرد.

خالقی گفت: پایگاه بهداشتی شماره پنج رو به روی هلال احمر به عنوان کلینیک تب و بیماری‌های تنفسی بزرگسالان و پایگاه بهداشتی ضمیمه مرکز شماره سه واقع در بولوار امامزاده حسن (ع) به عنوان کلینیک تب و بیماری‌های تنفسی کودکان زیر ۱۲ سال برای مراجعه سرپایی به شهروندان فسا معرفی شدند.
او افزود: افرادی که علایم جدی همچون، تب، گلودرد، سرفه، خستگی، بدن درد، آبریزش بینی و سردرد دارند می‌توانند به مراکز یاد شده مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: همچنین مراکزی با عنوان بیمارستان‌های صحرایی، پشتیبان و نقاهتگاه‌های بیماران توسط قرارگاه مقابله با کرونا در این شهرستان نظر گرفته شده که در حال آماده سازی آنها برای زمان بحران هستیم.
خالقی، از مردم خواست تا حد امکان و برای کارهای غیرضروری از منزل خارج نشوند تا چرخه و زنجیره انتقال ویروس قطع شود.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

بر اساس اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تا عصر امروز (بیست و پنجم اسفند 98) شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به 268 نفر رسید. از موارد شناسایی شده 45 نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند و 78 نفر به دلیل وضعیت جسمی مناسب در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. 

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا کنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که چهار هزار و ۵۹۰ نفر بهبود یافته و ۷۲۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها کرونا فسا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا فسا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فارس کرونا فسا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مرکز تصویربرداری MRI بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) کازرون در زمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع ساخته شده است و شامل بخش های ام‌آر‌آی، سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی است.

سید وحید حسینی افزود: هفت میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی، سیستم سرمایش، برق کشی کل ساختمان و خرید کامل تجهیزات این مرکز از سوی سعید قناعتی نیکوکار عرصه سلامت شهرستان به نیابت از مادر خود، مرحوم بانو صدیقه باقری نژاد اهدا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت برای خرید دستگاه تامین شده است.

حسینی در ادامه افزود: در صورت تامین ساختمان دارای استاندارد‌های علوم پزشکی، آماده استقرار دانشکده پزشکی در شهرستان کازرون هستیم.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • کسب رتبۀ سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد