Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی ارتحال آیت‌الله محسن حبیبی و رأی هیات امنای مدرسه علمیه‌ آیت‌الله مجتهدی تهرانی و تنفیذ و موافقت اکید رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با رای هیات امنای مدرسه، حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی، طی حکمی از سوی آیت‌الله علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، به عنوان مسئول و متولی امور این مرکز علمی منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی از دانش‌آموختگان مدرسه آیت‌الله مجتهدی و از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم است.

متن حکم آیت‌الله رشاد به شرح زیر است: با توجه به رای هیات امنای محترم مدرسه‌ی علمیه‌ی آیت‌الله مجتهدی تهرانی (قدّه) و تنفیذ و موافقت اکید رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله الوارف)، جناب عالی را که صاحب خصائل راقی اخلاقی، مراتب عالی علمی و تجارب و توانایی­های ارزنده­ی مدیریتی هستید،­ به عنوان مسئول و متولی امور این مرکز علمی منصوب می‌کنم.

رجاء واثق دارم در سایه­ توکل به ساحت سبحانی و توسل به ذیل عنایات اهل بیت وحی (س)، خاصّه صاحب اصلی حوزه‌های علمیه‌ (صانها الله عن الحدثان) حضرت بقیت الله (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) و تدبیر و تلاش توام با اخلاص خود و مساعدت و معاضدت معاونان محترم، مدرسان و طلاب عزیز، مسیر مؤسس بزرگوار حضرت آیت‌الله مجتهدی (قدّس سرّه) را تداوم‌ بخشیده، مساعی مخلصانه‌ی مسؤول راحلش حضرت آیت‌الله حبیبی (طاب ثراه) را به ثمر نشانده، شؤون آن مرکز فاخر را ارتقا خواهید داد.

اهم اموری که توقع می‌رود، به طور ویژه و با اولویت آنها را پیگیری بفرمایید، عبارتند از:

۱. ارتقاء هیات امنای مدرسه و تقویت جایگاه آن بمثابه مرجع تصمیمگیری های اساسی آن مرکز.

۲. ارتقای عوامل مدیریتی و علمی ـ تربیتی مدرسه فراخور شأن ممتاز آن واحد.

۳. ارزیابی و وضعیت‌سنجی آموزشی، تهذیبی و پژوهشی کنونه‌ی مدرسه، و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع نواقص و ارتقاء کیفی شؤون فوق، بر اساس شاخص‌های ابلاغی مرکز مدیریت.

۴. تقویت جنبه‌های اخلاقی، تهذیبی و انقلابی طلاب با توجه به موقعیت برجسته‌ی آن مدرسه.

فرصت را مغتنم شمرده، فروتنانه و ادبگذارانه به روح مطهر و منور دو شخصیت بزرگوار، آیتین مجتهدی و حبیبی (قدّس سرّهما) درود می‌فرستم و متضرعانه از بارگاه بلند باری برای آنان غفران و علو درجات مسألت می‌دارم.

اللهمّ وفّقه و ایّای لما تحبّ و ترضی، و لاتجعلنا من الّذین یحسبون أنّهم یحسنون صنعاً، و اهدنا الی الصّواب و السّداد، فانّک خیر موفِّق و هاد. 

مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مدرسه‌های علمیه تهران است که توسط احمد مجتهدی تهرانی در سال ۱۳۷۵ (قمری) تأسیس شد. آیت‌ الله محسن حبیبی تولیت پیشین این مدرسه (۱۵ اسفند گذشته) پس از یک دوره بیماری در سن هشتادویک سالگی درگذشت.

برچسب‌ها حوزه علميه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه حوزه علميه آیت الله مجتهدی حضرت آیت الله هیات امنای ی مدرسه ی علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زینب قلی زاده امروز در جلسه   اخلاق مهدوی که در مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به نقش اخلاق در زندگی انسان، اظهار داشت: یکی از اصول اخلاقی که باید به آن توجه کرد، احترام به دیگران است، هر فردی حق احترام دارد و انسان‌ها علی الخصوص شما طلاب باید با دیگران به احترام و شفقت رفتار کنید.

وی با بیان اینکه هر فرد با رعایت اصول اخلاقی، می‌تواند به ارتقای اجتماع و بهبود شرایط زندگی دیگران کمک کند، افزود: مطالعه کتاب معراج السعاده که شامل موضوعات دینی و اخلاقی اسلامی است و بر اساس آیات قرآن و احادیث اهل بیت و ائمه اطهار نوشته شده، برای طلاب لازم و ضروری است و با مطالعه این کتاب می‌توان به احادیث و مسائلی مانند تقوا، اخلاق، عبادت، مهربانی، آرامش روحی و سعادت دنیوی و اخروی، دست یافت.

مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه ادامه داد: کتاب معراج السعادة به منظور روشن‌کردن مسیر رسیدن به خدا و پیشرفت روحی و معنوی انسان نوشته شده و تبیین اهداف اسلامی و راهبردهای دینی برای رسیدن به سعادت و خوشبختی فردی و اجتماعی بخشی از محتوای این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق به عنوان یک ارزش بنیادی و اساسی در زندگی انسان‌ها باید همیشه مورد توجه و تمرین قرار گیرد و با رعایت اصول اخلاقی، می‌توان یک زندگی معنوی و ارزشمند داشت و به خوشبختی و سعادت دست پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند